1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo modern PR imago maar bedroevende communicatie

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door BertvanHorck, 4 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Naar aanleiding van een vorige thread het volgende.

    De creatie van Ziggo heeft natuurlijk geleid tot vele frustraties met name over het technische en administratieve deel. Maar er is nog een issue.

    Ik was aangenaam verbaasd door het menselijke gezicht van Ziggo bij Radar, toen de (volgens mij Marketing-) directeur kwam uitleggen hoe het zat en hoe hij zich ging inzetten voor de gedupeerden. Een menselijk gezicht is goud waard, vooral voor een zo jong bedrijf als Ziggo.

    Toch ontbreekt dit menselijke gezicht veel te veel. Die man zou hier ook moeten komen lezen, en vooral andere manieren moeten vinden dan de anonyme Ziggo website om te communiceren met zijn klanten.

    Deze werkwijze is van 1996 en niet van 2009!!!! De klanten zijn inmiddels gewend aan internet, aan een veelheid aan digitale kanalen en hebben hun mening gevormd.

    Al maanden blijkt uit dit forum dat de leden wensen hebben ten aanzien van hun HD pakket. Zij zijn de trendzetters, zelfs de trendmakers van HD TV in Nederland en verdienen het OP ZIJN MINST om een antwoord te krijgen op hun vragen over bijvoorbeeld BBC HD of ARTE HD.

    Ziggo moet ECHT beter leren communiceren, waarom niet uitleggen wat de reden is van het ontbreken van deze zenders!? IS het een centen kwestie? Zitten we financieel ver uit elkaar? Is het een technische issue? Wat zijn de alternatieven? Welke alternatieven werkt Ziggo aan? Waarom niet 2 keer per jaar een press release (hier!) over besloten nieuwe kanalen en voorgenomen nieuwe kanalen?

    En nu we toch bezig zijn, Ziggo had subsidie beloofd ( ik geloof Euro 2M) aan Nederlandse zenders om HD te stimuleren. Is die subsidie vergeven? Waar wordt ie voor gebruikt? Wat mogen we verwachten?

    Kortom leer een forum als dit te gebruiken als klankbord! In de muziek forums zie je mensen van Mojo en andere promoters openlijk praten met muziekliefhebbers, elders zie je dit ook.... Waarom niet hier in Ziggo forum?

    Tenslotte compliment voor Anonym. Die man/vrouw is goud waard voor Ziggo, en heeft al heel wat gemotiveerde forum gebruikers geholpen.

    Ik stel voor dat alle Ziggo afdelingshoofden verplicht een kwartier per dag op het forum moeten komen. Ziggo zal daarmee afdelingshoofden krijgen die hun klanten beter leren begrijpenen, vele problemen zullen sneller opgelost worden. Een afdelingshoofd die weigert kan meteen ontslagen worden, want die leeft nog in zijn ambtenaren tijd en niet in een modern commercieel bedrijf! Weg met formalistische mensen die zich achter hun organisatie verschuiilen! Uw klanten zijn ook mensen, net als uw medewerkers!

    Een raar voorstel? Hoezo? Ziggo kan toch alles? Toch?
     
  2. Mooi gesproken! :applause::applause::applause::applause:
    Hoop dat ons management mee leest !
     
  3. Van een aantal ken ik het antwoord al. Geen tijd. Dan maak je er maar tijd voor...
    Naar mijn idee toch typisch een uiting van een bedrijf dat te zeer in zichzelf is gekeerd en volledig wordt opgeslokt door allerlei problematiek. Mij bekruipt momenteel meer het gevoel dat men te zeer product gericht bezig is en de klantgerichtheid in dit stadium nog niet tot zijn recht komt.

    Ik zie ook van die typische managers reacties als je praat over de grote aantallen problemen waar wij nog dagelijks mee worden geconfronteerd. "Zo veel zijn het er toch niet.... als je procentueel kijkt". Nee ammehoela, maar dan besef je niet hoe groot je als bedrijf eigenlijk bent gegroeid.

    Voorlopig is dat kleine percentage wel "beeld vullend en beeld bepalend".
    Overigens ken ik er wel een paar die nog proberen te volgen wat er op ons forum passeert. Maar of die nog doorklinken tot in de hoogste regionen? We zien nl. wel dat de beslissingslijnen binnen Ziggo beduidend langer zijn geworden.

    Los van deze problematiek blijven we als MGV er maar op hameren dat ook communicatie richting de klant zeer essentieel is. Wellicht dat als meer managers dit forum zouden volgen men tot het besef komt dat communicatief er ook nog veel valt te verbeteren. Dat is het andere minstens net zo grote aandeel in de (image) schade die Ziggo oploopt.
     
  4. Ik weet niet of het top management hier wel eens leest.....

    Nederigheid, juist als je groot wordt, is een schone zaak.... Ik ben blij dat jullie beiden als betrokkenen reageren, mogelijk volgen er meer.

    Natuurlijk kan een site als deze heftig zijn, omdat hier ook mensen komen die ten einde raad zijn.... En dat kan voor Ziggo medewerkers te heftig zijn. Maar je hebt gelijk, procentueel zijn de problemen mogelijk beperkt, maar in absolute aantallen is het niet ok.

    Ik weet niet waarom Ziggo zo product gefocused is en niet klant gefocused.

    Ik hoorde eens een verhaal over prioriteiten in crisis situaties. Als je nog 5 minuten hebt en als auto bedrijf moet kiezen tussen starten met de auto reparatie of bellen met de klant dat er vertraging is met de reparatie doe dan het laatste!

    Informatie verstrekken is vitaal.
     
  5. Grappig, want ik bedacht me net exact hetzelfde na het lezen van twee totaal verschillende discussies.

    Ik geloof ook weer niet dat Ziggo zó belabberd is, maar even netjes je klanten inlichten over veranderingen op korte termijn is er niet bij.
    Dat is al een euvel wat al heel lang bij Casema speelde.
    Met veel klanten komen er natuurlijk altijd veel klachten -- dat heeft nog niet eens iets te maken of je een goed bedrijf bent of niet.

    Maar een goed voorbeeld is het weghalen van BravaHD uit het HD pakket:
    Het gaat over contracten die lopen tot het einde van 2008 en al redelijk voor het verlopen worden besproken. Op een bepaald moment neem Ziggo het besluit dat ze niet met Brava tot een overeenkomst kunnen komen.
    Het lijkt me niet meer dan normaal dat elke beschaafd bedrijf zijn klanten dan laat weten dat per 1-1-2009 deze zender komt te vervallen.

    Een verandering van een dienst komt met de verplichting om klanten hun huidige contract te laten herzien. Er zijn vast mensen die zo'n zender zullen missen en dan het gekozen pakket niet meer de moeite vinden.

    Moeten klanten dan elke week de ziggo site in de gaten houden voor nieuws over hun pakket ? Waarom niet even een briefje aan alle klanten die zo'n pakket hebben ? Of desnoods een email.

    Duidelijke en vooral eerlijke communicatie neem bij veel mensen een hoop onvrede weg. En het scheelt qua werkdruk bij de helpdesk.....hebben ze tijd over voor mensen die echt een dringend probleem hebben.

    Qua mailings komt Ziggo wel een stuk vriendelijker over dan Casema destijds - die was echt met alles zeer arrogant.
     
  6. Sterker nog, veel van dit soort zaken vind je niet eens op de Ziggo site. Gelukkig bestaat deze site en weet ik daardoor nog een beetje wat er gebeurt, niet in de laatste plaats dankzij een aantal prima "gewone werkers" van Ziggo. Ik ben het volledig met topicstarter eens dat er nog veel te verbeteren valt aan het communiceren met klanten.....
     
  7. Mee eens, maar niet wat betreft Brava, dat was een promotie kanaal.
    Dat Ziggo het van de kabel haalt zonder een mededeling is niet helemaal waar.
    Een promotie heeft altijd een einddatum.
    Op 1 jan stond er een mooie stil op BravaHD dat ie niet meer beschikbaar was.
    Ziggo hoeft mijn inziens niet te communiceren over het hoe en waarom van het verwijderen van een promotie kanaal.
     
  8. Tsja, tuurlijk heeft een promo een einddatum, en tuurlijk hoeft Ziggo dat niet perse te communiceren, alleen wat in zijn algemeenheid onder service verstaan wordt is dat je net iets meer doet en levert dan wat "moet". Een still achteraf valt mijns inziens niet onder dat stukje extra. Een vermelding op de website (en dan ook vindbaar) en in de maand voorafgaand aan het beeindigen bijvoorbeeld af en toe een aankondiging in beeld had een kleine moeite geweest. (en daar hoeft echt geen uitleg over de reden bij, want dat is inderdaad een commerciele afweging die Ziggo best zelf mag maken in dit geval)
     
  9. MrDroopy, ik ben het helemaal met je eens. Als er iets bedroevend is bij Ziggo dan is het de tijdige, complete en voorkomende communicatie.

    Kennelijk is er een minimalistisch business model, waarbij alles zo minimaal mogelijk wordt gedaan tegen een gegeven opbrengsten model als middel om de winst te maximaliseren.

    Bert
     
  10. Samen met een opdringerige ongeloofwaardige pr campagne van gebakken lucht om de schijn op te houden. :)

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina