1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Packet loss met Ziggo

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door marcelsmit, 7 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijkbaar reageert de betreffende 10G interface op de router niet op pings... Ping eens naar nl-nwv1-ra-01.multikabel.net, dan ping je de router zelf.

    De ping naar je CMTS is mooi strak. Geen problemen tot daar dus.
     
  2. Het lijkt erop dat er op een aantal plekken een behoorlijk capaciteitsprobleem is bij Ziggo. Pingetjes naar nu.nl;

    Code:
    Request timed out.
    Reply from 62.69.179.208: bytes=32 time=233ms TTL=52
    Reply from 62.69.179.208: bytes=32 time=238ms TTL=52
    Request timed out.
    Reply from 62.69.179.208: bytes=32 time=178ms TTL=52
    Reply from 62.69.179.208: bytes=32 time=170ms TTL=52
    Reply from 62.69.179.208: bytes=32 time=177ms TTL=52
    Reply from 62.69.179.208: bytes=32 time=169ms TTL=52
    Reply from 62.69.179.208: bytes=32 time=171ms TTL=52
    Reply from 62.69.179.208: bytes=32 time=166ms TTL=52
    
    Ping statistics for 62.69.179.208:
        Packets: Sent = 496, Received = 454, Lost = 42 (8% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
        Minimum = 10ms, Maximum = 603ms, Average = 52ms
    
    Let hier vooral eens op de TTL.

    1 minuut later:

    Vreemdgenoeg word er in eerste instantie via een omleiding naar nu.nl gewerkt, er zitten twee extra hops in de verbinding. Met een aantal traceroutes zijn deze terug te vinden:

    Code:
      3    46 ms    17 ms    12 ms  csw2-ge2-2.roose1.nb.home.nl [213.51.148.65]
      4    32 ms    40 ms    43 ms  csw1-vlan200.roose1.nb.home.nl [213.51.157.30]
    
    of

    Code:
      3    55 ms    35 ms    36 ms  csw1-vlan201.roose1.nb.home.nl [213.51.148.1]
    
    en

    Code:
      4    43 ms    51 ms    40 ms  csw1-ge8-1.tilbu1.nb.home.nl [213.51.157.60]
      5   159 ms   208 ms   234 ms  csw2-vlan200.tilbu1.nb.home.nl [213.51.158.29]
    
    of alleen

    Code:
      4   210 ms    18 ms   405 ms  csw1-ge8-1.tilbu1.nb.home.nl [213.51.157.60]
    
     
  3. Dus als ik het goed begrijp( ik snap er allemaal maar weinig van ^^) ligt het aan Ziggo -> Telia.net ?

    Zelf speel ik vaak Wow, en dan vooral s'avonds, en het is niet te harden van 18:00 tot 24:00..


    Hopelijk komt ziggo met een oplossing, anders moet ik er 1 vinden :mrgreen:

    Bob
     
  4. Dat is niet vreemd, dat heet dynamische routering. Bij drukte op de normale route, ga je automatisch over een andere route.
     
  5. Ping-statistieken voor 213.132.191.19:
    Pakketten: verzonden = 123, ontvangen = 123, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
    iseconden:
    Minimum = 5ms, Maximum = 128ms, Gemiddelde = 9ms
     
  6. Alleen zorgt dat wel voor een veel hogere latency en meer packetloss. Zo te zien zijn beide routes overbelast, dus ik zie het nut van anders routeren niet echt in. En 8% packetloss nog voordat het verkeer het Ziggo-netwerk heeft verlaten. :confused:
     
  7. Nou ik heb ff mijn wifi aangesloten en zit ff stiekem op de verbinding van mijn buurman te spelen...geen packetloss en mooie ping! dus mijn computer kunnen ze de schuld niet geven,hij zit bij telfort volgens mij,wel een stabiele verbinding zo te zien dus als ziggo er ff te lang over doet om het probleem aan te pakken weet ik wel wat ik ga doen ;)
     
  8. OMG het lijkt wel of Ziggo het probleem heeft opgelost want ik heb op dit moment geen packet loss meer! :-P
     
  9. Wacht maar tot 18:00 en later dan ga ik pas juichen
     
  10. dat denk ik niet want eht was bij mij de hele dag,gister had ik rond dit tijdstip ook nog loss maar nu gewoon 0%,ik denk echt dat ze eht aangepakt hebben
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina