1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Downstream powerlevel: 0 dBmV
    Dit signaal geeft het verschil aan van signaal sterkte als hij binnen komt op het modem vergeleken met de CMTS. Hoe hoger deze is hoe sterker het signaal is, hoe lager hij is, hoe zwakker het signaal is, een waarde van 0 geeft dus aan dat deze net zo sterk aankomt op het modem als dat hij de CMTS verliet.

    Upstream powerlevel: 50 dBmV
    Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen.
     
  2. dat lijkt me wel ok dus
     
  3. Hij is wel ok...
    Maar voor zover ik gewend ben bij ziggo (MK) ligt de waarde van de downstream meestal op een +1 tot +3 waarde. Misschien een rare vraag maar heb je je modem laatst nog een reset gegeven? (1 minuut het stroom er vanaf)? Dit heeft bij mij gister lichtelijk geholpen :cool:
     
  4. hi,

    heb ik gedaan ja.
    Maar monteur heeft oom begin dec. nog extra versterkte splitter erbij gezet om modem signaal beter te krijgen. Die zat voor de wijziging wel binnen de marges, maar dit waren betere waardes. met de extra versterkte splitter gaf hij aan dat alles prima binnen de marges is, dus daar ga ik maar vanuit.

    kabels binnenshuis gaven ook geen rare storingen aan.
     
  5. Nou heb ik ook maar eens die waardes bekeken omdat ik toch ook wel begon te twijfelen over de kwaliteit hiervan :P

    Gelukkig niets om me druk om te maken zo te zien :

    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    |                                      WinMTR statistics                                   |
    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
    |                                       . -    0 |  194 |  194 |    0 |    0 |    0 |    0 |
    |                           192.168.100.1 -    0 |  194 |  194 |    0 |    0 |   15 |    0 |
    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
       WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir  ( stanimir@cr.nivis.com )
    
    En deze :

    Code:
    [LEFT][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=#000000][B]Receive Power Level[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][/LEFT]
                  [FONT=Arial][SIZE=2] 1.7 dBmV[/SIZE][/FONT]                      [LEFT][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=#000000][B]Transmit Power Level[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][/LEFT]
                  [FONT=Arial][SIZE=2] 48.2 dBmV[/SIZE][/FONT]
     
  6. Vrijdag een monteur op bezoek gehad, na wat rond bellen zij hij dat het zeker nog een maand gaat duren voordat deze storing is opgelost!

    Vandaag een klachtenformulier naar Ziggo gestuurd omdat ze me een rekening gestuurd hebben voor een volledig power abonnement terwijl ze dat zeker niet geleverd hebben.
    Het lijkt mij logisch dat ze dat moeten gaan compenseren....
     
  7. Een maand?! Mijn god zeg, laat het niet zo zijn..
     
  8. scheelt dat het al sinds 5 december bekend is,
    dus 5 janauari is alles weer 100%. :wink:

    lijkt mij een moeilijk geval aangezien je wel gewoon kan internetten en alle websites bereiken,
    je kan email ophalen en lezen etc.
    internet heeft er niet totaal uitgelegen voor deze periode zoals dat een tijdje geleden was gebeurt bij een andere isp met adsl.

    ik wordt ook niet vrolijk van deze uitkomst,
    en vindt het zelf ook al erg lang duren.
    hoop dat het nu snel opgelost is ik wil weer gewoon online kunnen gamen, en downloaden van mijn payserver.
     
  9. Ja, of een maand nadat die monteur op bezoek is geweest.. en dan is het opeens 19 januari :p
     
  10. mag hopen dat ze er 24/7 mee bezig zijn dan. en niet van die ambtenaren tijden van 9 tot 4 of zo...en weekend dicht.

    postcode is 2134BC trouwens...mocht er interresse in zijn :p
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina