1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan niet opnemen

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door exroosje, 1 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Juist, ook is gebleken uit onderzoek dat het neven effect niet optreedt als de pvr juist geregistreerd was als pvr en ook als zodanig geprovisioned is geworden. Dat is de reden dat sommige siemens pvr wel blijven functioneren.
     
  2. Tja, ik heb er een 'TRY ALL CHIDS : /dev/sci0' in de CCcam.cfg bij moeten zetten vanmiddag. Maar toen deed hij het wel weer, inclusief de dreambox op de slaapkamer :cool:
    Dat is wel wat anders dan de problemen die mensen met een, door de kabelboer gecertificeerde ontvanger, nu meemaken...

    Gert.
     
  3. Graag een oplossing in normaal Nederlands die ook toegepast kan worden door een gewone PVR gebruiker, die niet weet hoe die er een 'TRY ALL CHIDS : /dev/sci0' in de CCcam.cfg bij moeten zetten.
     
  4. Ter info voor de techneuten

    ook hier in voormalig @home gebied problemen met de cisco en het opnemen via de epg
    dit merkte ik gisteren ook al met het opnemen van ncis
     
  5. Helaas, dit geldt niet voor een 'gewone PVR gebruiker' die door de kabelboer goedgekeurde decoders gebruikt... Dit werkt voor mensen die, volkomen illegaal, een dreambox (welk type dan ook) met een kabeltuner (dvb-c) gebruiken en dus geen last hebben van de restricties die de kabelboer de 'gewone PVR gebruiker' wil opleggen. In mijn geval is het zo dat ik een softcam genaamd CCcam gebruik, die verteld moet worden dat onze kabelboer aan het klooien is met de codering en dat daarvoor een wijziging in de configuratie van deze softcam moet plaatsvinden.

    Gert.
     
  6. Ik wil even kwijt dat ik het volkomen BELACHELIJK en ONACCEPTABEL vind dat een dergelijke storing nu al meer dan 24 uur duurt!

    Ik merkte het gisterenavond al tijdens het opnemen van CSI:NY op RTL4 en nu dus nog steeds bij het opnemen van CSI:Miami op RTL5.

    Hoe moeilijk kan het zijn om de doorgevoerde wijziging weer terug te draaien zodat alles weer normaal gaat werken?

    Prutsers...
     
  7. Het is dus schijnbaar belangrijk dat Ziggo weet welke STB aan de smartcard hangt. Hoe willen jullie dit gaan bijhouden? Ik heb mijn registratiekaart in 2004 ingestuurd, daar werd niet eens gevraagd wat voor STB ik had aangeschaft. Bij 'Mijn Ziggo' kan ik ook niet aangeven wat voor STB ik gebruik op welke kaart, moet ik nu de helpdesk bellen om door te geven dat ik een andere STB gebruik?
     
  8. Dus als ik het goed begrijp heeft Ziggo tijdelijk alle zenders vrij gegeven. Waarschijnlijk hebben ze dan om onbeperkt copieren te voorkomen een vinkje in de stream aan moeten zetten dat je niet verder mag copieren. En daar reageert de cisco dan weer op.

    Op zich dat deze technologie bestaat heb je aan Hollywood te danken. Maar aan Ziggo heb je te danken dat ze dat dan niet alleen gebruiken maar ook bij problemen niet terugdraaien!

    Nou ja, dat is dan geen abbo betalen voor de gemiste dagen. De incasso dus storneren en met de hand het wel verschuldigde bedrag betalen.
     
  9. Ik begrijp je frustratie maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n wijziging een bepaalde voorbereidingstijd kost en niet zomaar kan worden terug gedraaid. In dat geval is het zinvoller om tijd te steken in het oplossen van het probleem dan tijd vrij te maken om het geheel terug te draaien.

    Gert.
     
  10. Toen wij de siemens aanschaften hebben we met Casema gebeld met de vraag of wij dat moesten doorgeven...
    Het antwoord was: nee hoor, dat is NIET nodig......
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina