1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik had uberhaupt de hoop op dit jaar al opgegeven..
    Heb ondertussen meerdere malen aan de foon gehangen met ze, maar word behandeld als een klein kind..
    De ene keer is er een storing bekend, de andere keer niet.. dan ligt het weer aan mijn router, dan weer mijn pc, dan weer mijn laptop en dan moet ik mijn modem weer resetten..
    Meldingen die ik gedaan heb zijn de ene keer wel bekend en de andere keer niet..

    In de sonera tijd heb ik 1x een klacht gehad die met 1 telefoontje van 10 minuten opgelost was (modem was stuk)..
    Bij quicknet nooit last van iets gehad (zo nu en dan werkzaamheden, maar meer niet) en bij multikabel was mijn verhuizing fout gegaan, maar de volgende ochtend was dat allemaal opgelost..
    Vanaf de dag dat het ziggo is ga ik hier niet opsommen, aangezien dat voor de meeste wel bekend is..
     
  2. 2135 hier en het probleem is helaas niet opgelost.
    Packet Data
    Node High Low Avg Tot Lost
    1 0 0 0 1 0
    2 193 0 7 4417 0
    3 189 0 7 4419 2
    4 180 0 7 4422 5
    5 227 20 33 4677 279
    6 175 19 29 4684 282
    7 174 0 13 4418 1
    8 166 20 27 4709 311
    9 244 26 32 4692 295
    10 179 25 32 4687 286
     
  3. Heb een collega gevraagd om eens mijn IP in te voeren voor de gein..

    Resultaat :

    Packets Pings
    Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
    1. rtr1-tc2.network.nxs.nl 0.0% 25 22.3 32.8 0.7 152.8 50.9
    2. vl85.ae0.r1.gs.ams.nl.network.nx 0.0% 25 30.2 23.3 0.6 219.2 48.1
    3. asd-lc0006-cr101-ae10-0.core.as9 0.0% 25 1.0 2.3 1.0 33.4 6.5
    4. nl-ams2-rb-01-po7-20.multikabel. 0.0% 25 1.3 3.2 1.3 45.1 8.7
    5. nl-nwv1-ra-01-10G-3-4.multikabel 0.0% 25 1.8 1.9 1.7 2.9 0.3
    6. nl-hfd3-ce-03.multikabel.net 8.0% 25 41.0 41.3 37.7 43.1 1.1
    7. 84-104-219-79.cable.quicknet.nl 16.7% 24 48.6 48.8 47.3 51.3 1.2


    Hij denkt (Network Engineer) dat het ergens in een wijkcentrale zit (we weten niet de juiste benaming bij kabel)...
    Maar goed.. toch weer wat meer gegevens..
     
  4. Tijd terug capaciteitsproblemen gehad, was een foutje in zo'n kastje op straat, omdat alles zo oud is. Zal toch niet kunnen dat dit overal het geval is..
     
  5. Code:
    213.51.158.174 is from Netherlands(NL) in region Western Europe
    
    whois query for 213.51.158.174...
    
    Results returned from whois.arin.net:
    
    OrgName:    RIPE Network Coordination Centre 
    OrgID:      RIPE
    Address:    P.O. Box 10096
    City:       Amsterdam
    StateProv:  
    PostalCode: 1001EB
    Country:    NL
    
    ReferralServer: whois://whois.ripe.net:43
    
    NetRange:   213.0.0.0 - 213.255.255.255 
    CIDR:       213.0.0.0/8 
    NetName:    RIPE-213
    NetHandle:  NET-213-0-0-0-1
    Parent:     
    NetType:    Allocated to RIPE NCC
    NameServer: NS-PRI.RIPE.NET
    NameServer: NS3.NIC.FR
    NameServer: SUNIC.SUNET.SE
    NameServer: NS-EXT.ISC.ORG
    NameServer: SEC1.APNIC.NET
    NameServer: SEC3.APNIC.NET
    NameServer: TINNIE.ARIN.NET
    Comment:    These addresses have been further assigned to users in
    Comment:    the RIPE NCC region. Contact information can be found in
    Comment:    the RIPE database at http://www.ripe.net/whois
    RegDate:    
    Updated:    2005-07-27
    
    # ARIN WHOIS database, last updated 2008-12-16 19:10
    # Enter ? for additional hints on searching ARIN's WHOIS database.
    Results returned from whois.ripe.net:
    
    % This is the RIPE Whois query server #3.
    % The objects are in RPSL format.
    %
    % Rights restricted by copyright.
    % See http://www.ripe.net/db/copyright.html
    
    % Information related to '213.51.158.0 - 213.51.158.255'
    
    inetnum:      213.51.158.0 - 213.51.158.255
    netname:      ATHOME-BENELUX-BACKBONE-P2P-1
    descr:        @Home Benelux BACKBONE P2P block
    country:      NL
    admin-c:      ABNO1-RIPE
    tech-c:       HOME2-RIPE
    remarks:      Please report abuse by email to abuse@home.nl
    remarks:      INFRA-AW
    status:       ASSIGNED PA
    mnt-by:       BENELUX-MNT
    mnt-lower:    BENELUX-MNT
    changed:      kmarlow@corp.home.nl 20030602
    source:       RIPE
    
    role:           AtHome Benelux Network Operations Centre
    address:        Gyroscoopweg 90-92
    address:        1042 AX Amsterdam
    phone:          +31 20 885 5544
    fax-no:         +31 20 885 5525
    e-mail:         abuse@corp.home.nl
    remarks:        trouble:      Please report abuse by e-mail to abuse@home.nl
    admin-c:        AVL52-RIPE
    tech-c:         HOME2-RIPE
    nic-hdl:        ABNO1-RIPE
    notify:         ripe-athome@corp.home.nl
    mnt-by:         IPMGMT-RIPE
    changed:        andre@corp.home.nl 20020920
    changed:        andre@corp.home.nl 20040226
    source:         RIPE
    abuse-mailbox:  abuse@home.nl
    
    role:           AtHome Benelux IP Management
    address:        Gyroscoopweg 90-92
    address:        1042 AX Amsterdam
    address:        The Netherlands
    phone:          +31 20 885 5588
    fax-no:         +31 20 885 5525
    e-mail:         ripe-athome@corp.home.nl
    admin-c:        AVL52-RIPE
    tech-c:         AVL52-RIPE
    tech-c:         AH218-RIPE
    tech-c:         DM1718-RIPE
    tech-c:         TN166-RIPE
    tech-c:         JM5529-RIPE
    nic-hdl:        HOME2-RIPE
    notify:         ripe-athome@corp.home.nl
    mnt-by:         IPMGMT-RIPE
    changed:        andre@corp.home.nl 20070219
    source:         RIPE
    abuse-mailbox:  abuse@home.nl
    
    % Information related to '213.51.0.0/16AS9143'
    
    route:        213.51.0.0/16
    descr:        @Home Benelux
    origin:       AS9143
    remarks:      --------------------------------------------------
    remarks:      E-mail is the preferred contact method!
    remarks:      --------------------------------------------------
    remarks:      Please use one of the following addresses:
    remarks:      abuse@home.nl            - for abuse notifications
    remarks:      ripe-athome@corp.home.nl - for technical questions
    remarks:      --------------------------------------------------
    mnt-by:       IPMGMT-RIPE
    changed:      andre@corp.home.nl 20020920
    source:       RIPE
    
    kunnen we niet abuse@corp.home.nl mailen en vragen of ze die router een shop willen geven :-P
     
  6. Zijn we serieus de dupe van zo'n godvergeten @home ding?
     
  7. Voor volledigheid.. Probleem is idem in 2131.
    Ben al sinds 5 december aan het bellen. heb er geen geduld meer voor.
    sinds 7 decemeber al aangekaart dat het probleem voordoet met de connectie vanaf en naar de as1943 server. blijf door de helpdesk als een klein kind aan de kant gezet te worden.
     
  8. Hier postcode 1991 met hetzelfde probleem.

    Misschien is het een idee om de titel van deze Topic te hernoemen.

    Want volgens de helpdesk die ik eerder deze week aan de lijn heb gehad is er een probleem in het hele 'oude' multikabel gebied betreffende die NODE.

    Ik zie vragen en opmerkingen over dezelfde problemen in andere plaatsen voorbij komen in andere topics. (IJmuiden, Velserbroek, Santpoort, Hoofddorp...)

    Just my 2 cents...
     
  9. Postcode 2132, zelfde probleem. Heb al in paar andere threads en hier geloof ook traces etc neergezet. Blijft bij dezelfde node/router whatever zitten. Ze weten het nu toch MINSTENS een paar dagen, is het nou zo moeilijk om zoiets te vervangen????
     
  10. Ik heb ondertussen vanuit de MGV direct contact met de mensen die aan deze problemen werken.

    Het is veel complexer dan hier gesuggereerd wordt (het is dus niet die ene-server die hier genoemd wordt, maar meer zaken er omheen) en er wordt wel degelijk nu hard aan gewerkt. De problemen in IJmuiden zijn verbeterd omdat hier nu een wijziging in het netwerk gemaakt is waardoor dat verkeer via een ander pad loopt. Hoofddorp en omgeving wordt nog steeds aan gewerkt maar heeft nog geen merkbaar resultaat voor jullie opgeleverd. Er worden donderdag nog enkele dingen gedaan die misschien verbetering zullen geven en komende maandag/dinsdag komen er in elk geval nog uitbreidingen bij die naar verwachting een flinke verbetering zouden moeten opleveren.

    De helpdesk zou moeten weten van deze problemen, en het heeft geen zin om hiervoor een monteur te laten komen, tenzij je natuurlijk nog bijkomende modemproblemen hebt door een slecht signaal met errors op je modem. Maar het heeft volgens mij nu niet zoveel zin meer om massaal de helpdesk te bellen. Er wordt aan het probeem gewerkt en wij worden op de hoogte gehouden van het verloop. Ik hoop donderdagavond meer terugmelding te hebben over de voortgang.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina