1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hellup! M'n Alpacrypt doet het niet meer!

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Zwollywood!, 30 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb voor mijn nieuwe Sony LCD Tv na veel wikken en wegen besloten een alphacrypt te kopen i.p.v. een losse ontvanger. Een Ziggo pakketje aangeschaft, alle instellingen goed gezet en een uurtje later kon ik probleemloos TV kijken!

    Heel braaf een weekje later de antwoordkaart voor Ziggo teruggestuurd (14/11/08). Daarop aangegeven dat ik (niet echt natuurlijk, maar het is een verplicht veld) de HUMAX HD ontvanger heb. Tot aan vanochtend geen enkel probleem, maar nu kan ik alleen Ned1 ontvangen. Voor de overige zenders komt m'n Alphacrypt met de mededeling dat ik niet geautoriseerd ben.

    Wat mij betreft zijn er nu 2 oorzaken:
    1) Alphacrypt werkt niet meer
    2) Mijn Ziggo registratie van mijn smartkaart is nu ingegaan en deze is niet goed verwerkt? Heeft dit te maken met de opgave van HUMAX als ontvanger?

    Wie weet raad?

    groet,
    Jan
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Hoogst waarschijnlijk heeft Ziggo de registratie van de smartcard niet op tijd verwerkt. Heel veel gebruikers overkomt momenteel hetzelfde.
    Het heeft niets te maken met het type ontvanger wat opgegeven is.

    Zie ook:
    @Home: Einde Previewperiode (E19)
    Klacht: Smartcard activeren
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2008
  3. Als je geen registratiekaart in zou sturen heb je 2 weken ontvangst. Daarna schakelt de kaart zichzelf uit. Omdat je pas na 1 week de kaart opgestuurd hebt is vermoedelijk ongeveer 1 week later je ontvangst weggevallen.

    Je kunt proberen met de helpdesk te bellen en kijken of het mogelijk is om je kaart direct te activeren, hoewel het druk kan zijn bij de helpdesk zodat je misschien lang moet wachten.

    Voor nieuwe kaarten zou die 2 weken periode op 6 weken gezet worden omdat de verwerking ook vaak langer duurt dan 2 weken.
     
  4. Gewoon gaan bellen met ziggo. Heb je toevallig ergens anders in huis een decoder staan? 99,9 % kans dat die decoder nu de melding geeft E19 preview periode verlopen. (Zeg dat ook tegen de helpdesk medewerker).

    Ik heb net op http://www.gebruikers.tv hetvolgende bericht geplaatst met mijn ervaring:

    -----------------------------------------------------------

    Van het weekeinde ben ik bij een consument thuis geweest en deze had een Loewe LCD-TV met een Alphacrypt en SmartCard. De eerste 2 weken kijken is prima verlopen, daarna geen beeld meer. Stop je de smartcard in een decoder krijg je E19 Preview Periode verlopen.
    Normaliter duurt het een aantal uren/dagen voordat de smartcard opnieuw geactiveerd is (Decoder moet wel aan blijven staan en in dit geval de TV afgestemd op een digitaal kanaal!). Echter tot mijn grote verbazing & genoegen is er een nieuw systeem in gebruik genomen bij Ziggo. Het doorgeven van het betreffende smartcardnummer was genoeg om na 2 sec de vraag te horen: "Heeft u dan nu beeld?" waarop ik alleen maar kon zeggen JA.
    De (frontoffice) Helpdesk van Ziggo is nu dus in staat om per direct een activeringssignaal te versturen naar de smartcard/decoder waardoor de entitlements ook per direct opgehaald en gecontroleerd worden!
    Een grote vooruitgang bij Zigo! Nog vele te gaan ;)

    -----------------------------------------------------------
     
  5. update:

    Het blijkt inderdaad zo te zijn dat Ziggo de registratie niet goed heeft verwerkt en gelukkig is het dus geen Alphacrypt probleem:applause:

    Baal wel van die Ziggo zeg! Inderdaad is het zo dat je een preview periode hebt van 2 weken en ik heb mijn antwoordkaartje op tijd teruggestuurd. Volgens de helpdesk is de "kaartjeslezer stuk" en is daarom mijn antwoordkaart niet tijdig verwerkt. Ik zou dan zeggen: verleng dan de preview periode totdat de kaartjeslezer weer klaar is en schakel niet plompverloren de verbinding uit!!! Trouwens ik heb dus genoten van 3 weken ipv 2 weken preview!

    groet en dank voor de reactie,
    Jan
     
  6. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    :schater: :schater:
     
  7. Hehehe, vond hem ook erg goed :) Geloof er geen REE* van. Maargoed, feit is wel dat de administratie niet bij is... :no:
     
  8. Dat hebben ze nu ook gedaan. Alleen jammer dat dit alleen voor nieuwe klanten werkt die nu pas aan hun preview beginnen...
     
  9. Ook niet helemaal waar volgens mij. De reguliere aanmeldkaarten worden opgestuurd en komen bij een externe partij binnen. Deze melden het aan in het systeem van ziggo. De doorlooptijd daarvan is vier weken. Laat de preview periode "normaliter" twee weken zijn...

    Vorige week heb ik het 2 keer meegemaakt dat een nieuwe kaart ook preview periode verlopen geeft, er kan dan alsnog met ziggo gebelt worden.

    Moraal van het verhaal: "Blijven bellen totdat het werkt.."
     
  10. Alphacript Werkt weer

    Mijn alphacript heeft ongeveer 2 weken niet gewerkt.
    Toch nog maar een proberen en waarachtig hij doet het weer.
    Tevens alle bekabeling nagekeken alles oké.
    Oorzaak ?????
    Afwachten hoe lang het werkt.:)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina