1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wanneer failliet?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door djbabe, 4 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Overigens even voor de goede orde: zo heel veel beter is UPC nu ook weer niet hoor. Heb 7 jaar UPC gehad en die helpdesk was vaak net zo dramatisch als de Ziggo helpdesk nu. UPC heeft dat nu iets meer op orde waar Ziggo no de post fusie piek heeft, maar in mijn ervaring maakt de kwaliteit van de producten niet echt veel uit.
    Voor beiden geld: als het werkt, werkt het prima, maar zodra je wat wijzigt, houd je hart vast.

    En bij de ADSL aanbieders is het helaas ook al niet anders. KPN (met name Het Net) staat nog altijd zelfs boven Ziggo in de Kassa klachten top 5, en Tele 2 staat vlak na Ziggo.

    Blijft kennelijk erg moeilijk dat internet aanbieden en daar een accurate administratie rond bouwen.

    Kortom: vrees dat op dat punt concurrentie weinig verbeterd. Heb wel hoop op meer keuzes in pakketten en high end ontvangers (of juist volledig vrije ontvanger keuze).
     
  2. Dat is het voor/nadeel van in een kapitalistisch land wonen
    Als iets je niet (meer) bevalt, dan zeg je het op en ga je elders.
    Er is altijd concurentie, en zo niet is er niets dat je tegen houdt om zelf een concurerende dients op te zetten.
     
  3. Als topicstarter in kan loggen op 'mijnziggo' dan kan hij/zij zo bij de gegevens van zijn andere mail-adres.
    Even de zoekfunctie gebruiken dus.:wink:
    daar gaat het tenslotte om
     
  4. Ja, wat is nu je punt dan? (bijna) Elk bedrijf wat door aandeelhouders bestuurd wordt heeft als doel winst te maken. Of te wel het is aan het Ziggo bestuurd hier verstandige keuzes in te maken, en vergeet niet, dit bestuurd wordt weer gecontroleerd door een raad van toezichthouders en uiteindelijk weer de aandeelhouder.

    De overname van @home, Multikabel en Casema zijn gefinancieert met vreemd valuta, op zich helemaal niet erg en kan ook geen kwaad. Als de belans aan het eind van het boekjaar maar gezonde resulaten laat zien. En trust me, daar zijn ze bij Ziggo nog niet mee bezig, het zal zou zijn dat door de fussie een kosten bespaaring kan worden gerealiseerd. Maar omdat men nog deels in de fusie zit zal dit op het moment nog niet het geval zijn.

    p.s. Hema is een mooi voorbeeld, de Hema is een van Nederlands gezondste winkelketens, maar omdat het aandeelhouder heeft gekregen die door de huidige economische conjuctuur de broekriem moet aantrekken wil niet zegen dat de Hema per definitie ook slecht boert.
     
  5. Los van het feit dat consumenten echt een probleem hebben hoorde ik van de week een leuk onderwerp op de radio m.b.t tot de helpdesk algemeen.
    Men gaf aan dat meer dan 50% van de mensen die een helpdesk belt zelf het probleem is, dit o.a. door het niet lezen of begrijpen van de handleiding, verkeerd of niet goed formuleren van het probleem, of een voor aangenomen stantpunt hebben en daar niet meer vanaf willen worden gebracht.
     
  6. dus met andere woorden we andere provider zoeken? tja er blijf niet veel over dan kpn provider waar ik nog eens E 500 aan kabel (in de grond) mot betalen waar zijn we mee bezig?
     
  7. Is een optie dus... echter, je hebt financiele bezwaren tegen het overstappen. Dat de KPN jou 500 euro in rekening brengt om een kabel in de grond te krijgen is toch niet de fout van Ziggo?

    Maar op moment dat jij niet kan leven met de dienstverling van Ziggo is dit toch een reëele oplossing?
     
  8. Laten de heren (aandeelhouders) dan een andere baan zoeken dan ons alleen maar kapot te maken daar zijn ze er mee bezig en daar heb ik een probleem!
     
  9. Ik ben het maar voor een deel met je eens. Er is concurrentie en er zijn alternatieven. Alleen zijn er (qua specs) geen gelijkwaardige alternatieven. (in mijn geval, ADSL met een centrale op 2 km?)
    Zoals al door meerderen in dit draadje geschreven, Multikabel had een prachtig product waar alle klanten sinds jaar en dag heel erg tevreden mee waren. Een goede prijs/kwaliteitverhouding, zonder noemenswaardige storingen.
    Vervolgens komen er een aantal figuren (durfkapitalisten) die volgens de heersende trend vinden dat het MEER en GROTER moet. met het gevolg dat hetzelfde, goed functionerende product gewoon naar de kl*te is geholpen.

    Het is een moloch van een bedrijf geworden waarvan de onkundige leiding totaal geen grip en inzicht lijkt te hebben op problemen welke heersen bij de klant en op de werkvloer. Met het gevolgd dat er maandenlang duizenden klanten met ellende blijven zitten welke maar mondjesmaat worden opgelost en vermoedelijk groeien de problemen aan de andere kant net zo snel weer aan want de werving van nieuwe klanten (inkomsten) moet ten alle tijden door blijven gaan. :evil::evil::evil:

    Het hatelijke van dit alles is dat het niet aan de infrastructuur van het netwerk ligt. Deze heeft recent nog goed gewerkt. Blijkbaar is het een bewuste keuze om dingen te laten verlopen zoals ze nu gaan. De geschiedenis herhaald zich wat dat betreft in het MK gebied.

    - Multiweb was TOP
    - Sonera was BAGGER
    - Multikabel was TOP
    - Ziggo IS BAGGER

    Hoe is het mogelijk? Alles met hetzelfde netwerk, hetzelfde personeel maar alleen een andere eigenaar.
    Er zouden eens wat van die uitvreters aan de top hun hand in eigen boezem moeten steken en zich inzetten voor hun klanten ipv de aandeelhouders.

    Bah... Ziggo. :cry:
     
  10. Aandeelhouders hebben geen baan binnen Ziggo, Stellen alleen een zak met geld te beschikking voor hun aandeel (belang) in de bedrijfsresultaten.

    Het kan maar zo dat jij door wat voor vorm van aandelenfons en/of pensioensfons mede aandeelhouder bent bij Ziggo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina