1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook ik ben dramatisch gezakt in download snelheid, nu nog zo'n 200 kb/s over (power abonnement)...

    Vanavond gebeld, na 15 minuten verbinding, en het geweldige nieuws kwam dat de werkzaamheden NET voltooid waren in deze wijk (2134xl).
    Alleen nog maar mijn modem resetten en alles was weer als vanouds en sneller zelfs.
    Nu ik dit gedaan heb is de snelheid idd hoger, bijna 300 kb/s..
    Ik ben bang dat dit nog wel even gaat duren voordat het opgelost is.
    :censored:
     
  2. storing

    Hallo,

    hier in heemstede is het sinds 1 december al gewoon kut,down = 1871kb en mijnn up is 312 kb ligt niet aan router of modem maar ze zeggen dat ze een upgrade uit aan het voeren zijn in haarlemmermeer ??
    is gewoon kut!

    groet dennis
     
  3. Ik gebruik altijd speedtest.net. Echt een heel betrouwbare methode zal dit niet zijn, maar het is goed genoeg om een trend te zien. In iedergeval zegt het genoeg om te weten dat het tot november als een speer heeft gewerkt en dat daarna de problemen begonnen.
     
  4. Alles blijft neerkomen op diezelfde hub. Als ze niet znel zijn, zit ik bij een andere provider want ik vind de snelheid waarmee het opgelost wordt niet echt meer acceptabel (of eigenlijk de communicatie naar degene die geklaagd heeft niet, dat iets lang kan duren is prima maar stuur dan een berichtje dat het probleem geconstateert is maar dat de werkzaamheden langer in beslag nemen dan geplanned).

    Jammer, al Multikabel vanaf de eerste dag dat het in Zwanenburg mogelijk was. Toen waren de problemen net zo groot als nu, maar toen waren er geen alternatieven. Ben bang dat ze zichzelf op deze manier erg in de vingers gaan snijden als er niet netjes snel een oplossing voor gaat komen.
     
  5. Tim, Dingo, TheDecrypter: Bellen! Da's het enige wat ik kan aanraden. Het blijkt wel dat de contactformulieren naar /dev/null gestuurd worden, want mijn info was in het niets verdwenen. Zolang er niet genoeg mensen bellen naar ze, blijven ze ons met een kluitje in het riet sturen: "Ja meneer, u moet uw modem resetten. Ja meneer, die router is te oud, koop een nieuwe. Ja meneer, u bent de enige hoor, die hier last van heeft."
     
  6. Ik durf hardop te beweren dat ik al meer gebeld heb dan de meesten van jullie in de afgelopen maanden. En over deze kwestie inmiddels ook al 4x.

    Dus ik bel heus wel hoor, maar op een moment is de maat vol.

    Als ik mensen zie klagen die 1000kb te weinig download hebben na de verhoging (van 16mb naar 20mb), dan denk ik zeik niet ? Ik kan helemaal niets ? En dat frusteert zo. Niet het feit dat er een keer iets kan gebeuren. Maar andermans problemen lijken altijd opgelost te worden en die van mij moeten weken duren. "Mijn files komen te langzaam binnen". Ik heb een package loss van 47%, wat heb je liever ?

    Mijn i-net is als volgt verdeelt thuis:

    80% Ik & kids (WoW & Counterstrike/DoD)
    10% Oudste dochter huiswerk & muziek
    10% vrouw foto dingetjes

    Die 80% werkt nu niet, de rest boeit me werkelijk geen twee seconden iets. Eerst ellende met 3-in-1 overgang, daarna een PC die kapot gaat en dus koop ik speciaal een PC die alle nieuwe spelletjes aankan om vervolgens wederom tot 3x toe in dit soort ellende te komen (waarbij de vorige twee keer op wonderbaarlijke wijze uit zichzelf opeens opgelost waren zonder enige verklaring ?).

    En het jammere is dat iedere keer als je opbelt, je weer opnieuw moet beginnen. Zelfs bezoeken van de techneut staan niet detail in hun file ? Want is die versterker in de kast buiten nu vervangen of niet ? Niemand kan het me vertellen, bij het hele Ziggo niet ? Het kwalijke is, ik wordt dan boos op de helpdesk mensen die er niets aan kunnen doen. Die zitten daar ook maar voor hun brood. Het is wel duidelijk dat die organisatie een grote schoonmaak nodig heeft en dat iemand spijkers met koppen gaat slaan want nu komt het alleen maar over als een log apparaat dat aan de achterkant niet weet wat de voorkant doet en dat is jammer. Want ik heb ook goeie tijden met ze meegemaakt en ben altijd best trouw. Maar nog een week zonder oplossing vind ik niet acceptabel. Het is verdorie waarschijnlijk maar een klein dingetje die een tiental mensen op dit forum alleen al (heb het niet over al die anderen) heel gelukkig kan maken. Doe het dan gewoon....

    BTW ik heb een down van 19.5mb en een up van 2.8mb op speedtest.net, ping Frankfurt is 14ms. Dus het is de verbinding niet, het is volgens mij gewoon een node die niet goed functioneert. Zodra ik buiten speedtest dingen doe, is het zo traag als dikke poep of stopt het gewoon. Tot zo ver test programma's dus. Maar ik weet in ieder geval dat mijn modem niet stuk is en mijn kabels naar buiten ook niet.
     
  7. Op de helpdesk is internetgebruik redelijk afgeschermd. Dat wil zeggen dat men niet op iedere pagina kan/mag komen.
    Juist dit forum is 1 van de pagina's die wel degelijk beschikbaar is voor iedereen!
    Het is wel zo dat niet iedereen het leuk vind om op een forum rond te hangen, maar de meeste weten wel af van het bestaan, en velen lezen hier graag.
     
  8. Hehehe,

    Maar wel vreemd als ik de helpdesk dan krijg, dat ze me vragen om de url van dit forum (namens de technische dienst die ik net daarvoor een mailtje had moeten sturen met mijn probleem).

    Dus ze zijn niet allemaal zoals jij :grin:. Maareh, toch hoop ik dat ze dit ook oppakken, ook al gaat het niet om een nieuwsserver maar "slechts om het meest gespeelde online spel ter wereld" in mijn geval.

    Ik vind het overigens wel een heel terechte klacht op een van de algemene fora: als we helpdesk bellen of een klacht neerleggen is er geen enkele andere manier om te checken wat er gebeurt dan opnieuw bellen (of opnieuw een klacht invullen). Ik zelf weet dat mijn mail is aangekomen, want de helpdesk medewerker heeft hem samen met mij doorgenomen en doorgestuurd naar de technische dienst. Maar wat er daarna gaat gebeuren en hoe snel is werkelijk een groot vraagteken. En dat is jammer... :frons:

    Maar ik hou de moed erin :pompom:
     
  9. Update!

    Gisteravond nog iemand van ziggo te pakken gekregen.
    Eerst het standaard riedeltje, daarna wist hij mij te melden dat als ik een oude MK motorola modem zou hebben. dat het verstandig zou zijn om deze een paar uur van het stroom af te halen. En anders morgen weer even te bellen

    Dit dus gedaan rond een uur of 11, daarna om 1 uur weer aangezet. En toen had ik helemaal geen verbinding meer Send lampje bleef knipperen. Toen ben ik maar gaan slapen.

    Rond een uur of 5 (volgens de logs van de modem) heeft hij miraculeus weer verbinding. en na een paar uur testen is het voor het eerst sinds 1 december dat ik mijn snelheid (1800kb/s) daadwerkelijk haal.

    Nu weet ik dat het nog geen avond is ;)
    maar toch.
    Misschien een aanrader voor vannacht

    en Succes
     
  10. Snap niet helemaal wat het resetten van je modem te maken heeft met een router die packet loss geeft, maar zal het straks is even proberen voor ik naar m'n werk ga.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina