1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet langzamer door router, normaal of niet?

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door BlackFulcrum, 8 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zou inderdaad kunnen want die monteur zal met zijn laptop een ander ip-adres gekregen hebben dan die kennis van je want ip adressen zijn gelinkt aan het mac adres van de netwerk kaart.
     
  2. Nou dan zijn we er. :wink:
    Ik kan dat IP verhaal bijna niet geloven maar ook geen andere verklaring verzinnen.
    Zojuist lees ik in dit draadje identiek dezelfde problemen: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14833
     
  3. Kleine update, ik ben terug gegaan naar de winkel en uitgelegd wat het probleem was, helaas snapten zij er ook niets van want ICIDU router zou alles moeten doorlaten volgens hun.

    Maar omdat ie dat niet deed hebben ze hem zonder morren terug genomen, helaas hadden ze geen wired routers liggen van andere merken dus heb ik er een besteld voor mij, een Belkin 4 poorts van € 34,-
    Ik wordt gebeld over een paar dagen als ie er is, wordt dan vervolgd.
     
  4. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken, houd ons op de hoogte. Hoop in elk geval dat je probleem daarmee opgelost is.
     
  5. Nou de Belkin Router is gearriveerd, en de snelheid is nu einderlijk goed.

    Aleen krijg ik de email niet aan de praat, om een of andere reden wordt poort 110 geblokkeerd, en ik snap niet waarom, ik heb heb de router firewall uitgezet, en ook nog een via virtual servers poort 110 geopened, maar niks.
    Hij blijft de boel blokkeren.

    Dit is de fout:
     
  6. Als ik die foutmelding bekijk lijkt het alsof de mailserver niet correct is ingevuld, wat heb je daar precies ingevuld?
     
  7. De poort is niet geblokkeerd, je hebt gewoon een foute mailserver ingesteld... pop.ziggo.nl ipv 'mail'...
     
  8. Yep, dat was het, bedankt, via directe lijn en de oude router kon ik gewoon nog "mail" draaien, nu staat er mail.home.nl, en doet alles het weer.

    Probleem opgelost, heel erg bedankt iedereen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina