1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wederom bedankt voor de info CeeS!
    Ik blijf geduldig afwachten.
    :)
     
  2. tnx for the help,

    ik heb nu trouwens een stabiele 12 mbit :)
     
  3. dankje cees voor de info. Maar het had al gescheeld als ze de storing site up to date zouden houden. En niet met een melding komen dat het probleem opgelost is als dat niet zo is.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  4. Bedankt voor de informatie CeeS, opheldering kunnen we wel gebruiken.
     
  5. Ik zie dat ik even had moeten posten na mijn HD gesprek gisteravond vroeg.

    Ook ik heb wederom gebeld en ben (waarschijnlijk net als Cees) deze keer uitstekend tewoord gestaan. Helemaal een uitleg gehad, dat er al vanaf de 10e (!) aan gewerkt wordt en dat ze het simpelweg nog steeds niet helemaal gevonden hebben. Dat er dagelijks packages door de lijnen worden gestuurd om te kijken waar de kink zit. Kost dus gewoon enorm veel tijd. Ook een laatste update van de verbindingsofficier zat deze keer in het pakketje erbij dus ik ben eindelijk (!) tewoordgestaan zoals het een goed helpdesk betaamt en heb dan ook besloten geduld te hebben en niet weg te gaan.

    Ik heb ook aan de HD gemeld dat ze twee dingen zouden moeten veranderen:

    Als er een storing van dit formaat is, is het een kleine moeite dit op de site te vermelden. Dan kan iedereen die hier op het forum steen en been klaagt zich daar waarschijnlijk in vinden en zullen er minder mensen boos worden/opstappen. Ze heeft hier notitie van gemaakt. Voor de duidelijkheid, het staat als volgt op het technische dienst bord:

    Er is ergens een storing in onze servers/routers/netwerk. Dit veroorzaakt package loss bij mensen die spellen zoals World of Warcraft spelen, maar ook bij mensen met Payservers. Er wordt hard aan dit probleem gewerkt. (en vervolgens de dagelijkse update). - Dit was althans de strekking, ik heb het gesprek niet opgenomen.

    Zo weten we ook dat het probleem dus eigenlijk waarschijnlijk allemaal op hetzelfde neerkomt, iets dat eerder niet was bevestigt (maar waar we zelf al van dachten dat het zo was). Zo weten we ook dat Ziggo met man en macht aan het werk is en als we dus HD medewerkers spreken die weer net doen alsof ze van niets weten, negeren we ze gewoon.

    Ik heb complimenten achtergelaten bij de dame die ik gesproken heb en haar vertelt dat als alle HD medewerkers zo behulpzaam zouden zijn als zij, Ziggo een stuk betere naam zou hebben. Dat communicatie een sleutelwoord is en dat veel van haar collega's een boel van haar kunnen leren.

    Het tweede ding dat veranderen moest was dus de instelling van de HD medewerkers. Klant is koning. Dus terugbellen als je dat belooft. Boodschap kwam prima aan, ze was het helemaal met me eens.
     
  6. Kijk toch allemaal goed nieuws, deze morgen. :applause:

    Ik was gister even gedeeltelijk offline, omdat ik m'n eigen router s'ochtends heb proberen te overclocken, in de hoop (s'ochtends in ieder geval) wat meer performance te krijgen (ik bleef maar steken op 18mbit, en de load van het routertje was iets van 1.8). Ik kan jullie melden dat de WRT54G V2 niet in staat is om op 300Mhz te draaien, en dat ie dan een leuk knipperend power lampje krijgt. Ik heb alles al geprobeerd (tot aan het kortsluiten van bepaalde pennetjes op de firmware flash), maar helaas is mijn WRT54 is niet meer. Dus nu maar meteen een WRT610N gekocht (veel toeters en bellen, daar hou ik van). Deze ochtend haalde ik de volle 20Mbit down, en 3Mbit up. Dat is dus in ieder geval geen bottleneck meer :wink:

    Morgen komt een ziggo monteur ook nog m'n s'nachts resettende (schijnt) modem vervangen, dus m'n complete netwerk thuis is ge-upgrade, straks.
     
  7. Niet helemaal, ik heb via email contact met de mensen die er zelf aan werken, dus in elk geval komt de info uit de eerste hand. Vanavond krijg ik hopelijk een update.

    Men leest overigens nu ook mee in het forum, dus als jullie verbeteringen (of juist niet) zien, blijf dat dan hier melden daar kunnen ze vast wat mee. Dat werkt beter en motiverender dan de (soms begrijpelijke) scheldpartijen denk ik :wink:
     
  8. Weet niet of ze er wat aan hebben, maar de packetloss begint nu 1 node later. Het is een node in Enschede (zie onderstaand). Tot gisteren begon de pl al op een node ervoor in Amsterdam.

    Node 6 vandaag:
    Node Data
    Node Net Reg IP Address Location Node Name
    6 1 1 213.51.158.140 Enschede asd-tr0409-cr101-ae1-0.core.as9143.net

    Packet Data
    Node High Low Avg Tot Lost
    6 119 9 25 1053 67

    netname: ATHOME-BENELUX-BACKBONE-P2P-1
    descr: @Home Benelux BACKBONE P2P block
    country: NL
    admin-c: ABNO1-RIPE
    tech-c: HOME2-RIPE

    De node ervoor ziet er nu heel netjes uit terwijl die tot gisteren ook heel veel pl gaf.

    Node 5 vandaag:
    Node Data
    Node Net Reg IP Address Location Node Name
    5 1 1 213.51.158.174 AMSTERDAM asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net

    Packet Data
    Node High Low Avg Tot Lost
    5 94 4 10 1054 0
     
  9. Dan doe ik ook nog even wat feedback:

    18:30 kwam ik thuis, mijn zoon zat te spelen op Counterstrike met een ping van 5 (!!!). Dat is ongeveer hetzelfde als aan de server vast zitten. Ik heb hem even laten begaan, heb daarna mijn WoW aangezet en in eerste instantie was mijn ms ongeveer 200 lager dan de rest van de week. Nog steeds niet goed, maar wel veel beter. Dit was rond 19:00-19:30. Vervolgens heb ik mijn modem gereset want er waren werkzaamheden in de buurt geweest en volgens de storingsboodschap moest ik dat doen (heeft u nog steeds problemen, probeer dan eerst...).

    Hiervan werd het veel slechter ! Of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar bij deze gemeld.

    Ik ben om 23:00 weer online gegaan en toen was mijn signaal bij flagen zelfs redelijk goed (88ms) maar het ging in golven. Ik had toen geen enorme uitschieters meer en bleef onder de 300ms, maar dat zou nog minstens 150-200ms minder moeten zijn want ik kwam voorheen niet boven de 120 en zat rond de 75 op piekuren.

    Pathping gedaan op beide tijdstippen, liet hetzelfde beeld zien. Ook een WinMTR gedraaid en die kwam tussen 25-48% loss uit op de al eerder vermelde IP. Ik zal vanavond even mijn printjes posten want ik zit nu op het werk.

    Wel: Tijdens piekuren is mijn Download de helft van wat hij moet zijn. Upload is goed. Tijdens daluren haal ik 20/3 (zonder uitzondering). Package loss blijft op beide tijdstippen gelijk. Het gaat op en neer, is nooit minder dan 12-15% met uitschieters naar 40-45% op die ene node. Op de een of andere manier wordt een deel ervan wel weer gecorrigeerd en kom ik meestal tussen de 15-25% loss uit onder de lijn.

    Wat ik nog wel even wil toevoegen, geen idee of het van belang is (heb het ook eerder aan helpdesk gemeld) is dit:

    Ik heb nu niet meer iedere avond mijn PC aanstan vanaf thuiskomst. Toen ik nog raids deed wel (tot dit begon) en vaak had ik het gevoel dat er iemand een switch overhaalde, waarna het signaal opeens heel veel slechter werd. Het was al niet best, maar net alsof er een proces in werking gaat van de ene op de andere seconde waarna het signaal ook niet meer echt beter wordt. (dus niet een spike, meer een soort van "we schakelen nu op 33% capaciteit). Vaak wordt rond 00:45 mijn modem offline gegooid (?) en daarna is alles weer een stuk beter. Ik heb geen verstand van de protocollen die Ziggo draait op haar servers, maar misschien helpt dit ook een beetje mee.

    Mijn vrouw zegt dan "ze draaien updates" maar opzich zou dat mijn modem niet offline moeten gooien. Net alsof er een signaal stoort. Het reset uitzichzelf, en werkt daarna weer semi-best (terug naar erge vertraging maar geen spike lag).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2008
  10. Dit is een router in Amsterdam, niet in Enschede.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina