1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Lukt me niet om alle PC's op internet te krijgen

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door gertjan.stoker, 2 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

    sinds afgelopen vrijdag gebruik ik het alles in een pakket. Het meeste gaat goed. Nu heb ik alleen een probleem aangezien in drie pc's wil aansluiten op m'n linksys router op het motorola modem. Een pc is een desktop pc met UBUNTU als besturingsysteem, die heeft nu connectie met de router. Dan heb ik nog twee laptops, waarvan die twee er steeds het maar een doet. Op de andere laptop krijg ik de melding ' limited or no connectivity' (laptop met windows XP) of de melding kan geen internetverbinding krijgen (laptop met Vista). Hoe los ik dit nu op, ik heb de modem en de router uitgezet en opnieuw aangezet, met de drie pc's aan. Ik krijg ze nietalle drie op het netwerk. Is het maar mogelijk om met twee pc's op de router het internet op te gaan.

    Graag jullie advies.
     
  2. Hebben beide laptops misschien dezelfde computernaam? Dat kan conflicten geven. Ook als beide hetzelfde IP als vast adres ingesteld hebben staan, zullen ze niet samen online kunnen.

    Minder waarschijnlijk, maar ook mogelijk is dat de netwerkkaarten op de laptops hetzelfde MAC adres gebruiken. Deze zijn in principe uniek, maar zijn handmatig aan te passen bij veel netwerkkaarten.

    Oh, en als laatste:
    Weet je zeker dat je router ook echt als router werkt, en niet per ongeluk als switch is ingesteld? In Casema gebied kun je namelijk maximaal twee apparaten aansluiten zonder router.
     
  3. De laptops zullen zeer waarschijnlijk geen vast ip ingesteld hebben aangezien er een foutmelding optreed dat er een beperkte of geen internetverbinding is, ofwel, er kan geen DHCP server bereikt worden waardoor windows zichzelf een 169.254.x.x adres toewijst (zogenaamd ipipa adres).
     
  4. Dat klopt, alle pc's hebben geen vast toegewezen IP-adres, ook geen identiek mac-adres.
     
  5. Hoe kan ik checken of de router niet als switch werkt? Ik woon namelijk in het Casema-gebied... Ik kan het ip-adres van m'n router ook niet meer achterhalen waardoor ik de instellingen niet kan controleren?
     
  6. Ik bedenk me nu net dat ik in mijn vorige configuratie heb gewerkt met een universal remoter, dat kan wel eens het probleem veroorzaakt hebben? Ik wil de instellingen van mijn router dus checken, hoe kan ik nu bij mijn router-instellingen komen?
     
  7. Welk ip-adres krijgt de machine toegewezen die wel werkt? (hoeft niet het gehele ip-adres te posten, eerste 3 blokken is voldoende, markeer het 4e blok maar met een X in je post)
     
  8. En check dan direct de gateway die deze krijgt. Als deze begint met 192.168, dan is het gateway adres het adres waarmee je de router kunt benaderen.
     
  9. Als ik met ipconfig/all de settings van de werkende laptop verkrijg zie ik het volgende toegewezen ip-adres:
    94.209.73.X
     
  10. De gateway die ik krijg is de volgende: 94.209.72.X. Als ik dit ip-adres invoer krijg ik 'cannot find server'.

    Het ip-adres van de DHCP-server is 10.1.192.X. Als ik dit ip-adres invoer krijg ik 'cannot find server'.

    Kortom het is mij een raadsel.

    Voor de volledigheid ook nog de ip-adressen van de DNS-servers: 212.54.40.X en 212.54.35.X.

    Als ik deze ip-adressen invoer krijg ik ook de melding 'cannot find server'.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina