1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing in Hoofddorp e.o.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Akos, 9 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 't is geen hub, het is een router :wink::wink:
     
  2. Router, hub, node, niem het hoe je het noemen wilt maar voorlopig zit het kreng er nu 15 dagen in de weg en liegt de helpdesk dat het gedrukt staat over het wel of niet aanwezig zijn van de TD.

    Ze hebben gewoon geen zin in de discussie. het is jammer dat er censuur op dit forum wordt gepleegd want op dit moment verdienen ze het dat ik ze de huid volscheld voor de abominabele service die ze leveren en het arrogante gedrag dat ze tentoonspreiden. Ik hoop dat ze een rot kerst hebben, en voordat mensen "nou nou" beginnen te zeggen: dat meen ik echt. Ik ben nog nooit zo voorgelogen als gisteravond. Als je het goed met ze voorhebt en wilt dat ik mijn toon matig, ga ze dan eerst maar eens vertellen zich beter en klantgerichter op te stellen. Daarna zal ik nadenken over excuses. Dat duurt dan ook wel 15 dagen uiteraard, want het is heel normaal mensen zo lang te laten wachten en vervolgens iets te zeggen dat je toch niet meent.
     
  3. ja een melding op de storing site zou voldoende zijn. Maar door niet te doen ontkennen ze de storing. Het is dat je tegen lokaal tarief belt anders zou je denken dat ze het expres deden.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  4. Toen ik ze gister aan de telefoon had, zeiden ze dat ze er mee bezig waren, maar als ze het inderdaad nou eens op de site als groepsstoring aangeven komt het wat geloofwaardiger over, nu moet ik ziggo maar op ze woord geloven :shock:
     
  5. Er wordt inderdaad specifiek onderzoek naar gedaan. Wij (MGV) hebben hierover ook contract met technische dienst van Ziggo (niet de helpdesk dus) en gisteren terugmelding gekregen dat ze gistermiddag vermoedelijk (een deel van) het probleem opgelost hebben. Dat zal vermoedelijk de reden zijn dat IJmuiden toen beter werkte. Ik heb vanmorgen teruggemeld dat hoofddorp en omgeving nog geen verbetering te merken was. Daar zou verder naar gekeken worden.
     
  6. Dank je Cees

    Maar wat ik niet begrijp, en corrigeer me alsjeblieft als ik me vergis, is dat het uit alle berichten die naar hen verzonden zijn (ik heb er zelf wat pathpings liggen naar verschillende sites omdat ze eerst mijn gameserver de schuld gaven) zo duidelijk is waar het probleem ligt (namelijk een node die onder Ziggo beheer valt) maar dat vervolgens niemand gewoon meteen de routes omgooit en DAN gaat kijken wat er scheelt, inplaats van de mensen als een soort testkonijnen nog langer over die node te leiden.

    Ik voel me nu net een lot uit de loterij: Jij bent gekozen als de gelukkige winnaar van nog een paar package loss want jij moet wachten !!! Toen ik dit tegen de mevrouw van de helpdesk zei werd ze boos op me want dat had ze niet gezegd toen ze zei dat ik nog maar even geduld moest hebben.

    Ik begrijp best dat het vervelend is, maar dit is de 9e (uitroepteken) gemeld aan ze waarna ze het de 15e oppakken en dan nog over de rug van de gebruiker de boel gaan uitzoeken. Vervang die node, re-route het verkeer voor een paar dagen. Je kan me niet vertellen dat er geen reserve capaciteit is (want dat zou wel heel erg zijn). Mij hoor je niet als ik een down van 15 heb voor een paar dagen, maar zonder package loss. Ik blijf wel zeuren als ik een down van 20 heb maar package loss waardoor ik de helft van mijn dingen niet of nauwelijks kan doen ?

    Reactie van de TD bleef uit op deze vraag. Ze bellen niet, ik krijg ze niet aan de telefoon, niets. Een simpel "sorry meneer, maar die technische mogelijkheden hebben we niet" was voldiende geweest maar ook dat blijft uit. Jammer...

    Even ter verduidelijking. Ik ben weliswaar 40 (auw) maareen enorm emotioneel mens. Dus als ik emotionele reacties schrijf, dat klopt. Ik heb niet veel verwachtingen van het leven, ik ben heel makkelijk en hoef niet wat een ander heeft (want ik heb een wereldvrouw en kanjers van kinderen, rest is niet belangrijk). Maar datgene waar ik voor betaal, dat wil ik graag opgelost hebben. Enkele dagen geleden was er nog niemand die dit probleem fatsoenlijk bij de helpdesk had gemeld. De 9e was de eerste escalatie naar de TD, die was van mij. Meerdere malen heb ik nog zelf gebeld want ik zou gebeld worden als ze gingen beginnen. Ik wacht nog steeds. Daar wordt ik dus heel erg giftig van, dat is in mijn ogen onrecht. En ja, ik ben een moraalridder dus dan gaan de stoppen door. Dus mijn welgemeende excuses als ik hiermee mensen kwets die per ongeluk in de line of fire terecht komen. Ik mikte niet op hen, maar op anderen die zich achter hen verschuilen.
     
  7. Hehe, ik voel met je mee, Tim. Maar ik kan me wel voorstellen dat "omleiden" makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik las in een van de andere topics dat die router een behoorlijk centraal doosje is (om het maar oneerbiedig te zeggen) in het netwerk van Ziggo, dus dat omleiden gaat niet zo maar.

    Mijn vrouw belde me vanmiddag ook al op dat het netwerk d'r uit lag, maar nog terwijl we aan het praten waren, was het al weer terug. Ik HOOP dat het geholpen heeft, maar ik kan een beetje moeilijk aan mijn vrouw vragen of ze mijn tests wil uitvoeren.

    Het is mooi dat MGV wel contacten heeft bij de TD. Misschien moeten we voortaan hier maar posten, in plaats van Ziggo bellen :wink:

    Ik heb ook meerdere keren gebeld, meerdere keren gemaild, en iedere keer alsof ik het probleem voor het eerst heb gemeld. Nog tot op de dag van vandaag is er geen groepsstoring voor Hoofddorp (e.o.), en moeten we uit gaan van informatie die we hier op een forum van elkaar te horen krijgen. Daarnaast krijgen we nog kruimeltjes van welwillende Ziggo medewerkers die hier ook posten, maar ook nooit fatsoenlijk uit de doeken doen wat er nou gaande is (kan ik wel inkomen hoor, door hier te posten kan je potentieel je baan op het spel zetten). Maar het is tenenkrommend om te zien hoe slecht Ziggo's communicatie is.
     
  8. Hier nog een Hoofddorpse gebruiker met enorme packet loss. Ik heb vanaf vorige week woensdag dagelijks gebeld. Kon dankzij de PL een halve finale niet spelen en het ziet ernaar uit dat ik a.s. zondag de finale ook niet kan spelen.

    Uiteraard begon de helpdesk bij mij ook met te vertellen dat ik mijn modem moest resetten. Het hielp (uiteraard) niets. En dat ik mijn router er tussen uit moet halen (dat heb ik jaren geleden al gedaan) en mijn wireless na moest kijken (ik gebruik geen wireless). Ik heb de 11de de gegevens van de Node doorgegeven waar het probleem begint. De medewerker heeft het keurig opgeschreven (maar daar is het blijkbaar ook bij gebleven). Hij zei nog dat hij al een meneer aan de telefoon had gehad die wow speelt en die zei dat het probleem bij "talia" ligt. Ik vertelde hem dat Telia een Zweedse provider is en dat het probleem niet daar ligt, maar bij hun eigen backbone.

    De eerste dagen dat ik belde was er steeds geen probleem bekend bij de helpdesk. Pas vrijdag (12de) werd mij gemeld dat het inderdaad een bekend probleem was, maar men geen idee had hoe lang het zou gaan duren. Een soortgelijk probleem duurde al drie maanden in een andere gemeente, volgens de helpdesk medewerker...

    Gisteren kreeg ik per ongeluk iemand van de technische dienst aan de telefoon toen ik de helpdesk weer belde. Die verzekerde me dat alles opgelost zou zijn zodra ik mijn modem had gereset omdat ze in mijn wijk aan het werk zouden zijn geweest. Ik verzekerde hem dat dit niet zou helpen. Pas toen hij hoorde dat het om gamen gaat begreep hij dat ik in dit geval gelijk had. Hij meldde dat men ermee bezig was en het probleem voor het eerst in het systeem bekend was sinds de 12de. Terwijl ik de 10de en de 11de al heb gebeld en storingsformulieren in heb gevuld.
    De meneer gisteren zei wel dat ik een deel van het abbonementsgeld terug kan krijgen als ik het klachtenformulier invul nadat alles weer werkt. Dat is prettig, maar het gaat me niet om het geld. Het gaat mij erom dat ik jaren train en nu mijn clan de finale moet gaan spelen ik niet mee kan spelen.

    Ik blijf ze sowieso dagelijks bellen. Hopelijk helpt het en willen ze graag van die lastpakken uit Hoofddorp af. Want op de Wii gaan spelen (zoals ik gisteren geopperd kreeg van de helpdesk) is geen optie. Voor de duidelijkheid, dat laatste was denk ik een grapje van de td meneer. Volgens mij leest hij hier mee(?), want hij vertelde dat er een forum was waar meer mensen uit dezelfde omgeving met hetzelfde probleem kampen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2008
  9. " Want op de Wii gaan spelen (zoals ik gisteren geopperd kreeg van de helpdesk) is geen optie "

    Het is precies die arrogantie waar ik zo'n probleem mee heb. Ik betaal Wodanver:censored: 65 euro in de maand voor internet. Als ik op mijn Wii wil spelen of niet, maak ik zelf uit. Heb ook een Playstation 2, heb ik ook geen zin in. Ik heb afspraken en wordt uit mijn gilde geschopt als ik te lang niet meedoe. Klinkt als aangenomen werk maar zie het als voetbaltrainen: als je nooit komt trainen wordt je ook op de reservebank gezet.

    " het probleem voor het eerst in het systeem bekend was sinds de 12de."

    Mijn klacht stond vanaf de 9e en lag bij TD. Wederom 1 + 1 is een probleem dus.

    Finale... wat speel je ? CS en DoD doen het bij mij wel. Beetje sippe ping maar wel te doen (40-50). Dat speel ik nu uit frustratie. Ga wel vaak dood want heb het de laatste keer gespeeld toen 1.6 net uitkwam maar ach.....
     
  10. Ik denk dat hij een grapje maakte, had ik er even bij moeten zetten (heb ik er nu wel bijgezet). Niet het soort grapjes waar je vrolijk van wordt onder deze omstandigheden, maar ik denk dat hij een beetje moe van mijn gedram werd.
    Volgens mij leest hij hier mee trouwens. Meneer td?

    Dat las ik inderdaad en daar schoten mijn wenkbrauwen ook van omhoog.

    Ik speel Unreal Tournament. Ik kan wel gewoon connecten naar de servers en mijn ping is ook redelijk (instabiel maar speelbaar), maar de pl is verschrikkelijk. Ik zie de tegenstanders vaker niet dan wel, idem met mijn medespelers, de wapens en de schoten die ik afvuur of opvang, etc etc.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina