1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefoonstoring

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door wim.victoor, 1 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Eind mei toen Ziggo werd opgestart heb ik me als een van de eersten geabonneerd op Ziggo Alles in één plus. Daarvoor had ik van Casema al Radio/TV, Email/internet en telefoon.
    Toen begon het gedonder. Internet ging plotseling erg krakkemikkerig en ik kon niet meer e-mailen. Bovendien had ik zowel ingaand alswel uitgaand vanaf 14 juni geen vaste telefoonverbinding meer.
    Vele telefoontjes met m'n GSM en 3 brieven en vele klachten emails konden niets oplossen. Er wordt doodeenvoudig niet gereageerd of ik kreeg een email terug dat ik maar naar m'n eigen apparatuur moest kijken.
    Uiteindelijk ben ik op 18 juli dus 5 weken later teneinde raad maar met Ziggo gaan chatten. Dat heeft 2 en half uur geduurd en na veel aandringen om nog eens bij hen de instellingen te bekijken gaven ze toe dat het bij hen fout zat.
    Kreeg helaas een ander emailadres maar kon weer via de vaste lijn bellen.
    Ik heb toch redelijk veel mobliofoonkosten moeten maken, enerzijds door met klantenservice van Ziggo te bellen en anderzijds moest ik noodgedwongen via de GSM m'n gewone telefoontjes afhandelen.
    Op de nota's van Ziggo wordt geen compensatie toegepast. Ze schrijven gewoon het volle pond van m'n girorekening af.
    Op mijn verzoek om compensatie wordt niet gereageerd.
    Ik kan nu wel weer voor de 4de maal gaan schrijven maar of dat zin heeft betwijfel ik.
    Helaas zit je met handen en voeten gebonden aan Ziggo. Hoe kunnen we die monopolopositie doorbreken?
     
  2. Kassa bellen / mailen
     
  3. Dit probleem komt mij bekend voor, alleen had ik het nog erger.
    Ik heb internet en tv van ziggo. Op een dag belt iemand van een call-center van Ziggo om mij telefonie van ziggo aan te bevelen.

    We hadden al geruime tijd KPN, en hadden nooit klachten en problemen.

    Ik heb echter toch de gok gewaagt, om over te stappen en dat heeft een hoop ellende veroorzaakt.
    Ik kreeg een nieuw modem toegestuurd, en zou dat moeten testen met de bijbehorende test-telefoon.
    Hij functioneerde niet. En ik had ook geen internet meer.
    Ik heb toen snel het oude modem weer gemonteerd en gebelt naar Ziggo om dit te melden. Na lang zoeken bleek dat het afgestuurde modem niet goed was ingesteld bij Ziggo, en dat ik gewoon moest afwachten tot het nieuwe abbonnement inging en dan nog is moest proberen. Waarschijnlijk zou hij het dan wel doen.

    Ik heb hier niet lang over hoeven te denken en kwam tot de volgende conclusie. Op het einde van de maand zou ik geen KPN-lijn meer hebben en als het nieuwe modem dan nog steeds niet zou werken, dan zou ik nieteens kunnen internette/mailen maar ook niet kunnen bellen. Dan zou ik mobiel met ziggo mijn probleem moeten bespreken?

    Als Ziggo nieteens kon regelen dat het modem wel functioneerde om te testen zoals het hoorde, hoe kan ik dan vertrouwen dat het op het einde van de maand wel zou functioneren? De mensen op de helpdesk konden er zelf geen zinnig antwoord op geven. Ook heb ik gevraagd of het mogelijk was dat iemand van Ziggo deze aansluiting zou kunnen maken en niet eerder zou weggaan alvorens telefonie en internet zou functioneren. ook dat bleek onmogelijk. En het meest vreemde is dat niemand de moeite nam om mij duidelijk te maken dat ik pech had gehad en dat telfonie wel mogelijk moest zijn. Ik heb diverse keren gemailt en gebelt om dit aan te kaarten maar kreeg tot de dag van vandaag geen antwoord van Ziggo.

    Ik heb toen mijn nieuwe ongebruikte ziggo-aansluiting weer opgezegd, en hun verzocht om de opzegging bij KPN ongedaan te maken en mij daar weer aan te melden als klant. Want het bleek dat ik dit zelf nieteens meer kon.
    Dit relaas heeft me minstens 20 telefoontjes gekost naar KPN en Ziggo.
    Uieindelijk ben ik weer terug bij KPN, en hoor vaak lachend de problemen aan bij vrienden doe ook Ziggo telefonie hebben.
    Ziggo Telefonie staat nog in de kinderschoenen en hier moet je minstens nog een jaar of langer mee wachten om in te stappen. Ik merk dit dagelijks tijdens gesprekken met Ziggo-abbonnees.


    Probleem is dat een aantal van deze grote kabelexploitanten het monopoly hebben. Weing concurentie en daardoor kunnen ze service en ondersteuning aan hun laars lappen. Tevens is me opgemerkt dat een groot aantal helpdesk medewerkers er met grote tegenzin werken. Ze zijn ongemotiveerd.

    Ik hoop van harte dat op deze markt meer concurentie komt en dat deze "grote" jongens weer van hun troon komen en hun producten verbeteren alvorens klanten met problemen op te zadelen. Service en ondersteuning zou wat mij betreft ook beter mogen.
    Maar ook daar hebben ze geen oren na bij Ziggo. Alles draait om zoveel mogelijk mensen hun producten aan te smeren, en binnen te halen.


    Ziggo Telefonie.........Mens erger je niet.


    Nee laat maar
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina