1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan niet opnemen

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door exroosje, 1 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bedankt voor je reactie. Niet alleen de timeshift werkt niet, ook het opnemen werkt niet. Weet niet of dit uitmaakt voor de afhandeling van de storing, maar toch even ter info.
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Er staat inderdaad nog niets hierover op de Ziggo site
    Waarschijnlijk houden ze dit soort ongemakkeijke affaires het liefst stil....
     
  3. Staat binnen 15 minuten op de Ziggo website.
     
  4. Superrrrr....

    Wat ben ik blij dat ik niet klakkeloos naar de helpdesk heb geluisterd en ben gaan verderzoeken. Anders had ik nu dus voor jan doedel een nieuwe pvr gekocht....

    Ik ben in staat om nu de helpdesk te bellen en naar diegene te vragen die ik gisteren heb gesproken.Diegene die het verhaal wilde afkappen met de mededling: ik ga de discussie niet met je aan, we kunnen er niks aan doen, het ligt aan jouw PVR, en we gaan dit niet onderzoeken. Ben benieuwd of diegene nu WEL de discussie met mij aanwil en nu wel durft toe te geven dat dit niet aan mijn PVR ligt

    Maar dat doe ik niet, is te flauw. Maar ben blij dat het nu tenminste een officiele storing is... (en hopelijk binnen korte tijd verholpen is)

    Weetje, storingen kunnen nu eenmaal voorkomen, maar het zou al zoveel schelen dat men niet binnen een uurtje voor jou beslist dat er niks aan te doen is ipv van dat men zegt we gaan het onderzoeken.
    Dan vindt ik het persoonlijk een stuk minder erg als er een week overheen zou gaan voordat het opgelost is
     
  5. Waarom eigenlijk? Is er dan een ander probleem, met bijvoorbeeld het activeren van Smartcards?

    Tis trouwens wel erg vreemd dat dit voor mensen met "officiele" "gecertificeerde" oplossingen voor problemen zorgt, terwijl mensen met eigen oplossingen hier geen last / minder last van hebben. E.g. Alphacrypt werkt nog gewoon normaal en voor CCcam is een configuratie-wijziging nodig. Maar mensen met een ondersteunde PVR staan in de kou?

    Los hiervan vind ik het zorgwekkend dat Ziggo op elk moment de PVR/Timeshift functionaliteit van "officiele" oplossingen kan disablen. Hoe lang is de werking van de "officiele" oplossingen eigenlijk gegarandeerd?
     
  6. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Zoals in meerdere berichten op dit forum is te lezen heeft Ziggo grote moeite om de nieuwe aanmeldingen op tijd in het systeem te verwerken.
    Als oplossing zijn daarom de standaard zenders vrij te ontvangen zolang er maar een Ziggo smartcard (geregistreerd of niet) in de ontvanger zit.
    Ik heb dat hier ook even getest met een 'verlopen' smartcard die (nog) niet is aangemeld bij Ziggo, inderdaad is hiermee het standaard pakket momenteel te bekijken.
    Helaas treden hierdoor blijkbaar ongewenste en onvoorziene neveneffecten op bij bepaalde PVR's

    Een betere oplossing zou natuurlijk zijn door gewoon de codering (tijdelijk) van de standaard zenders of te halen. :grin:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2008
  7. Tja maar de siemens en vast ook de cisco wordt niet meer ondersteund door ziggo he :wink: dus waarom "ons" tevreden stellen:-P

    Ow ik wordt een beetje sarcistisch geloof ik. Sorry :)
     
  8. Een neveneffect is dat ik helemaal geen beeld meer had op de (basispakket)zenders (behalve ned1 & nickelodeon). Codering er af zou een goede (tijdelijke) oplossing geweest zijn. Maar gelukkig werkt het hier (na wat gepruts aan de softcam) weer...

    Gert.
     
  9. Hier dezelfde storing: kan niet opnemen. De opname blijft op 0:00 min staan. Maar we kunnen wel opnemen van Sport1 en de andere betaalde zenders.

    Ben ik even blij dat we eerst even hier op het forum zijn gaan kijken, anders had ik harde schijf voor niks geformateerd.

    Is er al zicht op per wanneer deze storing is opgelost?
     
  10. de cccam heeft ook problemen
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina