1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. het is al 2,5 week kut ( sorry voor mijn woord keuze) tot 2-12 was de download 2,5mb per seconde ( dus volle 20mbit).
    Toen werd het 300 kb per seconde ( 2,4 mbit) en in de nacht een mooie 20mbit.
    Nu sinds 3 a 4 dagen is het wel super snel want een 4,5gb kost mij 24 uur om te downloaden. Dit betekend dus 50 kb per seconde dat is dus 400kbit. Met andere woorden het is huilen en dweilen met de kraan open.

    Ziggo zou eerst de snelheids verhoging terug moeten schroeven zodat iedereen weer goed en snel is, storing verhelpen en lijnen upgraden zodat wij weer met zn alle terug kunnen naar de 20mbit en niemand die meer klaagt.

    Maar zoals bekend dinsdag zou er weer wat arbeid verricht gaan worden.
    Vraag mij alleen dit af om dat ik ook via andere kanalen gehoord heb is dat er sinds afgelopen vrijdag een change freeze is i.v.m. kerst enz.
    Dus ben bang dat wij voor 2009 dit niet opgelost gaan krijgen.

    Ik zou zeggen is het voor dinsdag niet opgelost dan allemaal gewoon de automatische incasso terug storten :p moet je dan eens kijken wat zuiggo gaat doen
     
  2. Nou begin daar dan alvast maar mee, want vóór dinsdag is het zeker niet opgelost omdat de werkzaamheden dinsdag pas afgerond worden en dus niet daarvoor klaar zijn.

    En nee, deze werkzaamheden vallen niet onder een freeze die vrijdag ingegaan zou zijn....
     
  3. de huidige situatie van vanavond.:cry:

    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    | WinMTR statistics |
    | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
    | 213-73-140-1.cable.quicknet.nl - 28 | 37 | 27 | 7 | 8 | 14 | 9 |
    | nl-hrn1-ra-01-gi1-1.multikabel.net - 28 | 37 | 27 | 6 | 12 | 76 | 8 |
    | nl-hrn2-ra-01-10G-3-1.multikabel.net - 28 | 37 | 27 | 5 | 10 | 57 | 40 |
    | nl-ams1-rb-02-10G-3-4.multikabel.net - 28 | 36 | 26 | 7 | 10 | 61 | 11 |
    |asd-tr0409-cr101-ae14-10.core.as9143.net - 48 | 36 | 19 | 7 | 62 | 1016 | 9 |
    | adm-b3-link.telia.net - 25 | 36 | 27 | 5 | 44 | 971 | 8 |
    | adm-bb1-link.telia.net - 25 | 36 | 27 | 6 | 42 | 911 | 9 |
    | hbg-bb1-link.telia.net - 25 | 36 | 27 | 14 | 47 | 851 | 16 |
    | ffm-bb1-link.telia.net - 25 | 36 | 27 | 24 | 57 | 805 | 26 |
    | ffm-b4-link.telia.net - 25 | 36 | 27 | 22 | 53 | 744 | 25 |
    | No response from host - 100 | 36 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
    WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir ( stanimir@cr.nivis.com )
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    | WinMTR statistics |
    | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
    | 213-73-140-1.cable.quicknet.nl - 7 | 203 | 189 | 6 | 60 | 4185 | 8 |
    | nl-hrn1-ra-01-gi1-1.multikabel.net - 7 | 203 | 189 | 6 | 60 | 4121 | 9 |
    | nl-hrn2-ra-01-10G-3-1.multikabel.net - 7 | 203 | 189 | 5 | 58 | 4075 | 7 |
    | nl-ams1-rb-02-10G-3-4.multikabel.net - 7 | 203 | 189 | 6 | 57 | 4021 | 8 |
    |asd-tr0409-cr101-ae14-10.core.as9143.net - 30 | 203 | 143 | 7 | 76 | 3967 | 8 |
    | adm-b3-link.telia.net - 7 | 203 | 190 | 5 | 58 | 3913 | 8 |
    | adm-bb1-link.telia.net - 7 | 203 | 189 | 6 | 57 | 3856 | 10 |
    | hbg-bb1-link.telia.net - 7 | 202 | 188 | 13 | 63 | 3799 | 16 |
    | ffm-bb1-link.telia.net - 7 | 202 | 188 | 23 | 98 | 5038 | 26 |
    | ffm-b4-link.telia.net - 7 | 202 | 188 | 22 | 100 | 4978 | 27 |
    | No response from host - 100 | 202 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
    WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir ( stanimir@cr.nivis.com )
     
  4. Nog maar een meeting gedaan maar nu tot aan as9143.net.

    Zie nu ook dat ik tot aan de hop hier packetloss heb?? Kan dat nog steeds gerelateerd zijn aan dit zelfde probleem? Of zit er al ergens anders iets mis?

    In october (ook packetloss over hele traject) had de monteur losse contacten gevonden in de wijkcentrale aan de weg. Problemen waren daarna meteen weg. in huis was alles ok
    begin Dec. is er weer een monteur langs geweest . Heeft extra splitter geplaatst en signaal van modem nog verder verbeterd.
    Receive Power Level
    -3.0 dBmV
    Transmit Power Level
    45.9 dBmV

    Ik zou verwachten dat wanneer he probleem bij hop as9143.net zou liggen de data voor de hop ok moet zijn?

    Cees, nou las ik ook dat er rondom deze hop ea vervangen zou worden.. kan dat deze waardes verklaren of kan ik beter wederom een monteur laten komen om in de buurt te checken..?

    Fijn dit tijdens de vrijde dagen:rolleyes:
     
  5. de waardes zijn wel handig:)

    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    | WinMTR statistics |
    | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
    | 213-73-140-1.cable.quicknet.nl - 40 | 76 | 46 | 6 | 206 | 3834 | 8 |
    | nl-hrn1-ra-01-gi1-1.multikabel.net - 40 | 76 | 46 | 6 | 188 | 3628 | 8 |
    | nl-ams2-rb-01-10G-3-3.multikabel.net - 40 | 76 | 46 | 6 | 171 | 3423 | 9 |
    |asd-lc0006-cr101-ae14-20.core.as9143.net - 40 | 75 | 45 | 7 | 157 | 3217 | 9 |
    |asd-tr0409-cr101-ae14-10.core.as9143.net - 40 | 75 | 45 | 6 | 230 | 4032 | 10 |
    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
    WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir ( stanimir@cr.nivis.com )
     
  6. Vanavond speelt mijn clan de finale wedstrijd. Samen lang voor getraind, teamplay helemaal in orde tussen ons vieren, maar ik kan dus niet meespelen dankzij Ziggo. Dankzij Ziggo moet iemand voor mij invallen die normaal niet met ons meespeelt en dankzij Ziggo hebben we dikke kans vanavond te verliezen. Ziggo bedankt! En terwijl ik zit te staren naar de enorme packetloss naar alle gameservers, komt de faktuur van Ziggo binnen. Als een lap op een rode stier, wat een timing. Dan blijkt ook nog dat de faktuur hoger is dan normaal. Blijkt dat die onbenullen daar hebben besloten de prijs van kabeltv aan te passen. Het is nu 16,25 in plaats van 15,90. Heeft iemand anders wel bericht van deze verhoging gehad?

    Ik check het even met de meest intelligente Ziggo medewerker Tess: "Het tarief van Televisie Z1 is nu € 15,90 maar kan verschillen per gemeente. Geef op deze pagina aan in welke gemeente je woont om te zien wat jou maandtarief is."
    Als ik naar de aangegeven pagina ga staat daar: Standaardtarief voor alle gemeenten, tenzij hieronder vermeld. € 16,25

    Ik ben die lui zo verschrikkelijk zat.
    Het gaat niet om die 35 cent, maar het totale onbenul wat zich daar bezig houdt met communicatie, met connecties, met upgrades die ze niet aankunnen, met klantenservice en ga zo maar door. En het ergste is dat ze er mee weg komen omdat ze de enige kabelaanbieder in deze regio zijn. Correct me if I'm wrong, want dan ben ik ook voor mijn tv zo snel mogelijk weg daar.
     
  7. Dat is inderdaad erg vervelend.

    Klopt en dit is ook vrij uitgebreid gecommuniceerd naar de klanten, ook staat al sinds geruime tijd het nieuwe tarief op de website van ziggo vermeld.

    Ziggo laat vaak steken vallen als het om communiceren gaat, maar in het geval van de verhoging van het standaard pakket radio/tv hebben ze hierover wel tijdig gecommuniceerd.


    Hier zijn lange discussies over te voeren waar de voor en tegenstanders het niet met elkaar eens zullen worden. Ja ze zijn de enige kabelaanbieder, maar ze hebben zeker geen monopolie, tegenwoordig is er via allerlei wegen radio/tv/internet te verkrijgen. Wellicht een andere kwaliteit, prijs of wat dan ook, maar je hebt een keuze.
     
  8. Denk dat je alleen over een keuze kan praten wanneer ea vergelijkbaar is.

    ik denk niet dat dat het geval is (iig niet met internet in mijn gebied)

    ben altijd tevreden geweest met mijn 22mbit abbo, maar er is ook geregeld narigheid geweest. Mijn grootste irritatie is dat je niet snel serieus wordt genomen en de klachten vaak bij de gebruiker legt. De HD kunnen niks anders doen dan een standaard verhaaltje aflopen.

    De aansluiting naar verdere technische stappen of verbanden leggen met eerdere berichten/klachten doet men niet of nauwelijks.

    in mijn geval nu ben ik al van october bezig ea normaal te krijgen. tot nu toe is alles buiten mijn schuld... 2x monteur langs die echt wel hun best doen, maar ook vaak weer het verhaal niet compleet hebben...

    ben echt benieuwd of mijn storing (die verdacht veel op de situatie in october lijkt waarbij er kabels en contacten los zatten in de wijkkast) dinsdag weg is, of dat er wederom ergens anders werkzaamheden zijn verricht die bij mij ea weer hebben verslechterd. vergeet niet dat bv ook andere bedrijven soms gebruik maken van dezelfde kast (KPN) vind het raar dat een monteur een wijkkast vind met allemaal losse contacten. Nadat ea is vastgezet liep het meteen (0% packetloss) als een zonnetje.. tot eind november ea weer opnieuw begon.

    het is ook jammer dat ondanks ziggo nu aangeeft grote problemen te hebben ze niet uit zichzelf met compensatie komen..

    Als er echt keuze zou zijn, zouden er al vele mensen zijn opgestapt na dit soort incidenten...

    Wat denk je dat mijn kinderen vinden die zich hebben verheugt op vakantie en online gamen... kan niet eens normaal internetten op dit moment. balen dus.
     
  9. Wellicht is het uitgebreid gecommuniceerd, maar dan heb ik dat gemist... En Tess heeft het ook gemist: "Het tarief van Televisie Z1 is nu € 15,90 maar kan verschillen per gemeente."
    Of is het wellicht per email getracht te communiceren, maar is het verloren gegaan tesamen met de packages? :evil:

    Anyway televisie is offtopic hier. Ik maak me vooralsnog nog steeds veel drukker over de finale wedstrijd die ik vanavond moet missen dankzij Ziggo.
    Een van de personen die de HD telefoon een keer opnam, maar zei van de TD te zijn, zei dat we gecompenseerd worden als we een webformulier invullen als het allemaal opgelost is. Ik ben benieuwd hoe ze mij dit verlies willen gaan compenseren.
     
  10. Heb nu eens me modem gepingt.

    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    | WinMTR statistics |
    | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
    | 192.168.100.1 - 6 | 202 | 190 | 1 | 38 | 3021 | 1 |
    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
    WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir ( stanimir@cr.nivis.com )

    Zie daar nu ook al packetloss. Snap er niks meer van. monteur heeft alles gechecked en doorgemeten. alles was ok.
    modem signaal lijkt me toch ook ok
    Receive Power Level
    -3.0 dBmV
    Transmit Power Level
    46.4 dBmV

    iemand een idee???
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina