1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Website ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Orca45, 28 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo is erg slecht.
    Ben benieuwd of men inziet wat de reeds geleden schade is, van het haperen van de websites, en hoe men dit gaat vergoeden
    Dit nog afgezien van de enorme irritatie en onbegrip wat dit opleverd.
    Ook nog een haperende facturering.
    en een haperende helpdesk, die echt niets weet, wel gaat navragen, en na 12 minuten tot de conclusie komt dat ze nog niets weet (ik krijg wel nog een prettige middag toegewenst: niet dus).
     
  2. Vooropgesteld dat dit probleem zeer vervelend is en ook zeker opgelost moet worden ben ik toch benieuwd over wat voor geleden schade je het hebt en hoe jij ziet dat dit vergoed moet worden.
     
  3. schade

    Telefoonkosten lopen aardig op. Als je daarna ook nog 12 minuten moet wachten.
    Je betaalt voor iets, dat werkt. Als het niet werkt, hoef je ook niet te betalen. Dat gebeurt zelfs bij de NS als je te veel vertraging hebt. Tegenover, de tijd en ergernis die het je kost, zou ook een vergoeding horen te staan.
    Als je een commerciele site hebt (heb ik niet) is er meer schade.
    Maar je hebt natuurlijk gelijk. De kosten zijn moeilijk te bepalen en zullen niet erg hoog zijn. En zie het maar vergoed te krijgen.
    Dat weten ze bij Ziggo ook wel. Anders deden ze wel beter hun best.
    Groeten, Thijs
     
  4. Je betaald voor een internetverbinding, daarbij krijg je als secundaire dienst webspace ruimte aangeboden. Indirect word dit natuurlijk wel doorberekend, maar direct betaal je daar niet voor.

    Dan moet je een dergelijke website niet hosten op dergelijke webspace, is wel lekker goedkoop. Echter gaat het om een particulier abonnement en kan je dus zakelijk/commerciele (on)kosten nooit verhalen op je provider.

    Daarbij is het commercieel gebruik van de diensten van een particulier Ziggo abonnement ook nog middels algemene voorwaarden niet toegestaan.
     
  5. kosten

    Ik ben het wel met je eens. Een van de redenen voor onze keuze voor dit totaalpakket was, dat ik mijn site ook op internet kon zetten.
    Nu ik er over denk om hem ergens anders bij een professioneler bedrijf te laten hosten, moet ik me gaan afvragen of dit totaalpakket nog steeds zo aantrekkelijk is. Want zoals je al opmerkte, indirect betaal je er wel voor.
     
  6. :no:
    Ik krijg het vreemde idee dat je zelf bij Ziggo werkt. Recht praten wat krom is. In een ver verleden ditzelfde ook diverse malen te horen gekregen toen de newsserver brakkig werkte.
    Je betaald gewoon voor het totale pakket en dus ook voor de extra diensten. Daar gaan ze echt niet op toeleggen omdat we zulke mooie blauwe ogen hebben!

    I - 0 voor jou.
    Maar vergeet niet dat gewone niet commerciƫle homesites een grote hobby is voor mensen.
    Die kiezen soms zelf een provider met een relatief grote diskspace hiervoor
    uit. 250 Mb is vrij groot! Maar je opgebouwde goodwill neemt snel af als je site er steeds uit ligt of je banners / avatars niet meer zichtbaar zijn op andere sites! Dat is grote immateriele schade!

    Daarbij ben ik van mening dat gratis bijgeleverde diensten zo die er al zijn ook gewoon goed moeten draaien. (zelfs wettelijk: zie het comsumentenrecht!)

    Wat nu gebeurd is gewoon te gek voor woorden terwijl ik vandaag in de auto op de radio steeds die spotjes van Ziggo hoorde om maar snel lid te worden...
    Daar wordt een mens behoorlijk kribbig van! :evil:
     
  7. Als jij wil geloven dat ik bij Ziggo werk moet je dat vooral lekker zelf weten :) Ik heb al eerder aangegeven dat ik niet bij Ziggo werk, als je dat niet wil aannemen dan is dat jammer. Valt bij mij persoonlijk onder van de impact een mug een olifant maken, wat het nog steeds niet minder vervelend maakt!

    Waar probeer ik recht te praten wat krom is? Ik heb nergens aangegeven dat er geen storing is. Wat ik in dit topic wel aangegeven heb is dat het op zijn minst erg lastig word om geld terug te vragen voor een dienst die als je extra/secundaire dienst bij de primaire dienst krijgt. Het is en zal geen primaire dienst worden, en wat voor bedrag moet je daar dan voor stellen? Word lastig te beantwoorden.

    Ja het is lastig en vervelend als je website tijdelijk offline is, moet ook zeker opgelost worden. Ik zie alleen de link daar de (immateriele)schade niet zo. Vervelend dat je avatars/banners op fora niet getoond worden, heel vervelend dat je website niet bereikbaar is, maar om dit nu als schade te kenmerken?

    Daarbij kan ik uit dit topic niet opmaken dat er al iemand met Ziggo gebelt heeft omtrend deze storing. Heb je zelf al gebelt met Ziggo? Zo ja, wat hebben ze aan je aangegeven?
     
  8. Recht praten wat krom is.

    Heb ik dus gemist. Door jouw reactie leek het er erg op. Mijn excuus.

    <Q Excalibur>Je betaald voor een internetverbinding, daarbij krijg je als secundaire dienst webspace ruimte aangeboden. Indirect word dit natuurlijk wel doorberekend, maar direct betaal je daar niet voor.</Q>

    Je betaald gewoon voor je hele pakket dus ook voor de extra diensten zoals Webspace, Usenet en E-mail! Dus niets indirect.
    Wettelijk moeten zelfs gratis diensten ook goed draaien. Een gratis cadeau bij 'iets' wat niet goed is kan je eisen te laten vervangen. Dus die Webspace moet gewoon goed draaien!

    Weldegelijk schade door gemiste 'vreugde'. Dat is immateriele schade en valt uiteraard moeilijk in geld uit te drukken en in dit geval ook niet af te dwingen. (te weinig zwaarwegend.)

    Vast wel iemand. Zelf bel ik met dit soort grote storingen nooit omdat het door de frontoffice niet valt uit te leggen. Verder dan we doen ons best zullen ze, vrees ik, niet komen. En daar is mijn wachttijd te kostbaar voor.

    Uiteraard heb ik de MGV formeel in kennis gesteld en die zullen uiteraard hun kanalen hiervoor aanboren.
     
  9. Neemt niet weg dat er geen storingen kunnen voorkomen ook al zou het goed moeten draaien. Wat vervolgens een acceptabele oplostermijn is, hangt af van meerdere factoren, oa van de uptime die gespecificeerd word voor de dienst. Voor de webspace van Ziggo word geen uptime gespecificeerd. Laten we een rekensommetje maken en laten we voor het gemak even uitgaan van een uptime van 95% voor een dergelijke dienst, dan zou het erop neerkomen dat op jaarbasis de dienst er 18dagen uit mag liggen en dan nog zit je binnen die 95% uptime. Met een uptime van 98% heb je nog steeds dat het er op jaarbasis ruim 7dagen uit mag liggen.

    Er is geen particuliere provider die al een 100%uptime garandeerd en kan garanderen voor hun primaire diensten, dan is dit zeker niet van toepassing op de secundaire diensten. Als je een gegarandeerde uptime van minimaal 99% wenst dan zul je moeten overstappen op een (zakelijk)webhostingspakket, en zelfs die garanderen maximaal 99,9% uptime.

    Niet lullig bedoeld, maar als iedereen er hetzelfde over denkt komt de storingsmelding niet daar terecht waar hij wel terecht zou moeten komen. Dit kan weleens de oplostijd erg verlengen omdat een storingsmelding misschien (veel) te laat word aangemeld.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2008
  10. Ja dat heb ik, zoals ik eerder schreef;
    Het helpdesk meisje wist het niet, en ging het bij 2 andere afdelingen navragen, na 12 minuten wist ze het nog niet., ze weten het zelf ook niet.

    Mijn oplossing; backupje op een (reserve) server, en hupla, hij doet het weer na een uurtje of 2, 3? Dit zal wel te simpel gedacht zijn.

    Tsjaa, met mijn hobby website verdien ik geld (adsense), niet veel, ik heb ook een gewone baan. Betaal ook bij Ziggo voor een eigen domijn naam.
    Gelukkig maar dat maakt het overstappen gemakkelijker, en is misschien ook de bedoeling van Ziggo?

    Ondertussen zakt mijn pagerank in Google en dat is iets wat ik in 10 jaar heb opgebouwd, en daar word ik erg boos van
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina