1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Rond een uurtje of 17:00 was de snelheid aardig, maar nog niet zoals s'ochtends vroeg. Nu is de snelheid weer erg laag, helaas. Maargoed, het feit dat er nu van verschillende kanten komt dat er aan de problemen gewerkt wordt heb ik er vrede mee.

    Ik zie ook weer een groepsstoringsmelding:

    [​IMG][​IMG][​IMG] Groepsstoring sinds donderdag 18 december 20.49 uur
    Op dit moment is er een Internet storing in uw regio. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak

    Zou dit 'm wel zijn, dit keer?
     
  2. Misschien wel..... heb net ook even gekeken op de ziggo site. Kan de melding wel bij mijn ouders postcode vinden (2131) maar mijn eigen postcode 2134 geeft deze storingsmelding niet weer. :sleep:
     
  3. Wat hier ook meespeelt zijn de coax-werkzaamheden in de regio. Wanneer modems door werkzaamheden (of storingen) offline gaan, komen ze vaak weer online op de downstreams met de lagere frequenties. Deze worden hierdoor voller dan de andere downstreams.

    's Nachts draait er in het Multikabelnetwerk een script dat de modems weer netjes over alle downstreams verdeelt. Bij een wijziging in de downstream is het modem even offline. Wanneer je een snel abonnement hebt, heb je een grotere kans dat je modem verhuisd wordt, omdat deze zwaarder meetellen in de berekening voor de verdeling.

    Wanneer alle coax werkzaamheden in de regio klaar zijn, zal dit veel minder vaak gaan gebeuren, omdat het herverdelen dan alleen nog nodig is door nieuwe klanten en klanten die hun snelheid wijzigen. Het kan dan maanden duren voordat je weer een onderbreking hebt.

    Het verschil in snelheid voor en na de onderbreking heeft hiermee niet zoveel te maken, het is niet zo dat er downstreams overvol raken. Het is meer het tijdstip dat het gebeurt. De piek van het verkeer ligt tussen 20:00 en 22:00 maar na 0:00 begint de daling van het gehele verkeer in het netwerk pas echt door te zetten, waardoor de belasting van de switches en routers verderop in het netwerk, waar nu het probleem zit, sterk minder wordt.
     

  4. Staat er nu ook op in het 2134 gebied
    Heb net de Ziggo NOC gebeld maar die kende het ook allemaal niet dus heb hem op alles gewezen ( ze horen deze site te kennen ) en die heeft aan de hand van diverse reacties hier op deze site de boel ook in onderzoek gezet en gaat hier de hele avond mee verder en zoeken naar de oorzaker en probeert deze te repareren. Of hij mij op de hoogte kon houden was het antwoord beetje vaag maar ik bel morgen gewoon weer :-P en dan gaan we het merken
     
  5. Staat er niet meer voor 1161, terwijl ik toch zeker weet dat het niet werkt :wink:

    Nu ja, update:

    Eigenlijk niets nieuws. Zelfde waardes, slecht vanaf 19:00 tot 22:00, daarna nog een paar spikes en dan strak rond de 200-300ms wat te hoog is voor raids (het kan wel, maar ik neem het risico niet) en waar wel mee te solo-en is (maar ook dan moet je vooruit denken :grin: ).

    Dus ik wacht met smart op de hardware upgrades :sleep: :frons:
     
  6. Ben zojuist door Ziggo teruggebeld. Mijn melding (postcode 2134AG) staat op het "storingsbord". Volgens (volgens mij was het een techneut, kon ik merken aan zijn spreektaal en kennis) de beste man is er een extern service team aan de slag om het op te lossen. Het zou volgens hem niet per se in de verbinding zitten, maar absoluut wel in de ping en packetloss (had voorheen ong. 24 op een Call Of Duty 4 server in amsterdam, is nu 88).

    Volgens hem loopt dit ook al langer dan dat service window in de week van 5 december. Dit probleem zou overigens nog wel even kunnen duren (ik zei ook tegen hem dat het wel vreemd is dat de problemen begonnen na en tijdens dat service window, had ie geen goede verklaring voor).

    Al eerder in dit topic was bij mij aangegeven dat ik even goed naar mijn router moest kijken (al was het in iets minder vriendelijke woorden :wink:, niet iedereen is IT-er hé!). Dat ga ik vanavond even doen. En ik zal deze nacht mijn kabelmodem even helemaal uit zetten (bleek in een eerder post ook te helpen?). Wat langer dan die 30sec die wordt aangeraden door Ziggo. Even de router ertussen uit, en dan die traceroute weer opnieuw.

    Overigens gisteren prima Co-Op kunnen spelen in COD:WW(zelf gehost) met 3 anderen. Die hadden ook geen problemen..

    Dus zo slecht gaat het allemaal niet :grin:

    We zullen zien.
     
  7. Nieuwe storing op de website van Ziggo voor postcode 2134AG:

    [​IMG][​IMG][​IMG] Groepsstoring sinds vrijdag 19 december 08.46 uur
    Sinds enkele weken kunt u snelheidsverlies of packetloss ervaren wanneer uw oude provider Multikabel was. Wij werken hard aan een oplossing van dit probleem.
    Onze excuses voor het ongemak.

    Dat wordt makkelijker bijhouden :pompom:
     
  8. [​IMG][​IMG][​IMG] Groepsstoring sinds vrijdag 19 december 08.46 uur
    Sinds enkele weken kunt u snelheidsverlies of packetloss ervaren wanneer uw oude provider Multikabel was. Wij werken hard aan een oplossing van dit probleem.
    Onze excuses voor het ongemak.

    Jawel! Nu staat er toch echt een duidelijke groepsstoring:pompom::pompom:

    Overigens heb ik zelf het gevoel dat nu (9:51) de snelheid uitstekend is. We zullen vanavond zien hoe en wat, maar het gaat de goede kant op.

    Ik heb gisteravond ook een email gehad van Ziggo:

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2133 - Klacht - Internet - Storing: Verbinding en ontvangst".


    Op dit moment is nog niet voldoende duidelijk of het hier om een individueel probleem of een groepsstoring gaat. De packet loss die u waarneemt kan namelijk ook het gevolg zijn van de prioriteitsinstellingen van de betreffende link in ons netwerk. Als die namelijk een lage prioriteit toekent aan pingverzoeken en er is op dat moment sprake van veel data verkeer op die node dan zal het ping verzoek niet of nauwelijks behandeld worden en dat keert bij u dan terug als packet loss.
    Mogelijk dat het probleem wordt veroorzaakt door uw modem; ik heb gezien dat er al een afspraak is gemaakt met een storingsmonteur. Mogelijk dat die dan ook al het probleem van de snelheid kan verhelpen.
    Omdat het toch mogelijk is dat het hier wel degelijk een groepsstoring betreft heb ik uw klacht doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling, die zal dan monitoren of er meer vergelijkbare klachten bij ons binnenkomen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


    Het is onderhand wel duidelijk dat het om een groepsstoring gaat, maar de monteur zal zo wel komen. De helpdeskmedewerker zei dat m'n modem spontaan reset, maar aan het verhaal van Tja te horen, zou dat dus ook best wel eens de nachtelijke herverdeling kunnen zijn. We shall see..
     
  9. Keep us updated :frons:
     
  10. " De packet loss die u waarneemt kan namelijk ook het gevolg zijn van de prioriteitsinstellingen van de betreffende link in ons netwerk. Als die namelijk een lage prioriteit toekent aan pingverzoeken en er is op dat moment sprake van veel data verkeer op die node dan zal het ping verzoek niet of nauwelijks behandeld worden en dat keert bij u dan terug als packet loss."

    Als het die is gaan ze die switch maar lekker omzetten :oyeah:.

    Maar blij dat er nu een echte storing staat, het heeft geholpen :pompom:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina