1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

kan (wil) Ziggo de problemen wel oplossen????

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Martin999, 4 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. omdat jij het hebt over "onafhankelijk" en daar dus in mee gaat.
    maar inhoudelijk in gaan op wat ik zeg dat doe je wijselijk maar niet.

    en ik ben prima geinformeert.
    als jij je mee wilt laten slepen prima,maar ondanks dat je een gebruiker bent "net als ik" gedraag jij je wel precies hetzelfde als een MGV medewerker,vandaar dat ik dus dacht dat je dat ook was.
    daar wil ik mij dan voor excuseren,maar dat is ook alles.

    ik neem het op voor de "gebruiker" die dit forum vaak als laatste toevlucht ziet nadat men word afgescheept door de helpdesk,en zoals ik al vaker heb aan gegeven met het zinnetje "misschien kunnen ze u op het Ziggo gebruikers forum" verder helpen,en men vaak genoeg de indruk wekt dat dit forum ook van ziggo is.

    in je vrij tijd hoor je als ziggo medewerker dan ook geen gebruik te maken van interne informatie,feitelijk IS dat belangenverstrengeling.
    en als ik iets "vind" is het heus niet gelijk iemand "aanvallen" dat is maar net hoe je het zelf opvat.

    er is mij ook eens wat beloofd door zo'n medewerker,maar geheel volgens ziggo protocol blijft het daar dan ook bij...
     

  2. als ziggo gewoon een klanten stop inlast zoals andere grote providers ook wel hebben gedaan,krijgen al die klanten met problemen dezelfde voorrang.
    dat is waar radar voor pleitte maar ziggo niet van plan was,je kunt dus gewoon stellen dat nieuwe klanten zowiezo voor iedereen gaan,of in ieder geval dat dat belangrijker is dan de huidige problemen op te lossen.

    je komt niet voor niets 2x achter elkaar in dat programma als ziggo zijnde.
    en de problemen stapelen zich op.
     
  3. Ik baseer dat op informatie op het forum en van de mods van dit forum, als die zeggen onafhankelijk te zijn neem ik dat aan en geloof ik dat. Tenzij ik iets zie/constateer wat daarmee conflicteerd.

    Je begint weer hetzelfde als altijd. Jij richt je inhoudelijk tot het MGV, daar ben ik geen onderdeel van dus kan ik erg lastig inhoudelijk op je ingaan, daarvoor zul je je toch echt tot het MGV moeten richten en ben je bij mij aan het verkeerde adres.


    Leg eens uit wat je bedoelt met dat ik me net zo gedraag. En dan blijk je tevens toch niet zo goed geinformeerd, want dan had je dit al wel geweten.

    Als jij het opneemt voor de gebruiker moet je jezelf misschien eens afvragen of je dan met dergelijke reacties wel constructief bezig bent. Als je nu niet weet waar het over gaat eens het gehele topic opnieuw doorlezen.

    Het gaat hier in dit topic om iemand ie meerdere vragen hier stelt, vervolgens op een van de vragen antwoord krijgt, het niet met het antwoord eens is en daar boos op reageert en ook nog eens boos reageert dat er op de andere vragen niet word gereageerd. Dus eigenlijk wilde deze persoon alleen antwoord als iemand AL zijn vragen kon beantwoorden/oplossen. Combineer dat met boze posts en je hebt al veel krediet verspeeld om van je mede forumleden ook nog maar een reactie te krijgen.

    En opeens begin jij dan weer over het MGV, belangenverstrengeling etc.. Waar haal je het vandaan?

    Ik heb een vermoeden over welke medewerker het hier gaat, en volgens mij had deze afgezien van zijn vrijwillege bijdrage wegens (werk)omstandigheden.

    Daarbij is dit hier in dit topiv volledig en geheel offtopic hier dus als jij twijfelt aan de integerheid en/of onafhankelijkheid van het forum, het MGV of wat dan ook: Open er een topic over, maar ga niet een topic van een ander gebruiken om je punt duidelijk te maken over het MGV, het forum en het wegnuanceren waar we ons hier volgens jou zeer schuldig aan maken en daar weer een discussie over uit te lokken. Dat is de topic starter niet mee verder geholpen (die lijkt sowieso geen antwoorden te willen) en lost zijn problemen zeer zeker ook niet op.
     

  4. ach een beetje tussen de regels door lezen schijnt erg moeilijk te zijn,waar ik denk iemand te kunnen helpen en denk iets "constructiefs" te kunnen zeggen doe ik dat ook,maar die postings lees je dan zeker niet?

    jij legt mij nu woorden in de mond,ik had het over dat de MGV wel eens zelf naar radar zou kunnen gaan als dit "voor gebruikers door gebruikers is" ivm de vele klachten die er de laatste tijd op duiken.
    maar jij voelt je zo snel aan gevallen dat je automatisch gelijk in de verdediging schiet en verder blind bent voor wat iemand probeert aan te zwengelen.

    je weet dus duidelijk ook niet wat belangenverstrengeling inhoud,en ik ga het niet nog een keer proberen uit te leggen.
    erg kinderachtig om weer met "off topic" te komen omdat je er waarschijnlijk geen raad mee weet.[ook al is het wel off topic]
    en wie ben jij om te bepalen dat hij hier al veel krediet heeft verspeeld? zit je dan toch achter de schermen bij de MGV ? beetje rare opmerking om dan zomaar voor iedereen te spreken.
    begrip is dus te veel gevraagd voor iemand die al een hele tijd met problemen zit en daar boos om is?

    ik gaf al aan dat ziggo zelf, op een manier alsof dit forum onderdeel is van ziggo, mensen door stuurt.
    haal daar het constuctieve dan uit ipv het negatieve dat je wilt zien.


    (werk)omstandigheden. is natuurlijk geen excuus om gemaakte beloftes niet eerst na te komen of af te sluiten zonder ook maar 1 woord of wel?

    maar goed,als je dit soort zaken wilt voorkomen [boze mensen en zo] moet je bij ziggo aan de bel trekken,en zeker geen beloftes doen die je niet na komt,dat moet je dan toch met mij eens zijn ?
    want waarom zouden sommige mensen zo boos naar dit forum komen?

    als nu bekent is dat er "capaciteits of ander soortige problemen" zijn bij ziggo,ik dat hier ook vaak lees op het forum,dan kan de MGV dat toch niet oplossen of wel soms?

    ik heb helemaal niets tegen jou,integendeel maar het word allemaal zo ontzettend onduidelijk.
    wat voor indruk zou jij krijgen als je voor het eerst op een forum komt [gestuurd door ziggo] en er staat ziggo medewerker bij een naam...?
    of iemand geeft zich er voor uit.
    dat schept toch een beetje een verwachtings patroon.

    en ja het is zeker wel te prijzen dat hier mensen zijn die toch proberen te helpen,dat ben ik met je eens.
     
  5. Tja toch ook maar even mijn hart nog eens luchten...

    Ik heb gisteren nog het formulier van het Ziggo-webteam ingevuld en vandaag al antwoord. Maar helaas, weer met een jantje-van Leiden er van af... Wie de indruk heeft dat het allemaal nut heeft komt bedrogen uit.

    In mijn geval lijkt het er gewoon op dat Ziggo niets WIL doen en simpele dingen als de juist inlogaccounts bij de juiste klantnummers zetten is al heeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk. Laat staan producten van 2 @home-klanten die door hunzelf onder 1 klantnummer zijn gezet weer onderbrengen onder twee klantnummers. Drie maanden onderweg, pappen en nathouden. Ik heb wel een klantnummer zodat ik post ontvang, maar verder ben ik nog niets opgeschoten.

    TVDigitaal gaat overigens voor mijn opnieuw navraag doen, ik hoop dat hij de kogel door de kerk gaat krijgen. De gegevens van mijn buren liggen letterlijk op straat, ik kan het belgedrag van mijn buren en de complete facturen inzien. Ook mijn buren zijn dus best pissed, ze kunnen bovendien zelf niet inloggen omdat hun accountnaam niet bij hun klantnummer staat (maar die van mij)

    Privacyschending vindt Ziggo geen belangrijk item, want zoals een helpdeskmedewerker zei:"Alles werkt toch gewoon"......
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2008
  6. Wat die extra achtergrond info daarmee van doen heeft begrijp ik even niet. Deze mensen beschikken over de middelen, ingangen en de kennis om problemen op te lossen.

    Net zoals de fora van Kassa, Radar, Consumentenbond enz. is dit een publiek forum waar het een ieder vrij staat te vertoeven en hulp te bieden. Ook op de nadere fora wordt n.l. door Ziggo hulp geboden.

    Inderdaad is het in ons belang als klanten dat problemen worden opgelost. Dat dit forum voor Ziggo extra in de picture is mag ook niet zo verwonderlijk zijn gezien onze uitgangspunten, n.l. het bieden van een platform speciaal voor Ziggo klanten.

    In zekere zin is er idd sprake van een "spagaat". Ziggo zou kunnen dreigen met intrekken van hulp als hier dingen worden gezegd die hen niet welgevallig zijn. Echter geldt dat evenzeer voor de andere fora. Vergeet daarbij dan even niet de beweegredenen van Ziggo om actief zich op de fora bezig te houden. Ook dit is een publicitair medium, wellicht dan nog wel niet met de reikwijdte van een TV rubriek of een landelijk dagblad, maar met nu al na nog geen half jaar een bezoekersaantal van zo’n 90.000 unieke bezoekers per maand toch aardig beeld bepalend voor Ziggo.

    Daarnaast verschaft dit forum de media wel degelijk aardig wat input over het reilen en zeilen van Ziggo, immers ook daaronder zitten Ziggo klanten die hier meedoen. Zoek ook maar eens met Google hoeveel maal we niet als bronvermelding staan genoemd. Maw. Ziggo heeft er alle belang bij om ook dit forum te "bedienen". Dat men daarmee een evt. pressiemiddel in handen zou hebben is niet opportuun.

    Tsja, dan zijn vakbonden ook niet onafhankelijk. Dat heet n.l. overleg. En ja ik geef het grif toe nogmaals, wij zijn idd afhankelijk voor oplossingen van Ziggo, die zit toch uiteindelijk aan de knoppen, maar dat wil nog niet zeggen dat Ziggo alleen maar zijn eigen zin doordrijft.



    Ja, en? Klopt dat dan niet? Ach, dat wil je helemaal zonder Ziggo ? Dat zou kunnen, maar het is toch wel "handig" als ze ook het een en ander kunnen faciliteren. Overigens zit Coax, Kassa en al die anderen ook “om tafel met Ziggo”

    Dacht je nu werkelijk dat de media geen weet hebben van wat er zich op dit forum afspeelt ? Maar om mijn verhaal te doen terwijl zij mij de woorden in de mond leggen sta ik echt niet te trappelen. Zeker zolang deze media alleen maar geïnteresseerd zijn in hun kijkcijfers en het belang van de klanten niet voorop stellen.

    Wat is het probleem nu eigenlijk dat Jam onder woorden tracht te brengen? Een enorme berg frustratie, en die delen wij als MGV ook, dat Ziggo maar niet door de berg aan problemen lijkt heen te komen.

    Wij weten, en hebben dat ook verteld dat Ziggo alle zeilen bijzet. Dat het nog steeds te lang duurt dat raakt ons evenzeer. Maar in de ogen van de mensen waarvan hun klacht nog steeds niet is opgelost zal hen dat een worst wezen.

    Nu wordt zelfs een Radar als wondermiddel aangedragen. Middels een stuk publicitaire chantage wordt een kruiwagen aan klachten bij Ziggo binnen gereden en krijgt voorrang. Alle resources moeten binnen 3 weken al het andere werk maar laten vallen en zich daar op richten. Met het gevolg dat ieder die niet bij Radar heeft geklaagd maar in de wacht moet. Echter ook die kruiwagen blijkt niet eens geleegd in die 3 weken.

    En ondertussen lijkt de berg maar te groeien. Nu kunnen we wel een potje mee gaan staan schreeuwen dat Ziggo uit louter sukkels en incompetente lieden bestaat en dat het ze geen zier kan schelen of we kunnen ook via de achterdeur naar wegen zoeken om al die mensen toch nog behulpzaam te zijn. En verder via onze officiële wegen het management van Ziggo blijven vragen om uitleg en uitzicht op verbeteringen.

    Met nog meer druk op de ketel zal het echt niet sneller gaan, eerder het tegendeel. Als iemand zijn uiterste best doet en echt niet harder of beter kan wat heeft het dan voor zin om hem gewapend met een zweep compleet over de kling te jagen? Dan biedt je hem eerder de helpende hand. Nu kunnen we nog via de achterdeur een groot aantal probleem gevallen naar binnen schuiven. En ja dat gaat allemaal via contacten en die krijg je niet door overal maar tegenaan te trappen.

    Eerlijk gezegd begin ik er een beetje genoeg van te krijgen om steeds als MGV mee te mogen “profiteren” van de frustraties die men over Ziggo heeft. Wij zijn klanten, net als jullie, alleen hebben wij ons als klanten gebruikersvereniging meer mogelijkheden weten te verschaffen dan waar de doorsnee klant over beschikt. Blijkbaar vind je dit een slechte zaak en heb je liever dat we hier helemaal mee stoppen en dat we alleen dan “voor gebruikers door gebruikers” zijn? Dus niet meer proberen te helpen, en problemen signaleren en deze bij Ziggo naar binnen brengen? Is dat je idee om het beter te krijgen?
     
  7. Martin999
    Ik zou ook pissed off zijn, als ik zoiets mee zou maken, en misschien wel feller reageren als jij doet.
    Ik hoop daarom ook dat je gesprek met die medewerker zijn vruchten afwerpt.

    @Jam
    Hier is ook ooit wat verkeerd gelopen, was destijds met @Home, de stap om van adsl gebruik te gaan maken had ik dan ook al dagen in gedachte, en het was er ooit bijna van gekomen.
    Maar de problemen van destijds waren, god zij dank, sneller opgelost als dat ik de stap deed, anders zat ik nu opgescheept met een abbo dat een 2 jarig contract heeft (op aanraden van een buur die alleen maar negatieve berichten hoorde van mijn toenmalig isp).

    ff wachten........Alice zien ik ook graag met haar maandelijks abbo......maar het is ook mar adsl, waarvoor ik te ver van de centrale zit.
    (om maar een voorbeeld te geven)

    Niemand wil problemen, een bedrijf zekers geen negatieve publiciteit, denk eens aan de aandeelhouders, hoe zouden die niet zitten te pushen, ik denk wel harder als jij hier nu doet.
    En wie wil er nu wel publiciteit?......(en kijkcijfers)

    Zoals ik al eerder schreef, een tv-programma kan stimulerend werken, maar mag zekers nooit de overhand krijgen.

    Als het werkelijk op stappen ondernemen aan komt dan is de huidige consument oud en wijs genoeg om zelf zijn/haar plannen te trekken.
     



  8. zeer helder verhaal,en ik ben het hier ook mee eens.
    misschien verwoord ik het helemaal verkeerd,of word mijn punt echt niet helemaal duidelijk/gesnapt.
    ik zal het kort proberen te verduidelijken:

    waar ik vind dat de MGV nu echt voor zou moeten pleiten is een "klanten stop" totdat de huidige problemen zijn op gelost.
    dat is waar radar ook voor pleitte en lijkt mij de beste oplossing,zodat "iedereen met problemen" dus die zelfde voorrang krijgt.
    DIT zou de MGV nu eens via radar kunnen doen.
    niet voor hun kijkcijfers maar voor de "gebruikers"

    in de laatste uitzending bij radar,wilde ziggo geen enkele toezegging meer doen en weigerde na te denken over een tijdelijke klanten stop.

    ziggo blijft dus zelf de problemen voor zich uit schuiven,en toch klanten aan nemen.
    dat is dus precies waarom ik zo boos word over het zinnetje "dan stapt u toch op naar een andere provider" zoals al heel vaak tegen mij [en anderen] is gezegd door helpdesk medewerkers.

    ik denk dat uw verhaal/verduidelijking waarschijnlijk een hoop frustratie/onbegrip zal wegnemen bij andere "boze" klanten die door ziggo naar dit forum worden verwezen.

    mijn "off topic" gedoe heeft in ieder geval gewerkt voor hetgeen ik wilde aanzwengelen.
    misschien is uw bijdrage wel handig om "tijdelijk" als aparte info neer te zetten als info voor volgende "boze" klanten.

    :applause: mijn complimenten !
     
  9. Ik kan (gelukkig) melden, dat de problemen zijn opgelost.
    De laatste medewerker die ik gesproken heb enkele weken geleden, heeft alles netjes geregeld.
    Mijn abo bij "mijn Ziggo" komt nu ook echt overeen met het abo dat ik daadwerkelijk heb.
    Ook het teveel betaalde abo geld is netjes verrekend met de nieuwe acceptgiro voor het TV & Radio abo voor het 1e kwartaal van 2009. (krijg net een acceptgiro van € 7,11)
    Dus, het kan wel, en deze vriendelijke medewerker (want hij was ook heel vriendelijk en begripvol, en zei ook er aan te gaan werken) heeft ook gewoon gedaan wat hij zei dat hij zou gaan doen.
    Hulde!!!!!!!!!!
    Nu nog alleen een briefje sturen voor de mobiele kosten die ik gemaakt heb ok Ziggo te bellen toen mijn abo een maand te vroeg afgesloten was.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina