1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ik wil @ home terug

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door janc, 27 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heden verstuurd aan marcel.nijhoff per e-mail :giveup:

    Geachte heer Nijhoff

    Aangezien uw bedrijf zich geen enkele moeite getroost om dan ook maar enigszins bereikbaar te zijn en de schaarse geslaagde contacten (via de afdeling verkoop) slechts blijk geven van een volstrekt ongeïnteresseerde houding – men weigert domweg iets te doen en antwoordt op mijn aankondiging alle diensten te gaan opzeggen met: 'dat moet u dan maar doen" – wend ik mij maar rechtstreeks tot u.

    Ik zal u niet vermoeien met de inhoudelijke kant van mijn problemen, het gaat om administratieve fouten, de diensten werken bij mij gelukkig wel, maar wil u wijzen op de ongehoord slechte en soms zelfs hufterige manier waarop uw bedrijf zijn klanten tegemoet treedt.

    Ik ben van 1999 tot 2003 en van 2007 tot 2008 (in de tussenliggende periode bood u aan mijn huidige adres nog geen internet aan) een tevreden klant geweest van @home.

    Sinds de overgang naar Ziggo is alles echter anders, en de lol gaat er zo wel af.
    Het lijkt erop dat de licht dementerende man in uw reclame-uitingen een afspiegeling is van het niveau waarop uw bedrijf denkt over klantvriendelijkheid.

    Ik som een aantal zaken op:
    - de website is technisch een wrak: om de haverklap lopen pagina's vast, zijn ze niet bereikbaar of geven verkeerde informatie;
    - uw servicenummer 0900 1884 lijkt slechts in het leven geroepen om 10 ct. per minuut te vangen (al is dit nu tijdelijk tegen lokaal tarief), enig contact met mensen is volstrekt onmogelijk;
    - superzuur is natuurlijk dat JULLIE mijn telefoonprovider zijn dus lekker alle telefoonkosten zelf beuren, kosten die ik maak om jullie eigen fouten recht te zetten: schande;
    - uw verkooplijn, 0900 0730, neemt (sic!) wel op maar daar gedraagt men zich ronduit onbeschoft (tenzij je wat wilt bestellen natuurlijk) – zie de aanhef van deze brief;
    - webformulieren met een verzoek worden slechts automatisch beantwoord met een ontvangstbevestiging, daarna hoort men nooit (in geen weken) meer wat;
    - het invullen van een verzoek om opgebeld te worden door Ziggo leidt tot niets;
    - het enige wat jullie lukt is factureren.

    Ik raad u dringend aan om hier wat aan te doen. Niet door in het televisieprogramma Radar mooie praatjes op te hangen dat alles binnen drie weken over is, maar gewoon door af te zien van jullie ongetwijfeld prettig hoge salarissen en bonussen en te investeren in klantgerichtheid in plaats van in een zinloze en rampzalige fusie en flauwe tv-spotjes.

    Ik eis alle telefoonkosten terug, tot op heden zo'n 10 euro - en dan ben ik dus nog steeds niet geholpen!

    Weg met Ziggo – ik wil @home terug.

    JanC
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2008
  2. Ze zullen het wel merken (hoop ik) ik heb ook vernomen dat ze al meer dan 50.000 klanten hebben verloren, vandaar dat de reclame is toegenomen.
     
  3. Graag bronvermelding.

     
  4. Als je geen bounce krijgt, krabt een andere klant zich nu achter zijn oren wat hij hiermee moet... (en straks een hoop spam doordat zijn adres open en bloot op een site staat). Mailadressen eindigend op @ziggo.nl zijn voor klanten. Personeel heeft een ander domein.
     
  5. Vind ik nogal een kromme vergelijking :S

    Deze persoon ondervind nogal wat hinder van de overgang en dat is natuurlijk zeer vervelend. Ik kan me voorstellen dat iemand die tegen allerlei problemen en storingen aanloopt terugverlangt naar de oude situatie waar deze problemen en storingen zich niet voordeden.

    Dat het niet een reeele wens is, dan is weer iets anders. Terug naar @home is terug in de tijd en een stap terug. En terug naar de oude situatie is voor de klant niet gunstig, opnieuw een migratie, opnieuw allerlei dingen die verkeerd kunnen gaan. Is geen oplossing voor het probleem. Het is nu aan Ziggo om alle lopende problemen en storingen adequaat op te pakken en op te lossen.

    Ik ken vanuit de IT wereld weinig migraties die 100% vlekkeloos verlopen, meestal duiken er ergens wel grotere of kleinere hobbels waar een oplossing voor bedacht moet worden.
     
  6. Je hebt een mooi relaas geschreven, je doet echter aantijgingen die weinig of niet onderbouwd zijn. Je hebt echter 1 punt m.b.t. tot de telefoonkosten. Het namelijk erg netjes van Ziggo zijn als met de kosten die klanten maken m.b.t. de Helpdesk helemaal laat vallen.
    Een aantal weken geleden heeft het bedrijf bij Kassa de uitspraak gedaan dat men alle 5000 klachten die men daar in kaart had binnen 3 weken zou oplossen. Het lijkt mij een open deur intrappen dat dit nog niet gelukt is.

    Het grootste probleem bij Ziggo lijkt de comunicatie tussen de verschillende afdelingen, wanneer je de helpdesk aan de telefoon krijgt wil men het probleem wel oplossen, echter ze kunnen het zelf niet. Voorbeeld; Wat gebeurd er met een probleem (call) wat door gegeven wordt aan de TD.... Ik heb een aantal keer deze procdure mee gemaakt, gebeld, en vevolgens hoor je niets meer. Als je probleem nu opgelost is, of dat er iets anders aan de hand is. Dat is niet duidelijk. Het lijkt er op dat de TD een probleem heeft in haar capaciteit, men heeft alle email adressen van hun klanten, laat men een status raport verzenden naar dit adres. Iedereen die wel eens een technische vraag bij TOM TOM heeft uitgezet weet wat ik bedoel.

    Door nu een call bij Ziggo uit te zetten en er vervolgens niets meer van te horen heeft een klant het gevoel dat hij/zij niet serieus genomen wordt.
     
  7. Ja, je hebt gelijk. Sorry, heb de mailto: link verwijderd.
     
  8. Misschien ook even mailtje met excuus achter aan sturen dat het een foutje betreft zodat die persoon zich niet meer achter de oren hoeft te krabben waarom hij/zij nou eigenlijk jou betoog ontvangen heeft?
     
  9. Nou, aantijgingen..., ik signaleer een ongelooflijk slecht draaiend service- / after-salessysteem (excusez de Engelse woorden). En inderdaad zeer slechte interne communicatie.

    Maar om nou hier alles te gaan onderbouwen met hoe het allemaal precies ging... ik denk dat mijn nu toch al wat lange verhaal dan niet meer gelezen wordt.

    En het is natuurlijk ook en beetje stoom afblazen.
     
  10. Aardig idee van je, maar het adres bestond dus niet (550 Unrouteable address
    ). Heb het juiste e-mailadres van de heer Nijhoff inmiddels wel...:lol:

    Maar dat zal ik (spamgevaar) maar voor me houden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina