1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat zou kunnen, dit kan een combinatie zijn van gebruikte materialen en kabellengte. Ook de plaats van de versterker en het gebruikte type kunnen hierop van invloed zijn.

    Ik weet niet welk apparaatje je bedoelt, kan je op basis van deze beschrijving me er geen beeld van vormen. Het AOP is in elk geval waar de groene kabel ophoud en overgaat in een aansluitpunt. De groene kabel mag ook niet zonder meer overgaan in bv een grijz/witte kabel zonder dat hier een aansluitpunt tussen zit. Misschien dat je van beide punten bij jou een foto kan posten?
     
  2. Cees,

    Even een korte uitleg wat ik bedoelde met mijn post. Misschien was ik niet helemaal duidelijk. (was vroeg en vlak voor mijn werk).

    Wat ik bedoel is dat de 7% loss, WAARSCHIJNLIJK wel klopt, omdat deze te zien is in het volgende traject. Ik bedoelde niet dat de core.as9143.net 13% loss heeft. Alleen dat de percentage te hoog is en deze waarschijnlijk "maar" op 7% zit.

    Om 6 uur 's ochtends en het absoluut geen "spits" op het netwerk verkeer. Als deze netwerkcomponenten nu al volop bezig zijn met data-verkeer, dan kan je van te voren bedenken dat deze helemaal vol en over beladen zijn als het wel druk wordt met gebruikers.

    Het is aan Ziggo de taak om een degelijk werkend product te leveren. Als er sprake is van capaciteits problemen, had ziggo dit als ver van te voren aan kunnen zien komen. Capaciteits problemen heb je niet van de ene op de andere dag. (Hardware ook niet, maar wacht dan met een snelheids-upgrade tot je hardware binnen is).

    Ik weet dat Ziggo druk bezig is met het probleem. Verder weet ik nu ook dat de hardware dinsdag wordt geinstalleerd. Alleen is er aan ons een oproep gedaan om enigzins te laten weten, of de problemen al enigzins zijn verholpen (dit doordat de TD van ziggo meeleest). Heb al eerder een oproep gedaan of dit nog nodig is. Zoja welke tests moeten we uitvoeren om te laten weten waar wij nog problemen ondervinden.
     
  3. Klopt helemaal. Alleen jij/wij kunnen niet zien wat voor verkeer er op dat moment wel over die node loopt. Een goede configuratie heeft ICMP verkeer als allerlaagste op de prioriteiten lijst staan, AL het andere verkeer gaat voor boven ICMP. Dus er kan heel snel reden zijn om die ICMP pakketten gewoon te droppen.
     
  4. Daar heb je ook helemaal gelijk in. Nu ben ik niet een specialist op dit gebied, maar van wat mijn kennis is, is dat je het verkeer ook kan scheiden en over een andere core laat lopen. Als dit niet het geval is, dan is het alsnog kwalijk te nemen dat het verkeer TE veel is waardoor wij problemen ondervinden.
     
  5. Dat is dan bij mij de plek waar de boel de meterkast binnenkomt, onderbroken wordt en met een kabel naar een aansluitpunt in mijn woonkamer gaat. Die lengte is ong 10m.
     
  6. Dit is eigenlijk niet de plaats waar het modem aangesloten beheert te zijn. Zitten daar verder nog splitters oid tussen?
     
  7. Yep een Tratec ETU-02 kastje.... daar komt het signaal binnen en gaat naar de kabelmodem (en kan daar ook het TV signaal aftappen, digitaal en analoog).

    Ik zou zonder veel moeite het modem kunnen verplaatsen, maar dat kastje zal ertussen moeten blijven (zat bij aansluitpakket).
     
  8. Ik snap niet hoe het kan dat Ziggo de lijn zo heeft weten te verprutsen. Ik heb al kabel vanaf het allereerste moment: Sonera, Quicknet, Multikabel - maakte niet uit wie het overnam, de connectie was altijd goed. En nu heeft Ziggo het overgenomen en het is grote bagger. Komt dat doordat ze iedereen een upgrade hebben gegeven? Doe dan een tijdelijke downgrade zodat mensen in ieder geval geen packetloss meer hebben. Maar nee, Ziggo neemt de klachten van mensen de eerste 2 weken totaal niet serieus en liegt zich de ziekte. "Ga je modem maar resetten" en "We kunnen zien dat je connectie 98% ok is, niks aan de hand, mijn collega's en ik wensen dat wij zo'n connectie hadden". Stelletje onkundige onbenullen. Nu zijn ze dan eindelijk bezig met daadwerkelijk oplossen, maar voor mij is 'misschien maandag of dinsdag' gewoon te laat. Ik heb jaren getraind om met dat spel op top nivo te komen, eindelijk de finale gehaald en dan kan ik die niet spelen door Ziggo. Het maakt mij niet meer uit of en hoe ze het oplossen, ik ben helemaal klaar met die prutsers. Bah.
    En dan de tip van HD om die finale maar bij een ander te gaan spelen. Dat is onmogelijk, tenzij ik mijn eigen computer, muis, toetsenbord en scherm mee ga slepen. En dan nog is het de vraag of de connectie bij een ander wel ok is. Iedereen die ik ken en in de buurt woont, is ook afhankelijk van die prutsers van Ziggo.
     
  9. heb je er wel eens aan gedacht om een klachten formulier in te vullen ?
    had het ook gedaan en wonder boven wonder werd ik persoonlijk terug gebeld.
     
  10. Mwah, het is vandaag ook wel behoorlijk slecht vandaag. Ik kreeg daarstraks een scheldkannonade van m'n vrouw, omdat d'r fulltilt poker weer voor de zoveelste keer de connectie verbrak. Dit is eigenlijk pas een paar dagen een issue, maar leuk is anders.

    Daarstraks was ook bijna de complete verbinding weg. 50% ping loss en pagina's bijna niet op te vragen... Nu gelukkig weer iets beter.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina