1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Slecht/Blokkerig beeld op commerciele zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Jansma, 4 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb al maanden last van blokkerig beeld en haperend geluid op verschillende zenders. Hierover heb ik al gebeld met @home en we hebben samen een aantal stappen doorlopen.
    Zo heb ik al een nieuwe scartkabel geprobeerd, heb ik de coaxkabel vervangen, heb ik de coax direct vanaf WCD aangesloten op set-topbox zonder tussenkomst van splitters etc.

    De situatie thuis ziet er als volgt uit:
    Wandcontact (groene kabel) gaat een kabel uit het @home pakket naar een signaalverdeler (ETU-1 van Essent) Daar komt een datakabel uit naar de kabelmodem en gaat de coax naar mijn samsung settopbox. Deze coax heb ik dus al eens vervangen voor een kant-en-klare ong 2,5 meter en de scart van settopbox naar tv heb ik ook al eens vervangen.

    Het beeld is ook slecht wanneer ik de coax rechtstreeks op de wandcontactdoos aansluit. Verder heeft het direct aansluiten als gevolg dat ik niet kan internetten en is het dus geen optie. Daarnaast wil mijn huisgenoot ook graag tv kijken.

    Het analoge beeld is ook niet in orde. Naar mijn idee kunnen het twee dingen zijn.
    1) Het signaal van @home naar mijn huiskamer is niet in orde.
    2) De ETU-01 is de oorzaak

    De klachten richten zich vooral op:
    - RTL 5 (BER 1600-3000, MHz 610, Signaal 80-90%)
    - SBS 6 (BER 200-2800, MHz 610, Signaal 80-90%)
    - RTL 7 (BER 160-1700, MHz 610, Signaal 70-80%)
    - Veronica (BER 1200-1700, MHz 610, Signaal 80-90%)
    - RTL 8 (BER 1000-3400, MHz 393, Signaal 60-70%)
    Daarnaast is het beeld op Hallmark en Travel channel ook niet optimaal

    Op de overige zenders is de BER hoofdzakelijk 0 met af en toe een uitschieter naar max 300.

    Kan iemand mij adviseren? Ik weet 't namelijk niet meer.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2008
  2. Ik heb nu ook de nieuwe wandcontactdoos geinstalleerd... Problemen blijven precies hetzelfde, de ETU-01 is vervangen door een bakje dat precies op de wandcontactdoos past en dus een extra kabel van wandcontactdoos naar signaalverdeler overbodig maakt. Verschil maken doet het niet.

    [edit]
    Vandaag een nieuwe splitter gekocht,... was OOK niet het probleem.
    [/edit]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2008
  3. Ik heb hetzelfde, maar dan net iets anders.

    Maar ik krijg als het goed is een monteur van essent over de vloer :pompom:

    Lijkt me ook wel een goed idee voor jou.
    Ik heb vanmiddag gebelt, duurde wel een kleine twintig minuten maar meestal belde ik s'avonds.
    Dit was rond 3 uur.
     
  4. Hier hetzelfde. BER staat op 000000 en signaal op 75. Alleen maar blokken en glitches in 't geluid. Het gekke is dat je er overdag nooit last van hebt, alleen 's avonds, en dan met name bij veel bekeken programma's op piekuren.

    Kan het zijn dat ze gewoon niet genoeg data krijgen verstouwd om een fatsoenlijk signaal af te leveren..? Het verschijnsel zijn duidelijk MPEG blokken bij gebrek aan datatoevoer.

    En ja, ik heb de decoder al tig keer gereset, nieuwe kabels, aansluitingen en ga zo maar door. Dit ligt niet aan het signaal of de installatie op zich, lijkt mij. Maar ik ben het wel zat want 'lekker kijken' is er gewoon niet bij...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina