1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

kan site niet uploaden

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door pigeon, 4 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook ik heb meerdere webspaces bij @Home en 1 bij Ziggo, ik kan ze benaderen, via webdav, en veranderen zonder gegevens verlies.

    Ik moet er wel bij vermelden dat een verandering op mijn hoofd(account)wespace afgelopen week, pas na een paar dagen echt te zien was.

    De verandering op een andere webspace daarnet was meteen te zien, als ik die webpagina ging bekijken.
    Ik denk dat er aan gewerkt word op het moment.
    Inloggen is wel veranderd voor @home spaces, https://homedrive.ziggo.nl/gebruikersnaam@home.nl moet men daar tegenwoordig voor gebruiken.

    Edit: Ik zie zojuist dat er wel een fout in de ducumentatie is geslopen, als je de webdav in IE hebt staan, staat erboven:
    Publieke map. Deze is door iedereen in te zien op adres http://members.home.nl.nl/gebruikernaam , let op de dubbele .nl , je hebt er maar eentje van nodig:wink:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2008
  2. Het is toch "grappig" dat ik met mijn simpele vraag toch veel vragen en irritatie op wek.....het ligt toch gelukkig niet aan mij....ik begon al aan mezelf te twijfelen............blijf overigens nog steeds wachten op een terugbelafspraak, zodat ik eindelijk op een simpele manier mijn hobbysite kan uploaden.......

    Ik neem nog maar een oliebolletje en denk vol weemoed terug aan Casema !

    Pigeon...................
     
  3. Ook problemen inloggen met ftp server

    Ik snapte er ook niets van hoe ik mijn website kan uploaden. Tess hielp niet veel en na over en weer gemail kreeg ik dit antwoord

    Geachte heer/mevrouw **,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC3551 - Klacht - Internet - Aanmelden/bestellen".

    Om gebruik te kunnen maken van uw homepage dient u deze optie eerst te activeren. Gaat u hiervoor naar Mijn Ziggo op www.ziggo.nl en klikt u op “Webspace”. Logt u hier in met uw volledige e-mailadres en wachtwoord.
    Als de webspace geactiveerd is kunt u opnieuw op “Webspace” klikken om in te loggen.
    E-mailadressen met @ziggo.nl kunnen gebruik maken van de Homedrive. Andere e-mailadressen kunnen alleen via een FTP programma gebruik maken van de webspace.
    Hiervoor dient u de volgende instellingen in te voeren:
    FTP-server: homedrive.ziggo.nl
    Gebruikersnaam: Uw volledige e-mailadres
    Wachtwoord: Het wachtwoord van uw hoofd e-mailadres
    Uw website is vervolgens te bekijken op http://members.ziggo.nl/gebruikersnaam/ waarbij “gebruikersnaam” het eerste deel van uw e-mailadres is voor het “@” teken.
    In de www-root van uw webruimte hoort altijd een ‘index.html’ of ‘index.htm’ bestand te staan om uw pagina’s te kunnen bereiken.
    Diverse gratis FTP-programma’s kunt u vinden op:
    http://www.smartftp.com/
    http://www.ftpx.com/
    http://www.internet-soft.com/


    Met smartftp probeerde ik erin te komen, maar... kreeg hetvolgende:

    [12:31:15] SmartFTP v3.0.1024.32
    [12:31:15] Resolving host name "homedrive.ziggo.nl"
    [12:31:15] Connecting to 212.54.40.6 Port: 21
    [12:31:15] Connected to homedrive.ziggo.nl.
    [12:31:15] 220---------- Welcome to Pure-FTPd [privsep] [TLS] ----------
    [12:31:15] 220-You are user number 2 of 500 allowed.
    [12:31:15] 220-<<
    [12:31:15] 220-Welkom bij Ziggo Webspace.
    [12:31:15] 220-
    [12:31:15] 220-Log in op deze server met uw MAIL-ADRES en wachtwoord.
    [12:31:15] 220-
    [12:31:15] 220-Inloggen kan alleen als u webspace geactiveerd hebt.
    [12:31:15] 220->>
    [12:31:15] 220-Local time is now 12:32. Server port: 21.
    [12:31:15] 220-This is a private system - No anonymous login
    [12:31:15] 220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.
    [12:31:15] USER m.****@casema.nl
    [12:31:15] 331 User m.****@casema.nl OK. Password required
    [12:31:15] PASS (hidden)
    [12:31:15] De software op uw hostcomputer heeft een verbinding verbroken.
    [12:31:15] Server closed connection
    [12:31:15] Connect failed. Waiting to retry (30s)...

    Waar kan dat door komen? Ik heb al mijn firewall uitgezet, maar dat hielp niet... Of is dit een probleem bij Ziggo? Ik heb Ziggo ook maar weer gemaild. Hoop dat iemand nog tips heeft.

    Danielle
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2008
  4. Je probeert op je Casema webspace te komen via de Ziggo server. Dat gaat (nog) niet. Je moet voor je casema webspace nog steeds inloggen zoals vroeger. De Casema webspace is nog niet overgezet naar Ziggo. Alleen de @home en de ex-wanadoo/orange klanten hebben bericht gehad dat hun webspace overgezet is.
    Je kunt wel een @ziggo.nl emailadres aanmaken via mijn-ziggo en daar dan webspace van activeren en gebruiken als je dat zou willen, maar je bestaande casema webspace moet dus nog gewoon op de bestaande server.
     
  5. Hoe log je dan in als vroeger?

    Hoi Cees,

    Ok. Ik weet niet hoe je vroeger moest inloggen. Ik heb nog nooit een website geupload en wil dat nu voor het eerst doen.

    Heb nog geen ziggo emailadres.

    gr. Danielle

    [EDIT: ik heb nu als ftpserver: home.casema.nl gebruikt. Maar gewoon eens uitgeprobeerd en ik kon zowaar files overzetten. Het staat dus nu ook online: http://home.casema.nl/m.zelke/. Hehe, eindelijk. Dankjewel Cees!!!
    Vreemd dat ze dit bij Ziggo niet weten....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2008
  6. Heb vandaag weer een e-mail teruggekregen van ziggo.
    En alles weer geprobeerd zoals zij het mij verteld hebben, geen succes.
    Ik heb een 2 de computer een laptop, en daar heb ik ook geprobeerd van up te loaden, maar precies dezelfde ellende. Op mijn laptop staat vista.
    Op de desktop windows xp.
    Nu een vraag: ik heb het ftp ( WS_FTP95LE ) daar heb ik lange tijd niet meer met gewerkt.
    Wat moet ik precies invullen bij het volgende:

    Profile name :
    Host Name/Adres :
    Host Type :
    User ID:
    Password :
    Account :

    Ik kan nog steeds in mijn facturen kijken, maar een nieuw wachtwoord wil hij niet aanmaken.
    Bijgevolg vragen ze mij, indien het niet lukt hun terug te bellen.
    En dat kan ik volledig vergeten. Dat werkt niet.
    Met vriendelijke groet.
    Karel65
    :sad:
     
  7. Profile name : Mag je zelf weten
    Host Name/Adres : homedrive.ziggo.nl
    Host Type : auto
    User ID: Je e-mailadres
    Password : Je e-mail wachtwoord
    Account : Mag leeg blijven


    Je wachtwoord voor e-mail (en dus ook webspace) is anders dan voor MijnZiggo. Om je e-mail wachtwoord te wijzigen ga je naar https://mijn.ziggo.nl/myziggo-email/do/email/password/forgot
     
  8. Beste Tja
    het uploaden met het ftp programma is schijnbaar gelukt, ik zag hoe hij alle files overzette. Dit is al een goede stap vooruit.
    Maar als ik mijn normale url intyp dan zie ik mijn website nog niet.
    http://members.home.nl/pa3gju

    of moet ik nu ergens ziggo tussenzetten ?

    Met vriendelijke groet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2008
  9. Beste Tja

    Het is gelukt....uitstekend ik ben weer online met mijn website.
    Nou ik wil ook op mijn beurt andere mensen helpen met het uploaden van hun website...

    1: je MOET een nieuw e-mail adres aanmaken bijvoorbeeld: japan@ziggo.nl

    2: Je MOET een nieuw wachtwoord aanmaken bijvoorbeeld: kalinka.779
    let op het kleine puntje achter kalinka

    En gebruik dan de gegevens zoals TJA hierboven gezegt heeft over de ftp gegevens....

    Profile name : mag leeg blijven
    Host Name/Adres: homedrive.ziggo.nl
    Host type: automatisch
    User ID: je e-mail adres( mag het oreginaal zijn of een nieuw ziggo e-mail adres.) probeer ze beiden uit.
    Paswoord : je nieuw gemaakte wachtwoord.
    Account: Mag leeg blijven.

    Met de oude url kan je de originele website weer oproepen.
    Zie de url hierboven van mijn vorig bericht.
    Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken.
    Met vriendelijke groet.:pompom::pompom::pompom:
     
  10. Dat wil ik toch iets nuanceren...

    De info voor het uploaden via FTP zoals hierboven beschreven behoort zowel voor @ziggo als @home adressen te werken. Het is in sommige gevallen wel nodig om je @home wachtwoord aan te passen naar Ziggo standaard (bij mij werkt het @home adres gewoon met het oude wachtwoord).

    Voor uploaden naar de privé map dien je WebDav te gebruiken. Dit kan door in je browser (Internet Explorer of een andere browser met een WebDav plugin) naar homedrive.ziggo.nl te gaan. Je kunt op deze manier ook naar je publieke map uploaden. FTP naar de privé map is niet mogelijk.

    Bekijken gaat via members.home.nl/gebruikersnaam als je een @home adres gebruikt heb bij de upload. Gebruik je een @ziggo adres bij het uploaden, dan gaat het via members.ziggo.nl/gebruikersnaam.

    Binnenkort gaat deze manier van werken ook gelden voor Multikabel en Casema.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina