1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

1 Hop van Ziggo die mogelijk storing veroorzaakt

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Dubz, 8 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zelfde probleem hier. Ik heb niet veel verstand van al die hops en packetloss termen, maar merk wel dat mijn latency op World of Warcraft de laatste dagen extreem hoog is. voorheen was deze tussen de 30 - 80, ideaal eigenlijk. nu tussen de 800 - 1500! Gewoon echt niet te doen, heb ziggo al gebeld maar die denken dat het probleem bij mij zit :shock:
     
  2. tja, je hebt gelijk.
    Maar goed, ze blijven zich richten tot Ziggo klanten.
     
  3. Man waarom voeren ze dan een snelheidsverhoging door als ze er niet op voorbereid zijn,ik was ook tevreden met die 16 mbit verbinding en ZONDER packetloss.....

    Hadden we dit zelfde gezeik ook neit toen destijds multikabel over werd genomen door Soneraplaza? wat een gezeik was dat zeg,nog nooit zo'n slechte verbinding gehad als toen sonera het overnam en dit stinkt naar hetzelfde geintje.
     
  4. Simpel, en is zeker niet Ziggo eigen:
    Sales/commercie verkoopt iets, wat de tech mensen (nog) niet kunnen waar maken.
     
  5. Ja ik ging ff inwonen hier bij mijn vriendin tot ons nieuwe huis gebouwd is en zij had internet bij multikabel.
    Ik wilde meteen opzeggen en adsl nemen na mijn ervaringen met soneraplaza maar merkte dat het best stabiel was en was eerlijk gezegd best wel heel erg tevreden,ik hoop dan ook niet dat we weer hetzelfde krijgen als toen.
     
  6. Waarschijnlijk vonden ze plaatselijke, regionale en landelijke capaciteitsproblemen ongeloofwaardig klinken. Ik krijg ondertussen wel het idee dat het hele snelheidsverhogings-gebeuren een wassen neus is.

    Vanaf 1700 zit hier de downstream op de kabel vol (8 kanalen, maar ik kan er maar op twee afstemmen, rest gooit de HFC er me meteen vanaf, terwijl een aantal maar 20-40% belast zijn). Gister zat eveneens de upstream vol (vandaag dan weer niet).

    Vervolgens zijn er in Roosendaal en Tilburg capaciteitsproblem, met als gevolg 100-400ms latency en tot 8% packetloss op de eerste paar hops.

    En dan blijft er bij de routers op de AMS-IX ook nog eens latency en packetloss problemen zijn.

    Ergens wel heel vreemd. Kabelinternet is tov ADSL altijd relatief duur geweest, maar je had over het algemeen een stabiele verbinding en je haalde de snelheden. En nu opeens betaal je nog altijd meer als ADSL, maar zijn de voordelen weg. Packetloss, bureneffect en latencies van 100ms+ (en dat binnen NL!).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2008
  7. Wat je zegt, als ik connect een latency die oploopt naar 1500. Als ik instance freezed mijn beeld 3 seconden, en dat iedere minuut zo'n 2 keer. Af en toe wordt ik inderdaad ge dc'd.

    eergisteren is de storing in mijn regio (2064) verholpen blijkbaar. Jammer dat ik daar op WOW nog niets van merk. Heb het raiden ook maar opgegeven. Ziggo zegt dat het probleem 100% niet bij hun zit :shock:
     
  8. Post even wat tracerts naar je server.
    Dan kunnen we zien of het klopt wat Blizz zegt. (en wat Ziggo zegt)
     
  9. Mijn upload speed is opgelost, mijn WoW probleem niet.

    Dus als antwoord op die vraag: nee, helaas nog niet opgelost maar er wordt naar gekeken van twee kanten nu. Heb de Tech support van Blizz gebeld en pathping en tracert gegeven, zelfde documenten ook naar de Ziggo technische helpdesk. En nu zoeken ze het samen maar even uit lijkt me ?

    De helpdesk van Ziggo zag inderdaad dat er vanaf de @home hub (en inclusief die hub) package loss was bij me op alle Telia servers waar hij daarna naar toe ging. Dat package loss heeft een maat van me, die geen Ziggo/Multikabel heeft maar op dezelfde Telia hubs zit niet. Dus moet het gerelateerd zijn aan Ziggo, daar kunnen ze niet omheen. Wat de fout echter is, of het een communicatie probleem tussen Ziggo en Telia is of een bottleneck bij Ziggo (deze zelfde hub/server wordt met package loss ook gemeld op de nieuwsserver thread op dit forum) zal mij eigenlijk verder boeien. Als ze het maar oplossen.

    Situatie bij mij is dat het signaal hele dag slecht is, maar zodra piek tijd begint (buren komen thuis) het net is alsof iemand een deurtje open doet en mijn hele signaal in een enkele druk op de knop in een keer opzuigt.

    Counterstrike/Day of Defeat doet het echter wel, en dat is opzich wel heel erg vreemd omdat die volgens mij dezelfde hub zou moeten passeren. Die loopt alleen vast bij het switchen van maps (dus dan moet ik hem uitzetten en opnieuw connecten maar vervolgens heb ik een ping van 20 op UK servers).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina