1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Packet loss met Ziggo

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door marcelsmit, 7 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb nu sinds 2 dagen ineens packet loss met ziggo.
    Volgens Ziggo is er natuurlijk niets aan de hand bij hun.

    Misschien kunnen jullie mij hiermee helpen want met packetloss heb ik niets aan mijn internet.

    Ik heb een aantal linequality tests gedaan met dslreports.com en op deze link zie je een uitkomst van zo'n test:

    http://www.dslreports.com/linequality/nil/2461648
    http://www.dslreports.com/linequality/nil/2461542

    Het gekke is dat ip adres 84.105.209.208 mijn ip adres is en daar dus ook o.a packet loss op zit.
    Ik heb er al een andere kabel tussen gegooid en de router ertussen uit gehaald,ook modem en router gereset etc.

    Ik wordt hier niet echt vrolijk van want mede door dit zit online gaming er niet meer in.... en das de belangrijkste reden dat ik internet heb.

    Hopende op de oplossing,Marcel
     
  2. Als ik die links bekijk dan zie ik daar dat er een router op een hop zit die niet op alle ping requests antwoord. Dit hoeft nog niet direct te betekenen dat je ook daadwerkelijk packettloss hebt. Een router/node die het druk heeft zal in de meeste gevallen ping-requests negeren en droppen en voorrang geven aan al het andere verkeer.
     
  3. Ja maar ik heb echt packetloss want ik merk dat met online gamen,ik kan dat daar ook zien dat ik soms zelfs tot 42% packetloss heb.
    Ik heb het ook geprobeerd zonder de router ertussen en het probleem bleef.
    Tot 2 dagen geleden had ik hier nog geen last van gehad.

    Op welke manier kan ik je overtuigen dat er echt iets aan de hand is gezien de vorige post over packetloss waar je hetzelfde antwoord gaf.
    Als er eigenlijk geen packetloss zou zijn zou ik het ook niet merken met mijn online spelletjes.
    Ik heb voorheen ook kabel internet van soneraplaza gehad (die hadden multikabel toen overgenomen) en daar had ik steeds dezelfde problemen mee,dat was de reden dat ik er mee gestopt ben,nu heb ik toch multikabel weer geprobeerd en was redelijk verrast over de kwaliteit tot 2 dagen geleden,de spookbeelden van toen gaan alweer in mijn hoofd rond ;)

     
  4. Op basis van de links die je postte zou je dan ook packetloss hebben in je eigen netwerk aangezien je op je eigen daar ook packetloss getoond word. Als je een router in gebruikt hebt is dit je eerste hop, de laatste in de grafieken die je postte.
     
  5. Maar die een na laatse ip dan waar packetloss op zit? daar begint de ellende eigenlijk en eht is een ping naar mij toe dus ik ben de laatste hop maar de een na laatste hop veroorzaakt het probleem volgens mij.

    Hoe kan ik nagaan of ik in mijn eigen netwerk ook packetloss heb dan?

     
  6. Ik heb nog iets gevonden,ik deed een ping naar de primaire dns server van ziggo en voilla:

    C:\Documents and Settings\Marcel Smit>ping 213.73.255.52
    Pingen naar 213.73.255.52 met 32 byte gegevens:
    Antwoord van 213.73.255.52: bytes=32 tijd=184 ms TTL=60
    Antwoord van 213.73.255.52: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
    Time-out bij opdracht.
    Antwoord van 213.73.255.52: bytes=32 tijd=180 ms TTL=60
    Ping-statistieken voor 213.73.255.52:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
    (25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
    liseconden:
    Minimum = 7ms, Maximum = 184ms, Gemiddelde = 123ms


    Kan ik die primaire en secundaire dns servers ook omdraaien in mijn router zodat ie als primaire dns server dus eigenlijk de primaire dns server pakt? want die gaf geen loss.
     
  7. Op 4 'pingetjes' is geen conclusie te trekken. Zet eens '-t' achter het commando en laat het een half uurtje lopen. Dan stoppen met 'Ctrl+C' en de resultaten posten.

    Nog beter, ping niet naar de DNS server, maar naar 213-73-205-1.cable.quicknet.nl (je CMTS) of nl-nwv1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net (de regionale aansluiting op de Multikabel backbone). Als deze ook packet loss geven, kan dat aan meerdere zaken liggen:

    • Een slecht modemsignaal. Welke modemwaarden heb je (op de meeste modems uit te lezen via 192.168.100.1)
    • Een proces op je PC dat je upload volpompt. Sluit alle programma's die internet gebruiken, en geef het commando 'netstat -b' in een DOS venster. Hoeveel regels krijg je? Welk proces wordt erbij genoemd?
    • Een capaciteitsprobleem op de CMTS of tussen de CMTS en de backbone.
     
  8. 213-73-205-1.cable.quicknet.nl (je CMTS) deze geeft geen packet loss.(wat is CMTS?)

    nl-nwv1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net (de regionale aansluiting op de Multikabel backbone). deze geeft geen packet loss.

    Ik heb ze maar een minuutje laten lopen hoor,morgen doe ik het langer dan heb ik de tijd.




    Welke modemwaarden heb je :
    Downstream
    Frequency=338000000 Hz
    Signal to Noise Ratio=37 dB
    Downstream Modulation=QAM256
    Network Access Control Object=ON
    Power Level=2 dBmV


    Upstream
    Channel ID=11
    Frequency=31000000 Hz
    Ranging Service ID=71
    Symbol Rate=5.120 Msym/s
    Power Level=47 dBmV
    Upstream Modulation=[3] QPSK [3] 64QAM

    Een proces op je PC dat je upload volpompt.Heb ik niet volgens mij.
    Sluit alle programma's die internet gebruiken, en geef het commando 'netstat -b' in een DOS venster. Hoeveel regels krijg je? Welk proces wordt erbij genoemd?

    Proto Lokaal adres Extern adres Status PID
    TCP marcelsmit:5152 localhost:4092 CLOSE_WAIT 31620
    [jqs.exe]
    TCP marcelsmit:4127 localhost:44080 TIME_WAIT 0
    TCP marcelsmit:44080 localhost:4125 TIME_WAIT 0
    TCP marcelsmit:44080 localhost:4117 TIME_WAIT 0
    TCP marcelsmit:44080 localhost:4115 TIME_WAIT 0
    TCP marcelsmit:44080 localhost:4113 TIME_WAIT 0
    TCP marcelsmit:44080 localhost:4122 TIME_WAIT 0
    TCP marcelsmit:44080 localhost:4119 TIME_WAIT 0
    TCP marcelsmit:44080 localhost:4121 TIME_WAIT 0
    TCP marcelsmit:4128 linux35.webawere.nl:http TIME_WAIT 0
    C:\Documents and Settings\Marcel Smit>netstat -b

    Ik heb dat jqs.exe uit het proces gehaald.

    Een capaciteitsprobleem op de CMTS of tussen de CMTS en de backbone. Hoe kom ik daar achter?
     
  9. De CMTS is het apparaat waar je modem zich op aanmeld, en voor jou dus de poort naar de buitenwereld.

    Je modemwaarden zijn prima, en er is geen packet loss tot aan de backbone (in elk geval niet bij een lage ping). Ook geen rare zaken bij netstat. Je zou dus geen problemen moeten hebben.

    Hou er rekening mee dat de site die je gebruikt (en mogelijk ook de gameserver) in Amerika draait. Tussen jouw regio en Amerika kan er een hoop mis gaan. De ping naar nl-nwv1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net hoort bij de verbinding naar de amerikaanse oostkust, die volgens de tool het slechtst zou zijn.

    Ik denk (tenzij langer lopende pings anders laten zien) dat jouw probleem niet bij Ziggo zit, maar ergens tussen Ziggo en Amerika.
     
  10. Heb dit zelf ook sinds 2 weken, hier ligt een grote oorzaak van alle snelheidsproblemen op dit forum. Je moet het alleen wel even begrijpen. Wil even Tja complimenteren met zijn reacties. Ik ga er ook mee aan de gang om wat meer inzicht te krijgen in dit fenomeen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina