1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing op veel zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door giulionl, 3 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik had een humax decoder, met het nemen van een samsung tv ook een samsung decoder genomen maar waardeloos beeld op alle zenders, verschillende scartkabels en coaxkabels geprobeert, ook nog kastje losgehaald om te kijken of alles goed zat maar niets :(
    Nu een humax 9200c (duovision recorder) en bijpassende kabels aangesloten en nu heb ik een stuk beter beeld, maar nog steeds op de helft van de zenders om te janken, de waardeloze zenders hebben een hogere ontvangst dan de "redelijke".
    TV5 is bijvoorbeeld niet om aan te zien alsof ze daar met mobieltjes tv programma's opnemen: 51% ontvangst, 100%kwaliteit en BER 0
    RtL 4 is wel naar te kijken: 18% ontvangst, ook 100% en o BER
    Zo is het willekeur met bv ook de lokale omroepen. (helft slecht, helft goed)
    Ik denk dus niet dat het de decoder is.

    En aangezien we het toch over kabel hebben:
    Mijn internet is ook tegelijkertijd omlaag gegaan,
    ping rond de 80/90
    Als ik ga uploaden kan ik niet hoger zetten dan 30kB, anders loopt alles vast.
    Down is los 500 kB, maar als ik dus upload met 30 kom ik niet hoger dan 150kB.
    Daar zijn de waardes : -7 en +33 (uit modem)

    Iemand een tip wat ik kan doen?
    Ziggo bellen heb ik nu al een aantal keer gedaan, dat duurt echt te lang.
    Misschien iemand een tip wat het kan zijn en op welk tijdstip ik ziggo het best kan bellen?
    Moet ik dan bellen voor de tv of over de kabel?
     
  2. Ik denk dat hier sprake is van een signaalprobleem, wat zowel invloed uitoefent op digitale tv als ook internet.

    Nu is het de vraag, ligt dit signaalprobleem bij Ziggo (buitenshuis) of in je eigen binnenshuissituatie?

    Zou je willen beschrijven hoe het een en ander bij jou gerealiseerd en aangelsloten is? Mogelijk dat we er dan wat meer over kunnen zeggen of je wat (gerichte)tips kunnen geven. (waar zit het AOP, splitters, kabellengtes ed).
     
  3. O, ja dat had ik direct moeten doen.
    Ik woon in een appartement,
    - kabel komt in de woonkamer binnen (die groene meen ik)
    - daar zit dat nieuwe kastje op, 10cm coax naar dat ander kastje
    en daarvandaan een 1m coax naar het modem, 1/2 mtr lan naar router en dan
    1 m naar ps3 en 10 m naar pc

    Op het kastje zit een splitter, een coax kabel van 1 meter naar de humax en dan 1 meter scartkabel naar tv.

    Ik zou niet weten wat ik kan veranderen nu nog, want het deed het altijd goed totdat ik alle kabels heb vernieuwd ivm. nieuwe tv.
    Maar de weken voordat ik de nieuwe tv heb gekregen heb ik amper tv gekeken, dus weet niet of het tegelijk was met de internet storingen.
     
  4. Er zijn mij nog een paar dingen onduidelijk:
    Het nieuwe kastje aan de groene kabel is het AOP. Vandaar gaat een kabel naar een ander kastje, dit is vermoedelijk de data/tv splitter. Ik ga er gemakshalve vanuit dat het modem op de data-uitgang van dat kastje zit. Ook ga ik er vanuit dat de radio/tv splitter op de TV-uitgang van de data/tv splitter zit. Is dat het geval, dan is er niks mis mee.

    U kunt proberen om de decoder rechtstreeks op het AOP aan te sluiten en kijken of het beeld dan wel goed is. Is dat het geval dan is mogelijk de TV/data-splitter stuk. Hoe is trouwens de analoge beeldkwaliteit?

    pvd
     
  5. Direkt op de kabel maakt niets uit, het blijft blokkerig/beeld lijkt wel progressive (streperige bewegingen), alsof ik een slechte .mpg bekijk.
    Tevens zijn letters vaak omgeven met vage storingen.

    Ik zal zo de kabels verleggen want de gewone kabel gaan nu van humax naar video naar tv en daar zit een mindere kabel tussen.
    Moet eerst nog boodschappen doen voor 8 uur.
     
  6. De gewone kabel is ook niet super, maar the abyss die nu op rtl7 is ziet er niet slechter uit als digitale kabel.
    Heb wel wat diagonale strepen op sommige zenders, de videorecorder heb ik ertussenuit gehaald.
     
  7. Bellen met de helpdesk

    Gezien bovenstaande verhaal denk ik dat je niet zonder de helpdesk kan. Even een middagje vrij nemen.....en de helpdesk bellen.

    pvd
     
  8. Heb vandaag al 2 keer ruim 20 รก 25 minuten vrijgenomen om te bellen, maar heb het beide keren opgegeven.....:roll:
    Als het optelt ben ik allang een middag kwijt aan bellen :giveup:

    Het kan dus alleen nog dat kastje in de muur zijn of iets bij mij thuis.
    Maar dat is niets meer als een stalen klem om de groene kabel heen.
    Als ik de kabel direkt in de muur steek heb ik wel meer ontvangst, maar de exotische zenders (alles boven de 20 geloof ik) zijn niet echt goed maar wel 52% ontvangst.
    Moet ik dan ook de humax opnieuw laten zoeken?
    Denk niet dat het zal helpen, maar ja.

    Ping van internet nog steeds boven de 50, meestal 80 :sad:

    Monteur lijkt me handig.
    De buren zeggen wel goed beeld te hebben, dus ik weet het ook niet meer.
     
  9. Monteur is geweest vandaag, dus dat was wel snel.
    Tussen 1 en 5, was er om 2 uur, dus ook netjes op tijd.

    Goed verholpen, upstream stond te laag, downstream veel te hoog.
    Ping is van 80 naar 20 gegaan, Vrijwel alle zenders hebben nu dvd kwaliteit beeld en internet is ook stukken beter:

    Receive Power Level
    0.5 dBmV
    Transmit Power Level
    41.5 dBmV
    Dus hierbij ben ik weer helemaal blij met ziggo :)
    :pompom::pompom::pompom::pompom:

    Als ze nou voor meer helpdesk capaciteit zorgen zouden ze ook niet zo negatief in het nieuws staan..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina