1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internetsnelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Pabloberg, 1 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag uiteindelijk Ziggo monteur op bezoek gehad in verband met snelheidsprobleem internet verbinding. Door monteur is er een nieuwe splitter geplaatst en daarop is direct het modem aangesloten. Laptop van monteur er op aangesloten en, jawel 20 Mbit/sec verbinding. alles werkt goed, bij hem wel !!

    Onze PC ook rechtstreeks op het modem >>> 5Mbit/sec ????:cry:.
    Het enige verschil wat ik zie is dat HIJ een ander IP adres krijgt in verband met het Mac adres van zijn laptop, en die gaat dus wel snel.
    Op het IP adres wat ik krijg (altijd het zelfde adres) gaat het dus niet snel. volgens de monteur is dat niet het probleem en moet ik het zoeken in mijn PC. Ik heb inmiddels 3 PC en 1 laptop op het modem aangesloten en allemaal een 5 Mbit/sec. verbinding. Ik weet het niet meer iemand een idee.:giveup::giveup:
     
  2. Ik zie wel meer verschillen. Er zit een hele andere computer tussen. Heb je toevallig iets van een bittorrent of een ander p2p programma lopen? Dat zou een hoop bandbreedte kunnen afsnoepen.

    Wat ook een mogelijkheid is, is dat je netwerkkaart een beetje brak is. Dan kunnen twee zaken gebeuren. De goedkope kaartjes hebben wel vaker problemen met de doorvoer. Ook krijgen de kaartjes het wel eens dat ze op 10 Mbps connecteren, in plaats van de 100 of 1000 die ze kunnen. Je kunt dit hard instellen. In plaats van de kaart in automatische modus te zetten, kun je proberen die op 100Mbps te zetten.

    Ken je overigens iemand met een laptop. Vraag die eens of hij bij je langs komt. Je hebt dan namelijk een andere computer.

    Ik ben er overigens vrij zeker van dat het probleem ergens in jouw configuratie ligt. De Ziggo infrastructuur is namelijk voor jou en de monteur hetzelfde. Het modem pikt het dus en ik kan me echt niet voorstellen dat een ander ip deze resultaten geeft. Hoogstens als de monteur in een heel ander subnet zit en er problemen met de gateway zijn,maar dan hadden meer mensen in jouw buurt dezelfde problemen moeten hebben.
     

  3. hij zegt net dat hij "meerdere" computers en een laptop heeft aan gesloten "direct" op het modem,en die geven allemaal de 5mbit aan.

    lijkt me heel sterk dat op alle computers en laptop een bittorent client draait,of dat het aan alle computers zou liggen.

    Vraag:
    heeft de monteur een "eigen" netwerk kabeltje gebruikt? of uw netwerk kabel?

    anders zou ik denken dat uw "netwerkkabel" een defect of breukje heeft.
     
  4. Ik heb precies hetzelfde probleem, als wat jij hebt.
    Ik kom niet boven de 1.MB download, ik heb het pakket alles-in-1 Extra
    Ook van alles geprobeert, ander ethernetkaart gekocht, UTP kabel.
    Niks helpt, en de monteur met zijn laptop haalt een snelheid van 2,3
    En dit hebt ik al vanaf mei ik snap er bal van.
    Zelfs heb ik een nieuwe computer van de buurman gehad om hem te installeren voor hem, maar dan haal ik ook geen snelheid.
    Wie weet nog een oplossing.

    Bedankt
     
  5. Ik heb dit probleem gehad toen ik via, toen nog @home ging bellen.
    Ik kreeg toen dus een nieuw modem. Alles angesloten en jawel hoor het bellen werkte maar met het internetten kreeg ik niet de gewenste snelheden.

    Dus @home gebeld waar ik te horen kreeg dat ik de "computernaam" aan moest passen van de @home_naam-a naar de @home_naam-b. daarna alles gereset en voila ik had wat ik wilde hebben.

    Dat van die naam stond ook in de begeleidende brief overigens maar ja een echer IT-er doet eerst voordoet hij begint te lezen.
     
  6. Waar moet je dat dan instellen.
    Dus @home gebeld waar ik te horen kreeg dat ik de "computernaam" aan moest passen van de @home_naam-a naar de @home_naam-b. daarna alles gereset en voila ik had wat ik wilde hebben.

    Want dat snap ik niet helemaal, alvast bedankt

    Rensk
     
  7. Na een modem reset werkt alles weer normaal

    Ik heb het modem aan de achterzijde d.m.v. een pennetje of paperclip gereset +/- 5 sec vasthouden met het modem aan. daarna gaat het modem opnieuw de frequentie aftasten en alles instellen. en hopa alles weer zoals het hoort. 20 Mb/sec down en 3 Mb/sec Up. ook newsgroepen gaan weer 100%.

    gr. Pablo:frons:
     
  8. Huh??? hier ook, heel erg bedankt voor de tip :thankyou: Ik haal nu ook de volledige snelheid na het resetten met paperclip, zowel in nieuwsgroepen als met de speedtests en file's downloaden, vreemd maar waar. Blije ik :grin:
     
  9. Pablo hartstikke bedankt voor deze uitleg, eindelijk na 8 maanden weer de volledige snelheid en 2 x keer een monteur gehad.
    Download zit nu op 2,3 MB

    Rens
     
  10. Dus normaal resetten door de spanning eraf te halen gaf niet dit effect ??
    Wat voor merk/type modem hebben jullie (degenen waarbij het effect zou hebben)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina