1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds 2 dagen weer langzaam last van oplopende spikes.
    Blijkt bij controle het volgende :
    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    |                                      WinMTR statistics                                   |
    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
    |                             192.168.1.1 -    0 | 5810 | 5810 |    1 |    1 |   17 |    2 |
    |          84-105-204-1.cable.quicknet.nl -    1 | 5810 | 5802 |    6 |   10 |   46 |    8 |
    |ip-213-127-253-225.ip.prioritytelecom.net -    1 | 5810 | 5803 |    6 |   12 |  155 |   10 |
    |    nl-ams1-rb-01-10G-3-3.multikabel.net -    1 | 5810 | 5797 |    6 |   12 |  114 |   11 |
    |asd-tr0409-cr101-ae14-10.core.as9143.net -   10 | 5809 | 5231 |    6 |   11 |   56 |   12 |
    |                   adm-b3-link.telia.net -    1 | 5809 | 5803 |    7 |   11 |   44 |   20 |
    |                  adm-bb2-link.telia.net -    7 | 5809 | 5446 |   22 |   30 |   63 |   33 |
    |                  hbg-bb2-link.telia.net -    7 | 5809 | 5450 |   22 |   38 |  108 |   47 |
    |                  ffm-bb2-link.telia.net -    6 | 5809 | 5477 |   40 |   52 |  232 |   48 |
    |                   ffm-b5-link.telia.net -    7 | 5809 | 5459 |   40 |   49 |  396 |   51 |
    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
       WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir  ( stanimir@cr.nivis.com )
    
    Ik ben nu echt giftig en de dame van de Helpdesk heeft dat gelukkig goed doorzien. Uiteraard wel even gewezen op het feit dat het gesprek erg kort zou gaan duren als ze ook maar het woord modem in d'r mond zou nemen.

    Verbindings-Officer is rechtstreeks benaderd en heeft deze gegevens als het goed is nu gekregen. Uiteraard bellen we elke dag.
     
  2. Zo ziet mijn trace er nu ook uit en als ik cees en een paar anderen mag geloven ziet je trace er goed uit. Maar goed ik ben geen expert. Ik weet wel dat mijn verbinding weer als vanouds is....:pompom:
     
  3. Wat is er volgens jou dan niet goed hier ?
    tot aan deze hop is het goed lijkt me:
    adm-b3-link.telia.net - 1 | 5809 | 5803 | 7 | 11 | 44 | 20

    1 procent packet loss is goed, zeker als je er bij bedenkt dat dit ook nog dropped icmp verkeer kan zijn. Een gemiddelde Round trip time van 11 miliseconden en de slechtste roundtriptijd gemetn was 44ms. Lijkt me prima. Wat daarachter gebeurt is allemaal in een compleet ander netwerk buiten het ziggo gebied.
     
  4. Blij om te horen :)
     
  5. Weet niet of je ook maar enig idee hebt Cees, maar for your information,

    asd-tr0409-cr101-ae14-10.core.as9143.net - 10 | 5809 | 5231 | 6 | 11 | 56 | 12 |

    Is van Ziggo Zakelijk, Ex-@home , en dat had je geweten als je niet gevlucht was uit mijn vorige topic.

    as9143.net
    =
    http://corp.ziggo.nl/

    En sorry hoor, maar als je niet het kleinste beetje fatsoen hebt door even simpelweg op te zoeken tot welk beheer iets valt, wat kan ik dan van jou verwachten ?
     
  6. Jammer maar bij mij is de packetloss sinds vandaag weer terug :(
     
  7. Wat Cees bedoelt, is dat de echte packetloss op een router nooit hoger kan zijn dan de packetloss op hops verderop in de trace. In dit geval is de packetloss op de hop na de asd-tr0409-cr101-ae14-10.core.as9143.net maar 1%, wat inhoud dat de echte packetloss op de asd-tr0409-cr101-ae14-10.core.as9143.net nooit meer dan 1% kan zijn.
     
  8. 36 hele uren heeft het geluk van de vorige keer moge duren.
    Het schommelt zich zelf wezenloos en nu is het nog nacht wat gebeurd er overdag?
     
  9. balen

    op pc 2134 ac is het ook weer slecht gesteld, met eweka kom ik niet boven de 700 kb/s, lekker ik dacht wat kerstfilms te downloaden, k... ziggo. hans
     
  10. Luister vriend, ik zal je even bij de tijd brengen.

    3 weken terug, kregen we op de 3 december, massaal spikes en packetloss in IJmuiden.
    - Ziggo heeft toen na elke dag, voor een week, 2 keer te hebben gebeld en doorgeramd te hebben, de router weggehaald waar packetloss na/op verscheen. Ook dat was een core.
    - Toen deze router weg was, had ik spontaan nergens meer last van. Ook de meters waren schoon en op 0. Niet 1, nee 0<--
    - Nu vergelijk ik die meters en ze zien er godvolbommen gewoon hetzelfde uit weer!
    - Wat IK dus bedoel, is dat ik NIET m'n cisco boeken er bij ga pakken om dit te verklaren, maar dat het probleem WEDEROM in het netwerk van Ziggo ligt.

    Ik wordt zo gigantisch irritant van dit onafhankelijk gebruikers forum, waar voornamelijk alles bij Ziggo wordt weggehouden.

    Wij hebben WEER dezelfde problemen en ik heb WEER winmtrs met packet loss.
    Ik heb deze week elke dag bijgehouden of we weer last kregen en sinds 2 dagen wordt het weer steeds erger. Jullie kunnen me wat, het probleem is Ziggo. Diem erge had nooit mogen gebeuren, want we komen nu terecht in een tijdperk van ondergelopen capaciteitsvermogen. Te veel op te weinig capaciteit. /gg Ziggo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina