1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Welke browser gebruik je?
    Firefox en Opera geven nog wel eens te hoge snelheden weer bij speedtest.net. 39MBit/sec lijkt me beetje veel :wink:
     
  2. probeer eens met 'internet explorer' eerst de pagina te 'verversen', wacht tot de pagina in zijn geheel geladen is en dan testen. anders meet hij waarschijnlijk wat er in de cache staat.
     
  3. Sorry Cees, dacht dat het probleem alleen beperkt was tot de payservers en dat het probleem alleen daar over ging. Vandaar dat ik verder niets had gemeld. Maar het probleem was met de payserver Astraweb, al het andere ging prima.

    Echter deze middag was alles ineens een probleem, geen internet en telefoon. Vanavond is dat allemaal weer gefixed, bleek volgens de helpdesk een "blokprobleem" te zijn en inderdaad hier verder in de buurt had ook niemand meer telefoon of internet.

    In ieder geval is op dit moment de snelheid ook met Astraweb weer prima in orde.


    john
     
  4. Rijsenhout

    hier het zelfde probleem in Rijsenhout
    Behoor 20mb/s te halen gemiddeld 4000 tot 7000kb/s.
    Na telefonisch contact krijg je te horen ze zijn er mee bezig!
    E-mails worden standaard niet beantwoord.:cry:
     
  5. Net nieuwe test gedaan, na aanbeveling om eerst ff te F5-en.
    Btw: gebruik al IE als browser en behaal:

    down: 11282 kbps
    up: 2837 kbps

    Wat betreft de mensen die zeggen dat ze 20mbit moeten krijgen. Ik heb een lange tijd hier informatie over proberen te krijgen bij de diverse aanbieders. Misschien dat mijn verhaal opheldering kan geven.

    Voorheen was ik afnemer van Planet Internet. In 2001 nog MXStream. In 7 jaar internet gebruik ben ik nooit van abonnement gewisseld. Ik gebruikte het comfort pakket, waar door de jaren heen de snelheden meermaals zijn opgewaardeerd. Ik betaalde iets meer dan 50 euro en werd het afgelopen jaar verrast met telefoontjes van KPN. Diverse medewerkers probeerde mij goedkopere pakkettten aan te bieden voor hetzelfde geld en hogere snelheden.

    Ik betaalde +50,= voor een 8mbit verbinding. Die kreeg ik ook volledig. De pakketten, die aangeboden worden is een heel ander verhaal. Je betaald namelijk voor een verbinding TOT 20MBIT. Ik heb een discussie gehad met een medewerker aan de telefoon over dit verhaal.

    De vraag aan haar was of ik gegarandeerd 20mbit kreeg. Zij antwoorde dat dat niet het geval hoeft te zijn als je namelijk te ver van de verdeel centrale afwoont. Daarnaast is het ook nog zo dat Interactieve TV van KPN gebruik maakt van je ADSL lijn. Hiervoor wordt 2mbit van je bandbreedte gebruikt. Dus voor mensen die weer terug willen. Denk goed na. Ziggo kan enkel beter worden. Andere bedrijven hebben hun geld al verdiend en misleiden de consument met woorden als: Tot 20mbit en zijn hun voorwaarden des al niet te min misleidend.

    Ik heb zelf nu Alles-in-1 Extra. Dit zou inhouden dat ik van Ziggo 20mbit/s down en 3mbit/s up zou moeten ontvangen. Mijn test laat anders zien. Het is overigens sneller dan wat ik had, goedkoper en ik wacht het allemaal wel af. Ze hebben aangekondigd de snelheden te verhogen. E-mailtjes met vragen waarom je geen 20mbit/s down hebt, zullen ze altijd afdoen met: Daar zijn we mee bezig. Ben het wel met de mensen eens: Je betaald voor iets, dan moet die dienst ook geleverd worden. Voor als nog zit je tussen het wal en het schip.
     
  6. De ziggo helpdesk medewerkers zeggen zelf dat als je een 20 mbit verbinding betaald dat je 20 Mbit moet krijgen met een afwijking van MAXIMAAL 10% dus dat houdt in dat je 2 mbit kwijt mag raken.
    Zoals ik al eerder heb gezegd het TV signaal moet dus goed zijn tot aan je meterkast is dit niet het geval is je TV/Telefoon/ Internet gewoon bar en bar slecht. Jou internet lijn haalt geen 20mbit dus zit er bij jou iets niet correct en mag je bij ziggo aankloppen om dit te laten fixen. Zij garanderen de snelheid doordat zij meerdere versterkers hebben in hun netwerk dan enig ander ADSL provider omdat die afhankelijk zijn van KPN ( ook al een machts positie) want KPN beheerd de koperen draadtjes in de grond. Bij ADSL geld nogsteeds de regel hoeverder je van de wijkcentrale zit hoe slechter het signaal dus automatisch hoe slechter je internet binnenkomt. Bij de kabelaar ( in dit geval dus Ziggo ) word er op elke binnenkomst + elke hoek ongeveer van de straat het signaal opnieuw versterkt waardoor de kabbelaar de snelheid WEL kan garanderen. Dus zit je bij een kabelaar en krijg je niet de maximale snelheid dan sta je dus in je recht om te klagen over je snelheden. Doe je dit niet dan ben je dus mooi een dief van je eigen portomonee.
     
  7. Dat verhaal van "verder van de meterkast" geldt voor ADSL en zou voor kabel niet uit moeten maken. Let wel, zou niet moeten. Praktijk leert soms anders maar wat de reden dan is, is vaker het aantal "lassen" (verlengsnoeren, stekkers etc) onderweg. Je verliest signaal op iedere keer dat een draad onderbroken wordt. Soms is dat veel (omdat de stekker /het draad vernieuwd moet).

    Wens iedereen een gelukkig 2009. Vanuit Zwanenburg is alles "redelijk". Ik kan weer spelen, maar het is echt vele malen beter geweest. Nu op dit moment geen zin om me daar kwaad over te maken maar de reparaties hebben zeker niet alles opgelost.

    Nog even aan Cees en Dubz: Mannen, rustig aan! Jullie bedoelen het allebei goed met elkaar en hangen de verkeerde personen in de haren. De storingen komen van het Ziggo netwerk, en of dat nu die ene router wel of niet is doet er niet toe. Dubz verdient een goeie aansluiting via zijn i-net provider als het gaat om het grootste online spel ter wereld. Daar kan Ziggo het absoluut niet maken met procedures aan te komen die "knijpen" of met een crappy service. En al helemaal als het bij andere Ziggo gebruikers in andere regio's wel werkt. Ik denk dat we het daar over eens zijn. Dat iemand kwaad wordt is logisch. En dat iemand geen maand wil wachten op een oplossing ook.

    Ga jullie spreken, er gebeurt vast wel weer iets waardoor ik hier weer terug kom.
     
  8. Euhm, dit maakt wel degelijk uit. Voor een goede verbinding (down en upstream) dient het modem met een korte kabel direct op het AOP aangesloten te worden op de aangegeven manier. Een beetje langere kabellengte kan prima, maar hoe langer deze lengte word, hoe groter het signaalverlies word en hoe groter de kans op storingen. Met bijvoorbeeld 10 a 20meter coaxkabel tussen AOP en modem heb je een grote(re) kans op storingen en/of een instabiele verbinding en/of een te lage snelheid. Dit kan zelfs al met kortere lengtes (bv 3-5 meter) optreden, een en ander is ook een beetje afhankelijk van de rest van de installatie en de gebruikte materialen.
     
  9. Ik doelde op signaalsterkte van de wijkkast naar de huizen die aansluiting hebben. Niet op kabels in je huis. Zoals ik al schreef: iedere onderbreking daar kan iets uitmaken. Elk lasje is signaalverlies en iedere kabel die langer is heeft meer kans op beschadiging. Vaak liggen kleine problemen dus binnenshuis en niet buiten (althans, zou niet moeten).

    Heb trouwens nog steeds "spikes" zo eens in de 2 a 3 uur. Heel even maar. Irritant maar niet onspeelbaar. Maar helemaal goed is het nog steeds niet.
     
  10. BTW nu weer een regionale storing. 6000 modems offline, geen telefoon ook. Kon ook niet te lang goed gaan natuurlijk....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina