1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

1 Hop van Ziggo die mogelijk storing veroorzaakt

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Dubz, 8 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Jullie traces met packetloss op telia routers na de laatste ziggo hop,
    en mijn trace vanaf een colo bak zonder packetloss op telia routers zegt wel genoeg denk ik zo.

    Misschien iemand ff mailtje doen aan: noc@corp.home.nl met de pathpings en mtr traces.
     
  2. Nu het Ziggo is geworden, wordt hier nog op gereageerd ?
    Op zich ben ik best bereid alles te indexeren, maar dan wordt dat morgen avond :)
     
  3. Het netwerk buiten ziggo richting 67.202.67.162 is toch ook echt dramatisch. Het is niet alleen ziggo, als dat hier speelt. De pings gaan buiten het ziggo netwerk enorm omhoog tot over de 100ms. Denk dat een (groot) deel van je lag daar ook vandaan komt.
     
  4. Mail adres werkt nog wel.
    Ik heb ze ook wel es gebeld, toen een maat van me een ip uitgedeeld kreeg, uit een subnet, welke niet door @home intern werd gerouteerd (trace kwam tot ams-ix eerste @home router, en stopte).
     
  5. Ik haal 106ms naar die bak. Niet slecht voor een host aan de westkust van Canada.
     
  6. Excalibur,

    Ik snap dat je het probleem groter wilt zien dan alleen binnen de muren van Ziggo. Dit ontken ik ook zeker niet. Alleen is het wel appart dat er diverse mensen precies hetzelfde probleem ervaren, vanaf precies hetzelfde moment. Daarbij komt kijken dat de rest van de forums, van internet aanbieders buiten Ziggo om, hier niets over melden.

    Ik speel zelf ook WoW waarbij ik ontzettend veel lag ervaar. De mensen in en rondom mij heen hebben totaal nergens last van (bijhalve de normale lagspikes). Dus misschien toch leuk als ziggo ons kan laten weten of hun al naar het probleem hebben gekeken en misschien ons daarom kunnen uitsluiten dat het probleem aan hun kant is.
     
  7. Misschien (vermoed van niet) is Ziggo niet op de hoogte van de problemen op hun core netwerk / peering en/of transit met Telia in de avonduren.
    Vandaar zou het handig zijn als iemand een overzichtje maakt met traces/pathpings e.d. en dat ff naar noc@.... stuurt.

    We komen niet echt verder door met zijn allen hier blijven te bevestigen dat er wat issues zijn naar bepaalde netwerken.
     
  8. Doen ze niet, het ligt bij de technische dienst nu (pathping en tracert) en ze gaan er vanaf Ziggo ook naar kijken.

    Natuurlijk is 100ms niet okay, maar ik heb nu 3300ms dankzij een 47% packageloss na een bepaalde hub. keer op keer op keer. En andere spelers, uit de UK en Finland (mijn gilde maatjes) zitten op dezelfde Telia hubs en hebben geen package loss. Dus het moet vanuit hier naar daar op de een of andere manier verkeerd worden doorgegeven. Dat kan gebeuren, gewoon naar kijken en oplossen zou ik zeggen ?

    Ben niet boos, beetje verdrietig.

    Bezig met het traceren van de route naar 80-239-233-36.customer.teliacarrier.com [80.239.233.36]
    via maximaal 30 hops:
    0 unattend-ab839c.telephony.multikabel.net [84.104.92.3]
    1 84-104-92-1.cable.quicknet.nl [84.104.92.1]
    2 nl-nwv1-ra-01-gi1-1.multikabel.net [212.127.252.131]
    3 nl-ams2-rb-01-10G-3-2.multikabel.net [213.132.191.41]
    4 * asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net [213.51.158.174]
    5 * adm-b2-link.telia.net [213.248.91.9]
    6 adm-bb1-link.telia.net [80.91.248.105]
    7 hbg-bb1-link.telia.net [80.91.253.44]
    8 ffm-bb1-link.telia.net [80.91.248.81]
    9 ffm-b4-link.telia.net [80.91.249.237]
    10 * * *
    Statistieken worden nu gedurende een periode van 250 seconden berekend...
    Van bron - hier Dit knooppunt / deze verbinding
    Hop RTT Verl./verzonden Verloren/verz. Adres
    0 unattend-ab839c.telephony.multikabel.net [84.104.92.3]
    0/ 100 = 0% |
    1 6ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 84-104-92-1.cable.quicknet.nl [84.104.92.1]
    0/ 100 = 0% |
    2 8ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% nl-nwv1-ra-01-gi1-1.multikabel.net [212.127.252.131]
    0/ 100 = 0% |
    3 7ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% nl-ams2-rb-01-10G-3-2.multikabel.net [213.132.191.41]
    1/ 100 = 1% |
    4 25ms 1/ 100 = 1% 0/ 100 = 0% asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net [213.51.158.174]
    5/ 100 = 5% |
    5 26ms 8/ 100 = 8% 2/ 100 = 2% adm-b2-link.telia.net [213.248.91.9]
    0/ 100 = 0% |
    6 26ms 7/ 100 = 7% 1/ 100 = 1% adm-bb1-link.telia.net [80.91.248.105]
    0/ 100 = 0% |
    7 33ms 11/ 100 = 11% 5/ 100 = 5% hbg-bb1-link.telia.net [80.91.253.44]
    0/ 100 = 0% |
    8 45ms 6/ 100 = 6% 0/ 100 = 0% ffm-bb1-link.telia.net [80.91.248.81]
    8/ 100 = 8% |
    9 49ms 14/ 100 = 14% 0/ 100 = 0% ffm-b4-link.telia.net [80.91.249.237]
    86/ 100 = 86% |
    10 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% unattend-ab839c [0.0.0.0]

    De trace is voltooid.
     
  9. Daar heb je helemaal gelijk in. Nu moet ik zeggen dat ik hier vrij weining verstand van heb.....:roll: Zou hier graag mijn steentje aan bijdragen, weet alleen niet hoe. Als het nodig is en iemand heeft de tijd om mij uit te leggen hoe ik alles ping en doe wil ik best mijn gegevens "sharen".
     
  10. heb trouwens even asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net. (213.51.158.174) staan pingen vanaf een niet ziggo netwerk, maar krijg keuring alle pings terug.
    Zal dus wel aan de connectiviteit/capaciteit liggen tussen Telia en Ziggo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina