• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo icm Cisco & Alles in 1 + internet troubles

  • Onderwerp starter joosen29
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

joosen29

Hi allemaal,

onderstaande lap tekst wil ik jullie niet onthouden, mijn huidige aan/ervaring met Ziggo.

Sinds afgelopen vrijdag is mijn Z2 internet verbinding van standaard 5MBit gecapped naar 2MBit. Ik dacht eerst dat Ziggo misschien een storing zou hebben, echter zondag was het nog niet verholpen. Dus maar gebeld met de helpdesk.

Deze vertelde mij dat mijn verbruik meter dik in het rood staat, ik heb afgelopen maand niet meer dan 100GB gedownload en via nieuwsgroepen hooguit 30GB. Hij heeft mijn meter ge-reset, maar tot en met nu heb ik nog steeds maar 2MBit.

Nu kan het ook nog zo zijn dat Ziggo ergens fouten heeft gemaakt, het is namelijk zo dat ik weken geleden een upgradepakket besteld heb om naar een alles in 1 plus over te stappen icm de Cisco 8455. Hierna weken niets gehoord of ontvangen. Kitaro kon mij vertellen dat er geen order in het systeem stond. Ik ziggo nogmaals gebeld en inderdaad geen order. Ik nogmaals gevraagd of bij het upgradepakket inderdaad de Cisco geleverd zou worden, wederom bevestigd. Na een week heb ik inderdaad een bestellingsbevestiging ontvangen, alleen wel voor de Samsung Decoder.. :no: Die ik dus niet wil.

Dus weer gebeld met Ziggo, nu werd mij verteld dat de Cisco helemaal niet beschikbaar is in de Combo zoals ik hem besteld heb. (althans nog niet) Dus de hele zwik ge-annuleerd. Nu stond er in mijn bevestigingsbrief dat mijn nieuwe abbo op 4 december in zou gaan. (laat ik nou net sinds 4 december problemen hebben met mijn i-net verbinding.)

Al met al kan het ook hieraan liggen, maar dat is mij gisteren niet gemeld door Ziggo. Terwijl als ik nu kijk bij mijn Ziggo account staat daar dat ik ook een huistelefoon nummer heb, icm met std. digitale tv en Z2 internet.

voor alsnog ben ik dus niet echt te spreken over Ziggo, ik hoop echt van harte dat de problemen snel opgelost zijn en dat hopelijk de Cisco snel wel beschikbaar is in de aanbiedingsvorm.

Samenvatting.
1. Upgrade besteld icm Cisco
2. na weken geen order bekend.
3. Dus opnieuw besteld
4. Bevestiging gekregen voor de Samsung
5. Hele zwik geannuleerd.
6. Sinds ingangsdatum van geannuleerde abbo problemen met Internet. van 5MBit naar 2MBit terug gezet (van Z2 naar Z1 ???)
7. Meer dan 2uur aan de telefoon gezeten op mijn kosten.
8. problemen met internet nog steeds niet opgelost.

Vooralsnog vind ik het echt jammer hoe het nu gelopen is, ik heb nooit problemen gehad met Casema of Ziggo. Ze gooien nu hun eigen glazen in, ik wil iets bestellen en vervolgens wordt er bevestigd voor hele andere producten. Dan annuleer je de bestelling en beginnen de problemen met internet.:cry:

Als iemand voor bovenstaande problemen een oplossing heeft hoor ik die graag.

Groet,

Mark
 
BTW: voor de smarties onder ons, ja ik heb zowel mijn modem als router en pc allemaal opnieuw opgestart. Stroom meer dan 15min van de modem afgehad.

Ook nog een leuke opmerking, ik heb volgens mijn Ziggo nu dus een huistelefoonnummer. Dits is wel grappig gezien het feit dat ik nog een oude Motorola modem heb. :roll:
 
Jij hebt een ZAKELIJKE Ziggo aansluiting, zo te lezen?

Zo ja, gelden er andere regels dan voor de consumenten Ziggo en zit je dus op dit forum eigenlijk verkeerd.

Update: sorry, werd op het verkeerde been gezet door die Cisco kreten. Dat is immers bij uitstek een zakelijk merk. Maar ik vat 'm nu ... :schater:
Ben ook blij dat alles opgelost is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zakelijke lees ik er nu niet direct uit. Maar dat deze mensen hier niet thuis zouden horen lees ik ook niet in onze statuten of forumregels. Meestal kunnen de zakelijke abo's zich weliswaar uitstekend zelf redden, maar ook voor hen hebben wij al diverse keren in de bres moeten springen.
 
Hallo mensen,

Hierbij een update.

Om even op bovenstaande opmerking terug te komen, ik heb geen zakelijke abbo. Gewoon op mijn thuis adres een standaard internet Z2 abbo met standaard digitale televisie.

Na vanmiddag wederom gebeld te hebben met Ziggo ben ik een keer echt zeer goed geholpen :grin: Heb wel eerst 45minuten in de wacht gestaan, maar werdt van te voren gewaarschuwd op het bandje dat er een lange wachttijd was en er werdt geadviseerd later terug te bellen. (eigenwijs zoals ik ben ben ik gewoon blijven wachten :wink:)

Na mijn verhaal uitgelegd te hebben aan meneer Ziggo (die echt aandacht voor mij had :grin:) vroeg hij of ik de stroom van mijn modem kon afhalen omdat hij er remote niet bij kon komen (terwijl ik wel internet had op dat moment, ware het niet alsnog met 2MBit). Dus zo gezegd zo gedaan, na een minuutje of wat inderdaad weer gewoon internet en nog steeds te langzaam.

Dit vondt zelfs meneer Ziggo vreemd en vroeg of ik even in de wacht wilde blijven wachten. (Dit duurde uiteindelijk een minuut of 10). Hij heeft voor mij mijn gegevens gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat mijn modem Firmware geflashed is voor een Alles in 1 plus pakket. Hij wist dat deze geannuleerd was en dus nooit heeft kunnen werken zowieso niet op de oude Motorola modem. Vandaar mijn lage internet snelheid. (modem was niet geactiveerd voor Alles in 1 Plus). Hij heeft alles correct gezet op mijn standaar Z2 abbo en ik moest de modem nogmaals resetten. Zo gezegd, zo gedaan.

Eindelijk werkt mijn internet weer zoals het hoort met gewoon 5Mbit. Serieus, vanmorgen had ik de hoop bijna opgegeven, maar ben vandaag echt goed geholpen waarvoor mijn dank.

:applause::applause::applause::applause::applause:

Nu wachten tot januari en hopen dat dan de Cisco PVR in de aanbieding komt zoals nu de Samsung HDD Decoder, en dan weer een poging wagen een Alles in 1 Pakket Plus aan te schaffen :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan