1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ineens betalen voor Z1 Televisie

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Snoopy, 4 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vind het jammer dat Snoopy zo afgezeken wordt, Ik had namelijk dezelfde onduidelijkheid over deze wijziging.

    Met @home heb ik namelijk destijds de volgende overeenkomst gesloten:
    - Telefonie basisbellen (incl. analoge TV) voor 9,95
    - Internet soms voor 17,95
    Later is dat verhoogt naar rond de 30 euro per maand wat keurig is gegaan.

    Toen kreeg ik 9 december een brief van Ziggo met een verhoging van 16,25 en dat is wel 195 euro op jaarbasis en dat noem ik ‘geld’.

    Mijn eerste reactie was: "Ja HALLO, daar heb ik niet voor getekend! Dát was niet de overeenkomst die ik met @Home had! Voor 30 euro per maand was ik klaar! En digitale televisie? Ik WIL niet eens digitale televisie, zeker nog zo’n kastje in de kamer met afstandsbediening enzo?!!
    Er zou niets ten negatieve veranderen hebben ze gezegd bij de fusie!!"

    Maar goed, juridisch gezien zit Ziggo precies binnen de grenzen, begin december deze wijziging doorgeven kunnen ze ‘zomaar’ doen. Ze hanteren een maand opzegtermijn dus zitten niet gebonden aan weet-ik-veel-hoe-lang van te voren een wijziging aan te kondigen.

    Alsnog vind ik Ziggo niet sterk in het aankondigen of (marketing) tactisch melding maken van wijzigingen en vind ik de termijn die ze daarvoor gebruiken wel heel minimaal.

    Ik kan nu natuurlijk een alles in 1 pakket nemen voor 39 euro. Maar ja, Tele 2 heeft voor hetzelfde geld een –tig keer hogere internet connectie… Ik moet er dus nog even over nadenken wat ik nu concreet ga doen.

    Goed, succes ermee, fijne feestdagen en… wees een beetje aardig voor elkaar op zo’n forum.
     
  2. Zoooooo, waarom gebruiken gebruiken mensen lettertypes anders dan de forumstandaard... Pfffff, 10 minuten bezig geweest om een normale quote te krijgen zonder al die opmaak. Maar goed, blijft de opmerking staan dat ik het heel apart vind dat er kabelinternet aanwezig is zonder dat men een tv abonnement heeft (zegt men). De opmerking en uitleg van Tja klinkt dan ook erg geloofwaardig. Daarnaast houdt Ziggo zich volledig aan de regels mbt het kabelinternet en de kosten welke logischerwijs daar aan verbonden zijn.

    Nog even over het afzeiken van Snoopy... Bekijk het woordgebruik eens en oordeel dan nog eens. Behandel een ander zoals men zelf behandeld wenst te worden toch? Kortom, dat kan ook van toepassing zijn op woordgebruik. Sterke verder!
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5G77 Safari/525.20
     
  3. Sorry Brammetje, maar een ander lettertype komt doordat de site niet altijd even goed werkt. In eerste instantie had ik een vergelijkbaar verhaal geschreven, maar bij het versturen kreeg ik een foutmelding.
    Vandaar dat ik het in Word schrijf in knip en plak in het forum. Maar ik zal het lettertype naar standaard bijstellen, hoop dat het je helpt.

    Tegelijk nog een andere opmerking als vervolg op wat ik eerst schreef.
    Ik dacht namelijk: Ik ga maar keurig in de pas lopen van wat Ziggo graag wil, want dan heb je het minst kans op problemen. Ik ben dus van losse abbonnementen á 46 euro over gegaan naar Z1 alles-in-één van 39,95.

    Deze wijziging kwam mij echter te staan op een eenmalige EXTRA bijdrage van 39,45 voor de aansluitingskosten (29,95) en verzendkosten decoder (9,50). Gelukkig na een telefoontje bleek dat de aansluitkosten niet betaald hoeven worden omdat ik al klant was. De 9,50 voor een decoder neem ik maar voor lief.

    Succes met Ziggo!
    Hans
     
  4. Die 9,50 is in principe ook niet verplicht hoor... je doet net alsof je geen keuze had.. maar je had ook kunnen aangeven dat je niet wilde meedoen aan die actie.. en dus geen ontvanger had gekregen.. en dus ook geen verzendkosten.
     
  5. kijk maar uit dat je het niet met terugwerkende kracht mot terugbetalen. die 15,90(nu 16,25) betaalt een ieder al jaren. dus heb je gewoon altijd al geluk gehad.
     
  6. ^^^^^^^^^

    Precies. Fijne 2de kerstdag nog allemaal.
     
  7. je betaalde bij @home altijd al 15,90 per maand, dit is inderdaad voor je kabelaansluiting. Als je nog nooit 15.90 betaald hebt, dan is dit nog met terug wekende kracht te incasseren als ze daar achter komen. Het is je goed recht om je kabelaansluiting op te zeggen, dan heb je alleen geen, kabel tv, internet via de kabel, en telefonie via de kabel meer......als je daar geen problemen mee hebt zou ik zeggen lekker opzeggen.

    Zoals eerder al gezegd, je gaat niet ineens 16.25 meer betalen, je gaat 35 cent meer betalen, als je vanaf 1 januari wel 16.25 meer moet betalen, dan heb je (misschien zonder opzet) een betalingsachterstand van 15.90 x aantal maanden niet betaald.

    Het gebeurt wel vaker dat een kabelbedrijf door een administratieve misser (waar ziggo ook goed in is) ''vergeet'' 15.90 van je rekening af te schrijven, maar het is natuurlijk ook je eigen verantwoordelijkheid om te controleren of je betaald voor de diensten die je afneemt bij een bedrijf.

    Kortom: Je hebt misschien ''geluk'' gehad dat je nooit voor je kabelaansluiting hebt hoeven betalen, maarja.... nu wordt het dan het bedrag dat een ieder huishouden moet betalen voor haar kabelaansluiting, en als je dat niet wil, moet je ook geen diensten van dat bedrijf afnemen. Sterker nog, het kan dan niet eens.

    Ik zou zeggen, sterkte met Digitenne en ADSL! (vergeet geen abbo voor je telefoonaansluiting bij kpn te betalen)
     
  8. Helaas is het een dienst die je moet afnemen alvorens je kunt internetten en bellen via de kabel.

    Tip: Neem een alles-in-een pakket, dan zit die 16,90 in de totaalprijs verwerkt!
     
  9. Dan is het €15,90
     
  10. Dit ligt geheel aan de overeenkomst die men destijds heeft afgesloten en ondertekend. Wanneer hierin staat dat er alleen betaald hoeft te worden voor internet en telefonie, heeft Ziggo het nakijken. Check jullie overeenkomst eens!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina