1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internetsnelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Pabloberg, 1 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hmmz
    ik dus niet
    ik zit nog steeds rond de 5 mbit
     
  2. Ook zonder je router op dit moment ?
    En welke speedtest gebruik je ?
    Is je snelheid smorgens vroeg of snachts net zo slecht ?


    Het is een beetje moeilijk om je zo een tip te geven, want misschien is er lokaal iets bij jou ook nog niet goed, maar daarvoor moet je de helpdesk even bellen om je signalen te laten bekijken.

    Sommige sweex routers staat er om bekend dat ze niet sneller werken dan ongeveer 5Mbit, dus dat zou het ook nog kunnen zijn.
     
  3. ik lag er gisteren weer eens een halve dag uit met mijn internet en telefoon.
    maar dat kan aan van alles liggen natuurlijk,behalve aan ZIGGO...
    en nog steeds fluctueerd mijn snelheid enorm.

    modem al gereset ?,hebbie een router ?,we zijn er mee bezig,geduld blablabla...
     
  4. Wat heeft dit met mijn vragen aan Lone_Wolf te maken?
    Ik probeer duidelijk te krijgen of er in Enkhuizen nog steeds centrale problemen zijn. Bij mij is de snelheid namelijk nu wel stabiel en ik woon in zelfde gebied als hij (en jij niet).
     
  5. CeeS, mijn snelheden zijn ook weer naar behoren. :)

    Welke regio in Enkhuizen zoek je info van? Wie weet is er iemand anders die iets kan roepen? (Of iemand die bij familie/kennissen een testje kan doen)
     
  6. Ik begrijp dat de snelheden nu weer goed zouden moeten zijn na modificaties begin deze week op beide CMTS'sen in Bovenkarspel. De weken hiervoor werkte één van de twee CMTS'en al beter, waardoor ongeveer de helft van van de abbo's al minder last van de speedproblemen had. Als sommig mensen in de regio rond Bovenkarspel nog steeds de snelheid niet halen zoals Lone_Wolf lijkt te hebben zou dat dan een lokaal probleem bij hem kunnen zijn (modemsignalen of lokaal in huis iets). En dat geldt eigenlijk voor anderen in deze regio ook. Als je nog steeds slechte speed ziet, meldt het even hier op het forum als je er met de helpdesk niet uitkomt, misschien kan iemand tips geven waar je kunt kijken en kunt vaststellen of het wel of niet lokaal bij jezelf zit.
    Als blijkt dat meerdere mensen (in de genoemde regio) toch niet de snelheid halen en het niet lokaal zit, dan kunnen we verdere actie ondernemen.
     

  7. OH?! sinds waneer weet de ZGV ineens niet of het centrale problemen betreft?
    of worden jullie tegenwoordig ook afgescheept door ZIGGO als het gaat om informatie?

    een week geleden wist je nog alles over de storingen en nu niets meer? jaja...:sleep:
     
  8. Geeft niet wat er staat; Aanpakken die hap!:applause:

    Gedegen stukje bewijsvoering dat er mooi helemaal niks van klopt.
     
  9. vandaag mijn laptop direct op modem gezet
    modem gereset , lap opnieuw opgestart
    tijdelijk internet verbinding
    daarna valt de verbinding weg
    speedtest wilde ik doen , piek van 19 Mb gezien
    meteen wegvallend naar 0.3
    verbinding weer weg gevallen
    netwerk kaart opnieuw geinstaleerd
    geen verbinding met internet
    sluit het weer aan via router
    en nu wel verbinding
    snap er geen hout van

    wat ik nu wel weet , kom er net achter
    is dat mijn hub het tegen houd
    me router werkt wel goed

    laptop > hub > router > modem > internet

    dat werkt goed 10 Mb http://www.speedtest.net/result/445361051.png

    laptop > router > modem > internet

    werkt beter 100 Mb http://www.speedtest.net/result/445365744.png

    laptop > modem

    werkt niet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2009
  10. Heb je wel even je modem uitgezet en daarna weer aangezet nadat je de laptop rechtstreeks aangesloten hebt ?

    Het modem kan namelijk maar met 1 apparaat tegelijk werken en moet even gereset worden als je een andere aansluit (dus ook weer als je de router ertussen zet na je laptop)

    Mooi trouwens dat je de oorzaak van je lage snelheid gevonden hebt. Inderdaad heeft een hub of switch ook een maximale doorvoersnelheid.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina