1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen telefoon in en uit

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door jspanjer, 6 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een aantal weken zijn wij overgestapt op het totaalpakket van Ziggo (daarvoor alleen internet gebruiker). Ik heb alles laten aanleggen door een monteur van Ziggo. Nadat ik een brief had gekregen van de KPN dat het nummer was overgenomen door ZIGGO, hoefde ik volgens de monteur van Ziggo alleen het stekkertje vanuit de KNP doos in te pluggen in die van Ziggo. Vanaf dat moment werkt de telefoon helemaal niet meer. zowel de inkomende als uitgaande gesprekken zijn niet mogelijk. Als ik via een mobile telefoon mijn huisnummer bel hoor ik via de mobile telefoon wel dat hij overgaat, alleen in huis hoor je niets. Ook heb ik geen kiestoon.
    Reeds diverse keren gebeld met de Helpdesk, die vertellen mij dat ze het hebben uitgezet bij de technische dienst. Ook daar hoor ik niets van terug. Bij de Helpdesk kunnen ze niet informeren bij de technische dienst hoe ver het is met een evt. oplossing.
    Op dit moment zou ik niet weten wat ik verder nog moet ondernemen. de enige optie is om toch maar weer contact op te nemen met de helpdesk.
    Zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben gehad of nog hebben??
    j.spanjer
     
  2. Heb je ook een testtelefoontoestel (destijds gebruikelijk bij @Home) erbij gekregen ? Zo ja plug die eens rechtstreeks in in het modem, als die wel werkt, heeft de monteur een fout gemaakt !
     
  3. menno mulder, ik reageer even op jou bericht. IK heb inderdaad geen testtelefoon gekregen, ze schijnen bij Ziggo daar niet meer mee te werken.
    Ik heb nadat ik jou bericht had gelezen een andere telefoon op het modem aangesloten en wat schetst mijn verbazing, het werkt. Zowel bellen als gebeld worden gaat nu goed. Uit jou bericht begreep ik dat er dan iets niet goed is aangesloten door de monteur. Moet ik dat weer melden bij de Helpdesk?
    jaap spanjer
     
  4. Als je een beetje handig bent, zou het probleem zelf wel kunnen verhelpen, misschien is er iets niet goed doorverbonden naar je huis-installatie of is er een kabelbreukje. Anders moet je toch de helpdesk bellen.
     
  5. Menno, ik heb e.e.a. bekeken, maar kan het niet vinden. Ik moet toch de helpdesk weer bellen. gelukkig kunnen we op deze manier wel bellen en gebeld worden. Weet jij of je de kosten die gemaakt zijn (aantal lange gesprekken mobile telefoon) te declaren zijn bij Ziggo?
    jaap spanjer
     
  6. Re : geen telefoon in en uit

    Jaap Spanjer

    Ik heb geen ervaring met declareren van telefoonkosten bij Ziggo, maar wat ik hier op dit forum lees, moet dat wel kunnen !

    Sux6
     
  7. Menno, ik zal je even op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen. Vandaag wel 4 of 5 medewerkers van Ziggo aan de lijn gehad, geen resultaat. Ze kunnen of willen mij niet doorverbinden met de technische dienst. Uiteindelijk heb ik zelf contact op genomen met het bedrijf die destijds de installatie (voor Ziggo) heeft heeft uitgevoerd bij mij thuis.
    In minder dan 2 minuten was het geregeld as. donderdag komt er een monteur langs om het euvel te verhelpen.
    nogmaals bedankt voor het meedenken

    jaap spanjer
     
  8. Beste Jaap,

    Ik heb exact hertzelfde probleem als jij. Als ik mijn telefoon aansluit op het modem werkt het prima. Nu heb ik het stekkertje ook overgezet van de KPN ingang naar het modem. Echter in de 4punts aansluiting in mijn woonkamer krijg ik geen signaal. Wat is voor jou de oplossing geweest?

    gr
    Patrick
     
  9. Hallo Patrick,

    De monteur van het bedrijf (die de installatie had verzorgd) is geweest en het bleek dat er een kabeltje defect was. Hij heeft een nieuw kabeltje gemaakt en het euvel was verholpen. Het betrof hier het kabeltje welke van het modem naar de doos van Ziggo liep.

    groeten jaap
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina