1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Send lampje blijft knipperen.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Wallie84, 30 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedenavond,

    sinds zondagmiddag hield het internet er weer eens mee op.
    Was druk met de mail bezig en boem geen verbinding meer.
    Het SEND lampje blijft knipperen.
    De modem gereset heeft geen nut, de router er tussen uit gehaald en zo dus een rechtstreekse verbinding gemaakt vanuit modem naar computer had ook geen nut.
    Bij ZIGGO storing en onderhoud staan er geen storingen op postcodegebied 3432.
    Waar ligt het probleem, aangezien ik doodnormaal achter de computer zat en internet er mee op hield ga ik ervan uit dat het bij ZIGGO niet goed zit....

    Groeten Roy
     
  2. Hallo Roy,

    Je kunt proberen het modem van af je pc te bereiken. Het modem bevindt zich in principe op http://192.168.100.1/. Indien je het modem zonder problemen kan bereiken ligt het dus niet aan je eigen netwerk. Vervolgens kun je kijken of je modem online komt en waar die blijft hangen. Daarnaast zou je nog even bij je buren kunnen vragen of hun nu ook storing hebben. Indien die ook storing hebben zou ik gewoon even bellen met de Helpdesk.

    Mvg, Elsido
     
  3. Bij een knipperend send ledje ligt het probleem sowieso buitenshuis. Morgenvroeg dus maar de HD bellen...
     
  4. Hallo Elsido,

    de site die je gaf is gewoon te bereiken. Maar wat bedoel je met je modem bereiken? Waar kan ik zien hoe de modem online komt en waar die blijft hangen?
    Dit krijg ik te zien:
    Acquire downstream channel = Done
    Obtain upstream Parameters = Done
    Upstream Ranging = in Progress
    Cable Modem Status = Offline

    De overige Tasks zijn betreft Status blanco.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt....

    Gr. Roy
     
  5. Hallo Tja,

    oke dank je voor je reactie, dat wordt dus weer een half uur aan de lijn hangen met de Helpdesk......:cry:
    Vond het namelijk al erg vaag dat het internet er in een keer mee stopte terwijl ik lekker bezig was met de mail :)

    Gr. Roy
     
  6. Zelfde probleem

    Hier hetzelfde probleem! Nog steeds geen goede oplossing gevonden en monteurtje komt natuurlijk pas na een dag of 10 tussen de tijden van 17:00 en 22:00 :?.

    Maar goed, modem geprobeerd van andere ziggo gebruiker, werkte niet, dus ben wel benieuwd wat de monteur gaat doen...
     
  7. Als het send lampje blijft knipperen, dan zal het met een ander modem ook niet lukken, er is dan een probleem met de upstream waardoor het modem niet online komt. Dit blijkt ook uit de hierboven geplaatste modem stats.
     
  8. Klopt!

    Het klopt helemaal wat je zegt, de dbMv waarde is ook te laag als ik in de modem kijk, vaak laag, dan weer hoog, soms normaal, zit in ieder geval te veel variatie in :).

    Gisteren even gesnuffeld aan me splitter, die stonk nogal, vermoedde dat ie doorgefikt was. Geprobeerd met een andere splitter van iemand anders en 1,2,3 modem online.

    Dus vandaag even monteur afbellen en een nieuwe splitter scoren... :lol:
     
  9. "doorgefikt" :?::?::?:
    Dat ding is belast met millivolts. Er zijn maar twee dingen die hem kunnen laten doorfikken en dat is blikseminslag, of een levensgevaarlijke installatiefout waarbij voedingsspanningen (220V of remote versterker voeding) op je cable-net staan.
    Heb je verder geen kapotte apparatuur, en zet eens een voltmeter tussen je kabel en aarde :roll:

    Mees de Roo
     
  10. Doorgefikt

    Ja, doorgefikt. Het is een redelijk uitgebreide splitter met externe voeding (12v). Ik denk zelf dat hij door is gefikt door de bliksem van vorige week maandag, waarschijnlijk via de kabel zelf...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina