1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet langzamer door router, normaal of niet?

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door BlackFulcrum, 8 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat snap ik, had ik hier op dit forum ook gelezen, maar jou situatie is weer geheel anders dan de situatie van BlackFulcrum. Niet alles aan jezelf spiegelen terwijl het om een geheel andere situatie gaat ;) Bij hem is de kans veel groter dat het aan de router ligt, omdat de snelheid met 2 routers niet in orde is, en wel met de pc direct met het modem verbonden.
     
  2. Ja zeg het maar.....

    Het begint mij een beetje hoog te zitten dat door de non-communicatie van Ziggo, helpdeskmedewerkers die hameren op het er tussenuit halen van routers (is nodig om te testen), er bij klanten een gevoel wordt gecreëerd dat het allemaal aan hen ligt terwijl Ziggo weet dat er snelheidsproblemen zijn in bepaalde regio's.

    Op die manier maak je de klant onzeker, jaagt ze op onkosten omdat ze nodeloos nieuwe hardware gaan aanschaffen en herinstallaties gaan (laten) uitvoeren.

    En dat is een feit. Ik krijg die mensen dagelijks over de vloer en aan de telefoon. Dan kan ik ze wel een nieuw modem aansmeren welke ze niet nodig hebben maar ik moet helaas de rol van Ziggo vervullen en ze uitleggen om geduldig af te wachten tot Ziggo zijn zaakjes eindelijk eens op orde heeft. :sad:
     
  3. Hoe vervelend ook, dit lijkt mij niet meer als logisch. Wanneer je de oorzaak van een probleem/storing wilt achterhalen zul je zoveel mogelijk schakels die een mogelijke oorzaak kunnen zijn er tussen uit moeten halen. Een router is een van die mogelijke oorzaken. Zolang die ertussen zit weet je nooit zeker of de router nu wel, of niet het probleem is of veroorzaakt.

    Daarbij kan je als ziggo natuurlijk nooit de door klanten zelf aangeschafte routers gaan ondersteunen, dit is gewoon een niet wenselijke en tevens onmogelijke zaak.

    Als je als klant zelf een router aangeschaft (niet bij ziggo) en er zijn hier problemen mee zul je inderdaad zelf op zoek moeten naar hulp. Het is niet meer als logisch dat je hier geen hulp bij kunt krijgen bij je provider waar deze router niet aangeschaft is.

    De zaak waar je de router gekocht heb is bv dan een aanspreekpunt bij problemen, of de helpdesk van de fabrikant.
     
  4. Je snapt, of wil mijn punt niet snappen lijkt wel. :sad:

    - Ik schrijf toch zelf "om te testen". Nergens ontken ik dat dat niet nodig is.
    - Ziggo heeft in NH nog nooit routers geleverd en daar heb ik het helemaal niet over.

    Het gaat om het feit dat Ziggo incl. de helpdesk de capaciteitsproblemen blijft ontkennen cq doodzwijgen en de klant maar laat zweten met het voor de 10e keer doen van stomme testjes en roept dat het modem prima werkt dus zal het probleem "aan uw kant liggen".
    Natuurlijk komt dat voor maar momenteel IS er wat aan de hand met dat netwerk.

    Het verschil bij BlackFulcrum kan net zo goed door een ander IP uitgemaakt worden als door de router en het zou lullig wezen als ie 100 Euro uit gaat geven voor een betere router en er alsnog achter komt dat er niets is veranderd. Hooguit kan ie mazzel hebben dat ie een ander IP krijgt welke een hogere snelheid geeft. Al blijf ik sceptisch mbt dat verhaal.
     
  5. Hij haalt zonder router wel de snelheid, dus kan je in zijn geval een capaciteitsprobleem al uitsluiten ;) Daarom zei ik eerder al, niet alles aan je eigen situatie reflecteren. Er is hier sprake van een geheel andere situatie.

    Er kan nog steeds een probleem zijn met een ip-adres, maar dat is nog weer een andere situatie.
     
  6. Dat klopt niet, niet mijn situatie. Een kennis had afgelopen week een monteur van Ziggo op bezoek welke met zijn notebook de volle snelheid haalde. De klant haalde de helft niet eens. Hij heeft zijn computer opnieuw (basic) geinstalleerd en rechtstreeks op het modem geplaatst met het resultaat dat ie nog steeds 40% van de snelheid haalde.

    Leg mij dat eens uit?
     
  7. Niet goed functionerende netwerk kaart of een 10Mbit netwerk kaart voor een abbonement met een hogere snelheid dan 10Mbit. Dat zijn allemaal mogelijke problemen die de kennis van jouw kan hebben want als die monteur de juiste snelheid haalt is de snelheid gewoon aanwezig.
     
  8. Volgende vraag, waarom haalde hij ca. 4 weken terug wel de volledige snelheid?
     
  9. Kan van alles zijn, hardware gaat ook wel eens stuk natuurlijk of er kan iets mis zijn met de utp kabel maar heeft die kennis ook geprobeerd om er misschien een leen laptop/computer aan de modem te hangen als ie de resultaten van de monteur niet vertrouwd?
     
  10. Tja, niet vertrouwen. Je zou gewoon gaan geloven in dat IP verhaal.
    Ik kan zo een stuk of 15 mensen in ons en in omliggende dorpen met identiek dezelfde problemen. Alles en iedereen lijkt het probleem bij de klant te willen neerleggen. Het is GEEN individueel probleem.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina