1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe kom ik in contact met Ziggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door JG van Straten, 1 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien heb ik er over heen gelezen, zo ja, beschouw mijn vraag dan als niet gesteld :wink:

    Heb je al eens getest of je de site van Ziggo wel kan bereiken als je een pc/laptop direct met het modem verbind ipv via de 3com router? Gewoon voor de zekerheid en om uit te sluiten dat er iets in/met de router mis gaat?
     
  2. Ik had je vraag wel gezien en heb dat ook geprobeerd, toen had hetzelfde resultaat (geen Ziggo site). Net heb ik weer geprobeerd. Maar nu heb ik alles uitgezet inclusief de modem (dit had ik de vorige keer niet gedaan). De computer rechtstreeks op de modem aangesloten en toen alles weer aangezet. Nu deed de Ziggo site het wel, dus gaat het fout in de router. De router heeft ook een firewall. Ik kan dus de router er tussenuit halen, maar kan de modem van Ziggo meerdere IP-adressen toewijzen voor alle computers en de dreambox? Hoe zit het met de veiligheid van het modem?
     
  3. Ik denk toch dat het probleem je router is....

    Volgens je handleiding heeft je router 192.168.1.1 en je schrijft dat die
    192.168.33.xxx heeft maar dat kun je natuurlijk zelf hebben ingesteld.

    Verder zeg je dat er geen DNS in de router staan en dit zou toch moeten..
    DNS van Ziggo 212.54.40.25/212.54.35.25
    Verder zie ik niet dat je Router een MAC adres heeft wel de mogelijkheid
    het MAC adres van je PC te clonen.

    Ik vind het maar een lastig ding. Als ik jouw was zou ik een Harde reset
    van de router doen en helemaal opnieuw met de wizzard de verbinding configureren.

    Je schrijf dat je ook de site niet kunt zien als je pc direct op de modem is aangesloten. Als je PC direct op de modem is aangesloten ga dan naar
    Start - Uitvoeren en type in CMD...
    In het "Dos" scherm type je vervolgens
    ipconfig /flushdns en dan enter geven
    ipconfig /release en dan enter geven
    ipconfig /renew en dan enter geven.

    En nu probeer je weer de site van Ziggo te bekijken....

    Als dit niet werkt dan weet ik het ook niet meer...

    Het IP van je Modem is normaal 192.168.100.1
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina