1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Capaciteits probleem JA/NEE

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door masutrix, 7 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanmorgen modem ge-reset en nu lijkt alles weer ok:

    [​IMG]
     
  2. Volgens de website was de verhoging een tussenstap en zouden de snelheden in 2009 nog verder verhoogd worden. Jazeker, eerst een hoop geld incasseren van de mensen die een duur-abbo hebben om daarna de goedkopere accounts zelfs een hogere snelheid te geven dan waar men voor betaald. Ik heb het nu al bij verschillende mensen gezien die het goedkoopste abbo hebben dat zij altijd de beloofde snelheid halen en zelfs nog wel daarboven zitten. Het wordt tijd dat er iets aan gedaan wordt.
    Ik blijf het zeggen, ZIGGO heeft gewoon niet de capaciteit die ze wel verkopen. Heet dat geen oplichting ?!? :evil:
     
  3. Wat zegt de helpdesk van het feit dat je de snelheid niet haalt ?
     
  4. Dat de snelheid die op de site aangegeven staat de maximum snelheid is, en dat deze snelheid niet ten alle tijden gehaald kan worden kan aan meerdere factoren liggen. Ook de opmerking dat ik altijd kan opzeggen mocht ik niet tevreden zijn komt steeds weer aan bod. Maar over restitutie wegens het niet leveren van de producten waar ik voor betaal geven ze gewoon geen antwoord. Om nou iedere keer opnieuw te gaan bellen met de helldesk en daar vervolgens minimaal 30 minuten in de wacht te hangen om vervolgens met hetzelfde antwoord te worden afgekapt daar begin ik gewoon niet meer aan. Ook als ik een melding via het storingsformulier doorgeef, krijg ik een mailtje met daarin "wij kunnen u via e-mail niet helpen, neem telefonisch contact op met de helldesk" Jazeker, nog meer geld aftroggelen. Dacht t niet. Helaas is deze ellende begonnen nadat ik een alles in één pakket heb genomen. Begrijp me niet verkeerd, maar dit kan toch gewoon niet langer zo doorgaan. Als ik maar één derde van de rekening betaal krijg ik toch ook een incasso of zelfs een afsluiting. Waarom kan een groot bedrijf als ziggo wel gewoon de mensen oplichten. (heel soms heb ik wel de volledige snelheid, maar die zakt gewoon weer regelmatig helemaal naar beneden) Sorry dat ik mijn verhaal zo hier wegzet, maar ik moest er gewoon ff vanaf.
     
  5. Ik bedoelde eigenlijk:
    Heeft de helpdesk gecontroleerd of je modem signalen goed zijn ?
    Als je huisaansluiting bijvoorbeeld niet in orde is kan het modem problemen hebben waardoor je snelheid niet gehaald wordt. Normaal gesproken hoor je wel een goede snelheid te hebben die gelijk is aan je abonnement. Het is dus zeker niet het maximum wat je misschien eens per maand kan halen. Wat natuurlijk wel waar is dat je lang niet overal je snelheid zult halen als je bijvoorbeeld iets gaat ophalen van een server die zelf de snelheid niet kan leveren, of erg ver weg zit. Maar Ziggo moet wel zorgen dat de internet snelheid tot het punt waar je het internet opgaat voldoende capaciteit heeft. Het zou kunnen dat in jouw wijk een capaciteitsprobleem zit bijvoorbeeld. Maar dat zou de helpdesk (desnoods via de technische dienst) moeten kunnen bepalen....
     
  6. de waarde van het modem is nog niet uitgelezen. Maar als die waardes niet goed zijn kan ik toch nooit de normale snelheden halen? Die ik soms wel heb.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  7. Het zou kunnen dat je signaal varieert. In dat geval zou je signaal goed moeten zijn wanneer je een goede snelheid haalt en slechter bij een lage snelheid. Met de getallen kun je dat dan vaststellen of er verschil is.
    Als het een capaciteitsprobleem is in je wijk/regio heb je in beide gevallen een goed signaal.
     
  8. Daar kan je naar fluiten niemand die iets doet!

    Hier is het idem om te huilen. Daar betaal je veel en veel teveel voor. Als je bijna 48 euro kwijt bent. Alles gaat zeer moeizaam en langzaam. Er komt mail, of veel te laat.:evil::evil:

    Als je een probleem hebt door Ziggo, komt meteen de vraag heeft u een router.:sad:

    Ja, haal die eraf. Ik stomme, je weet wel wat. Zonder(normaal luister ik daar niet naar, helaas nu wel) deed hij het ook niet zonder router. Nu zit ik met een verbinding die zijn geld niet waard is. Plus dat mijn router niet meer functioneert. Kan mijn tweede pc niet gebruiken, router doet het totaal niet meer. Bij het onderwerp router een vraag gesteld, helaas kan niemand helpen.

    Morgen ga ik Ziggo hierover bellen, zij zijn de oorzaak van deze problemen.

    Ben eerlijk gezegd goed aan het balen. Wat een bedrijf, het functioneert niet naar behoren, maar laat klanten op de blaren zitten.

    Zie dat ik niet alleen sta, alleen wij krijgen op geen enkel front medewerking.

    Groet, timo
     
  9. Zou het misschien ook mogelijk zijn dat de problemen niet extern zijn, maar zouden kunnen liggen aan uw huisinstallatie?
    Is dat mogelijk?
    Medewerker moet inderdaad bij snelheidsproblemen vragen of er een router is. Hij/zij wil zeker weten waar een eventuele fout zit.
    Dus zaken uitsluiten.
    Bij snelheidsproblemen is de enige procedure: pc rechtstreeks aangesloten op de modem, opgestart in de veilige mode en dan drie keer een speedtest.net uitvoeren met een tussenruimte van 10 minuten. Deze waardes doorbellen. Medewerker zal de modem doormeten.
    Dan kan er adequaat gezocht worden naar een oplossing.
    Bijvoorbeeld monteur inplannen.
    Maar: Ook geconstateerd dat het merendeel van de snelheidsproblemen liggen bij de huisinstallatie: spyware/virussen/oude Windowsbestanden/cookies/en vooral conflicterende antivirusprogramma's en illegale Windows versie.
     
  10. Zou het aan mijn router liggen had de pc het moeten doen toen hij ervan af was.
    Helaas, nee, heb hier meerdere beveiliging op de pc's. Waaronder Norton Internet Security. Los daarvan Hitman pro.

    Toen ik mijn router er liet afhalen, deed de Pc het op de kast alleen ook niet. Later, zoals meerdere keren, toen de router er wel op zat kon deze na een tijd wel weer online. Maar het probleem blijft, krijg op geen enkele manier de router meer online. Kan doen wat ik wil, het lukt niet. Weet niet of ik duidelijk genoeg ben.

    Die vraag om hulp heb ik bij routers gesteld. Wacht nog even af of iemand een tip heeft. Als dat niet lukt, dan bel ik Ziggo, lossen die het niet op dan moet ik professionele hulp zoeken.

    Vind het alleen hoe dan ook een schande. Iets functioneert goed,maar je moet het verwijderen. Als resultaat de klant zit op de blaren.

    Bij voorbaat dank voor uw reactie, timo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina