1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Website ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Orca45, 28 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kijk.....dit is nou de reden dat Ziggo klachtenafhandeling niet functioneert, en dat ook nooit en te nimmer zal doen.
    Op 30/11 meldt ik de klacht via het formulier op de ziggo website, waarmee je dit soort klachten kunt melden. Bellen had geen zin, want ik kreeg, zoals gebruikelijk, geen verbinding.
    Hieronder mijn klacht, en het antwoord van Ziggo daarop, dat ik vandaag(!!!) 9/12 ontving.

    ********************************************************
    ---- Oorspronkelijk bericht ----

    betreft: Storing
    product: Internet
    onderwerp: Storing: Verbinding en ontvangst
    aanhef: dhr
    voorletter: R
    achternaam: Beintema
    adres: Madame Curiestraat
    huisnummer: 24
    postcode: 1611ee
    woonplaats: Bovenkarspel
    email: ron_beintema@quicknet.nl
    telefoon: 0655964382
    klantnummer: 12049410
    vraagopmerking: Internet/Server storing op homepages in West Friesland Postcodes 16XX

    Geen informatie hiervan te vinden op de website.

    ******* Antwoord van Ziggo ********************************

    Geachte heer/mevrouw ,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC1611 - Storing - Internet - Storing: Verbinding en ontvangst".

    U kunt het beste een reset uitvoeren in de volgende volgorde:
    - PC uit
    - Router van de stroom
    - Modem van de stroom
    - Paar minuten wachten
    - Modem van stroom voorzien
    - Router van stroom voorzien
    - PC aan
    Verder kennen wij u een dynamisch ip adres toe, dit houdt in dat u uw ip adres instellingen op "automatisch een ip adres toe laten wijzen" moet zetten. Als u windows gebruikt vindt u deze optie als volgt:
    - Configuratiescherm
    - Netwerkverbindingen
    - Eigenschappen van de LAN verbinding (met de rechtermuisknop klikken op LAN verbinding)
    - Eigenschappen van Internet Protocol (TCP/IP)
    - Automatisch IP adres verkrijgen
    Mocht u hierna nog steeds problemen hebben dan adviseer ik u het modem rechtstreeks aan te sluiten op de PC (zonder de router ertussen). Als u de router heeft verwijderd haalt u een paar minuten de stroom van het modem af en start u de PC nogmaals opnieuw op.
    Heeft u nu wel goede verbinding dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de router en adviseer ik u contact op te nemen met de leverancier van uw router.





    Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice.Klik hier voor meer informatie.





    Met vriendelijke groet,

    Brouwer, Nick
    Afdeling Klantenservice
    Ziggo


    *********************************************************

    Afgezien van de zeer trage reactietijd (het probleem lijkt inmiddels opgelost), getuigd de afd. Klantenservice er wederom van, dat men absoluut geen flauw benul heeft waar de opmerking betrekking op heeft, anders kom je niet met zo'n antwoord op de proppen. Stel nou, dat dit anwoord eerder was gekomen, alsdat de klacht was opgelost, dan wordt je toch voor de zoveelste keer op het verkeerde been gezet, en legt Ziggo de oorzaak ALTIJD bij de klant.
    Dit heeft alles te maken met betrokkenheid en kundigheid van de betreffende helpdesk medewerker. Incapabel en incompetent.
    Als je maar gaat strooien met (voor velen...) ingewikkelde termen en procedures in je antwoord, lijkt het voor de leek wellicht heel wat, maar in dit geval zak je bij mij zover door het ijs....... Dat was de vraag helemaal niet, en dan zo een antwoord!

    Daar redt Ziggo het niet mee, en dat is al meerder malen duidelijk gemaakt, maar Ziggo gaat haar eigen weg en luistert (in tegenstelling tot hetgeen men in ouder spotjes op TV deed vermoeden...) niet naar hun klanten, en al helemaal niet naar de klanten die mogelijk klachten hebben. Dit is dus weer een voorbeeld, van een (opgeloste????) klacht, die ruimschoots achteraf door de Ziggo klantenservice(??) zo wordt afgedaan.
    Ziggo, en iedereen die er iets te vertellen heeft.... GA JE HEEL DIEP SCHAMEN!!!!
    En probeer het nou eens echt op te lossen, voordat je straks bij Radar weer voor lul wordt gezet. Maarja, monopolie, hè??? Daar zing je het dan wel weer een tijdje mee uit!
     
  2. \

    Waarom zijn er toch nog steeds mensen die denken dat ziggo een monopolie poisite heeft... Volgens mij kan er alleen een monopolie positie zijn als je geen keuze hebt en niet naar een andere aanbieder kunt overstappen. Aangezien je kunt overstappen naar een andere aanbieder heeft ziggo geen monopolie positie.

    Dit staat los van het volgende:
    - Of er een vergelijkbaar pakket is
    - Of het alternatief goedkoper of duurder is.\
    - Of je er nieuwe hardware voor nodig hebt.
    - etc

    Het enige wat bepaalt of een aanbieder een monopolie positie heeft is het feit of je een keuze hebt, en ja er is in nederland zeker een keuze, dus is er geen monopolie positie. Misschien moet je een compromis maken, misschien meer of minder betalen, misschien meer of minder kwaliteit, of een combinatie van zaken, maar er is zeer zeker een keuze. En die keuze maak je zelf.
     
  3. Bravo.....knap hoor! Eén zinnetje eruit plukken, en daarop reageren. Had opzich niet eens zoveel met de klacht te maken, maarje...we kennen deze Excalibur uit eerdere reacties, dus we zullen er maar niet teveel aandacht aan besteden. Maar zeg nou eerlijk Excalibur; Als je ergens een probleem hebt, is dan de oplossing om maar bij een ander te gaan winkelen? Ik wil dat men doet wat men beloofd, en waar ik voor betaal. Dat is toch eigenlijk de strekking van alle klachten over Ziggo?
     
  4. Ik zeg niet dat het de oplossing is, jij claimt echter dat ze een monopolie positie hebben, ik beargumenteer dat ze dat niet hebben.

    Nee ik vind het ook niet de oplossing voor een probleem om ergens anders te gaan shoppen, ik ben er ook voor dat het probleem opgelost word. Echter ben ik van mening dat ziggo absoluut geen monopolie positie heeft, in tegenstelling tot wat jij blijkbaar vind en hier post. Als je iets post moet je er ook kunnen hebben dat daarop gereageerd word, het is tenslotte een forum.

    Er is nog een verschil, ik reageer in de algemeenheid, jij gaat op de persoon terug spelen.

    En om verder op jou post inhoudelijk in te gaan. Wat hij jij op basis van het volgende door jou verstuurde bericht verwacht:
    Een volledige tot in detail storingsanalyse op basis van deze informatie? Wat kunnen zij uit jou informatie halen:
    - Je hebt geen internetverbinding
    - Je kan geen storingsmelding op de website vinden
    - Bellers uit de regio komen met onderdrukt nummer door
    - Uit voorgaande kan je aannemen dat je modem online is, dus dat dit het probleem niet is.

    Ok slechts 3 feiten, vele mogelijkheden. Krijg je foutmeldingen of juist niet? Kan je zelf wel bellen? Komt je nummer dan wel door bij de gebelde? Heb je een router in gebruik? Krijgt je router of pc wel een IP? etc En zo zijn er nog tig vragen te bedenken. Kortom hebben ze middels die paar zinnen te weinig info om jou te kunnen voorzien van een volledige storingsanalyse. Wat ze wel kunnen concluderen is dat je gebeld kan worden, dus het modem online moet zijn. Als het modem online is moet de oorzaak elder liggen, storing in de wijk word dan al minder aannemelijk, het blijft echter giswerk.
     
  5. Hallo ouwe ZZigo-er,
    Als mensen een ogenschijnlijk juist product kopen en betalen, verwacht men ook een goed product. Snappie?

    Als ik over moet stappen kost mij dit veel onnodige energie, dat is het monopolie van de ZZiggo.

    Onderstaand antwoord kreeg ik van Ziggo, ik word er echt heel boos van, het antwoord van, na 2 weken, Ziggo op mijn klacht dat mijn website constant uit de lucht was:

    Geachte heer/mevrouw ,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over - Klacht - Internet - Storing: Verbinding en ontvangst".

    U geeft aan dat u problemen heeft met uw eigen domein of een e-mailadres dat behoort bij uw eigen domein. Hiervoor kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen via 0900 - 2020000 (€ 0,10 p/m). Ook kunt u ons hierover een e-mail sturen via http://eigendomein.quicknet.nl.
    Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice.Klik hier voor meer informatie.

    Met vriendelijke groet,

    ***)
    Afdeling Klantenservice
    Ziggo
    Ziggo Klantenservice <NOreply@casema.nl>

    ***)

    mod : Namen van medewerkers publiceren we hier niet; persoonlijke beledigingen doen we helemaal niet aan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2008
  6. Nou, nog 1 keer dan.... Ik speel niet op de persoon, maar reageer op een reactie. Ook daar is dit forum toch voor? En op de persoon spelen lost ook niets op, en moeten we onze pijlen richten op ziggo, waarvoor deze reactie oorspronkelijk was bedoeld.
    En mijn argumenten voor een monopoliepositie van Ziggo blijft nog steeds overeind, want ik kan GEEN ENKELE aanbieder vinden die mij mijn huidige totaalpakket (lees dit goed!!!! Totaal!!), noch via de kabel, noch via de telefoonlijn/ADSL kan aanbieden.

    Mocht ik mij vergissen, doe mij dan eens een goed voorstel! Bij voorbaat dank hiervoor.

    Eneehhh....mijn klachten betreffen ziggo, en niet medeforumleden.
     
  7. Als je goed gekeken had, had je kunnen lezen, dat er meer (onder andere ik) een bericht hadden gestuurd. Daarna heb ik nog een tweede bericht gestuurd. Donderdag heb ik pas een bericht terug gehad, dat ze er van wisten. En sorry voor het ongemak en er werd aan gewerkt. Als er verschillende berichten komen, moet er toch een lichtje gaan branden.
    Ik heb m'n site nu bij 123webhost aangemeld. Door een stommiteit van mijn kant is er iets mis gegaan. Ik heb het met excuses doorgemaild en krijg meteen bericht door hoe ik het moet oplossen.
    Dat is dus het verschil.
    Verder blijf ik bij Ziggo. En hoop, dat het uiteindelijk beter met ze zal gaan.

    Groeten, Thijs

    http://www.tuin-thijs.com/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2008
  8. En jij wilt blijkbaar niet snappen dat ik niet van ziggo ben ;) Geeft niet, misschien dringt het ooit nog eens door. Tevens weet je een flink denigrerende toon in je post te verwerken waardoor ik uberhaupt al niet meer inhoudelijk op je post zal ingaan. Succes verder.
     
  9. Mijn excuses in dat geval, zal ik het wel verkeerd gelezen hebben.
     
  10. Fijn dit forum; ik stop er ook mee.
    Wel lekker dat je nog effe hapte.

    dag Nick Brouwer
    van de Afdeling Klantenservice
    Ziggo?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina