1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

1 Hop van Ziggo die mogelijk storing veroorzaakt

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Dubz, 8 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Redelijk duidelijk zelfs.

    ----------------------------------------------------------

    Alsnog gesproken met iemand van de Technische dienst.
    -> Hij geeft aan het te zullen oppakken. Hij denkt te weten over welk onderdeel het gaat. Hij meent zich te herinneren dat hier onderhoud aan is geweest en gaat samen met de technische dienst en de monteurs kijken wat hier aan is uitgevoerd.

    Nogmaals vermeld dat hier een uitgebreide collectie van statistieken is te vinden.

    De volgende keer dat ik bel en ik wordt afgescheept, dan gaan we de consumentenbond inschakelen.
     
  2. go go Dubz !

    en dat DNS-verhaal zou nog best wel eens kunnen helpen als bijvoorbeeld de DNS van xs4all een ander pad gaat bewandelen naar Frankrijk dan dat Ziggo doet (heb ff gechat met onze IT-afd. dus weet nu waar ik het over heb, hihi) dus dit ga zeker ook even proberen.

    /Crowie


    ps : lol @ je grapje Tim, ik moest wel lachen :-P
     
  3. Onderhoud ? Wanneer ?

    Maar gaan ze je een berichtje sturen met het antwoord of moet je weer gewoon terugbellen ? Of gaan we gewoon testen tot we erbij neervallen :mrgreen:
     
  4. Ik ga er niet van uit dat ze me terugbellen :)
    Dat arme meisje aan de telefoon was namelijk "not amused". Aan de andere kant was ik dat ook niet, maar ze heeft zich netjes gehouden :)
     
  5. Misschien is het een complot !! Met deze economisch slechte tijden weet je het nooit met je baantje dus als ze zorgen dat ze werk blijven houden, dan houden ze ook een baan ?

    Neh, ik ga uit van het goede van mensen. Go helpdesk, go technische dienst, go monteurs !!! :rolleyes: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

    En nu maar hopen dat ze niet net als de Redskins goed beginnen en de rest van het seizoen verklooien :censored:
     
  6. De @home DNS servers zijn altijd problematisch geweest en Ziggo gebruikt zover ik weet hier (oud @home gebied) nog dezelfde. Hoe het in de andere gebieden is weet ik niet, maar ik zou er iig niet op vertrouwen. OpenDNS of XS4ALL DNS servers zijn betere keuzes.

    Code:
    Tracing route to gl.nu.nl [62.69.184.53]
    over a maximum of 30 hops:
    
      1     1 ms     1 ms     2 ms  DD-WRT [192.168.1.1]
      2    28 ms    20 ms    28 ms  10.213.0.1
      3    33 ms    30 ms    21 ms  csw2-ge2-2.roose1.nb.home.nl [213.51.148.65]
    [B]  4   127 ms   199 ms   202 ms  213.51.158.108[/B]
      5    46 ms    51 ms    40 ms  ht-rc0001-cr102-ae5.core.as9143.net [213.51.158.
    92]
      6    40 ms    38 ms    29 ms  asd-tr0409-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.1
    58.102]
      7    50 ms    32 ms    39 ms  213.51.156.126
      8    42 ms    29 ms    30 ms  br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
      9     *        *        *     Request timed out.
     10    61 ms    56 ms    46 ms  62.69.184.53
    
    Ziggo heeft trouwens de laatste paar dagen wel het eea aan het netwerk veranderd als ik de traceroutes en pings mag geloven, maar nog altijd capaciteits-problemen.
     
  7. Ik zit in oud Multikabel gebied, was altijd best. Wel eens een resetje maar dat was een keer per maand ofzo, en dan meestal op zondag morgen vroeg als ik met mijn slaapdronken kop met onze baby beneden zat en met een hand probeerde te gamen.

    Dit wat ik nu heb doet me denken aan de allereerste maanden Quicknet toen de mensen nog in grotten sliepen en het normaal was dat degene met de grootste knots de mooiste vrouw had.
     
  8. Probleem met DNS? Andere DNS servers die mogelijk het probleem zouden kunnen oplossen?

    Ik zie niet in hoe een DNS server invloed kan uitoefenen op dit probleem, volgens mij gaan we hier op een zijspoor en alleen maar verder weg van de oplossing. Een DNS server is er om een url te resolven naar een ip. Een DNS server bepaald niet de route die een packet vervolgens aflegt van en naar het doel, dat zijn de node's/routers onderweg die dat bepalen.
     
  9. En volgens mij is mijn probleem een node (en zoals reeds eerder vermeld, ik betaal voor Ziggo dus ik wil Ziggo. Anders kan ik net zo goed meteen overstappen :confused:).

    Maar ik geef het niet op :giveup:

    Wel blij om te zien dat gebruikers als Excalibur dit nog lezen. Heb je nog suggesties toevallig ? Ik doe er bijna alles voor om dit werkend te krijgen. Behalve mijn vrouw en kinderen verkopen dan, dat doe ik niet.... :no:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina