1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

HDMI-kabel

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door StevenJ, 2 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat klinkt redelijk als artifacten ja. En dat mag met een kabel van 150 euro echt niet mogen.
    Dan denk ik toch echt dat je een defecte kabel te pakken hebt. Kan je nog ruilen?
    Maar denk niet dat bv die Monstercables heel veel beter zijn dan wat je nu hebt (afgezien van het feit dat misschien de kabel die je hebt op zich niet slecht is maar blijkbaar defect is).

    BTW: heb je het al op korte afstand met een andere kabel al eens op 720P geprobeerd? Dit om uit te sluiten dat het ook niet aan je apparatuur kan liggen ipv je kabel?

    Als ik AVS forum zo zie voldoen daar kabels van max 50 US$ voor 40 feet inwall. Iedereen daar gebruikt Monoprice kabels, bv deze die erg lijkt op wat je zoekt, maar Monoprice levert niet naar NL.
    Zou dus niet in eerste instantie naar een duurdere kabel zoeken. Hooguit afspreken met de winkelier dat je kabels mag proberen en terugbrengen als ze niet voldoen.

    Succes.
     
  2. Thx voor je advies Xahmol, gelukkig toch nog iemand die serieus en opbouwend wil meewerken. Ik hou je op de hoogte.
     
  3. Wat ben jij een knurft... :roll:
     
  4. Teruggaan naar winkel

    Ik weet helaas niet veel over kabels, maar zal je toch advies geven

    Ik weet niet hoe oud de kabel is, maar als deze nog betrekkelijk nieuw is dan zou ik teruggaan naar de winkel met als argument dat de kabel niet aan je verwachtingen voldoet (storingsvrij beeld). De winkelier is dan verplicht om het probleem te verhelpen (wettelijke garantie). Dit kan hij doen door de kabel te repareren of om te ruilen. ook kan hij je het aankoopbedrag teruggeven. Het is wel van belang dat je de kassabon meeneemt.

    pvd
     
  5. En die kabel lijkt me voor een 1 meter kabel dus weer zware overkill.
     
  6. Nogmaals bedankt voor alle adviezen, ik ga er maandag werk van maken.

    Maar toch blijf ik van mening dat de leverancier van een bepaalde dienst ook wel iets meer informatie mocht leveren. Met andere woorden Ziggo, zou op zijn minst klanten kunnen waarschuwen of adviseren met bekabeling.
     
  7. Wat wil je dat Ziggo adviseerd dan? Voor 99% van de klanten zal het echt helemaal niets uitmaken welke kabel ze gebruiken. Hooguit voor de 1% die zoals jou een lange kabel in-wall monteerd maakt het iets meer uit.

    En voor COAX kabels is er nu op initiatief van de kabelbranch een keurmerk dacht ik.

    Denk eigenlijk dus dat ze al genoeg doen.

    En laat Ziggo het alsjeblieft daarbij houden, anders krijgen we straks als regel 1 in het helpdesk script erbij: heeft u officiƫle Ziggo kabels? Zo nee dan hangen we op. Ongeacht of het probleem daar aan ligt. Kortom: laat Ziggo zich AUB niet met mijn kabels bemoeien.
     
  8. HDMI kabels

    mijn leverancier zegt dat het het beste is om een HDMI kabel te nemen met retour mogelijkheid.
    Is duurder dan een gewone kabel maar zou blokvorming voorkomen.
    Klopt dat of het is geld klopperij ?
    Afstand tussen Humax en TV is 1 mtr
     
  9. Bedoeld jouw leverancier dan dat je de onnodig dure kabel weer retour mag geven?
    Voor 1 mtr lengte volstaat een goedkope kabel. Als je echt een dure wil google dan eens op siltech.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina