1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

overgang @ home internet Z3i /televisie dig/ en tv analoog en telefonie Z1

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door leopater, 27 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    ik belde vandaag de helpdesk om te informeren naar de mogelijkheden om mijn produkten om te zetten naar een Alles in 1 pakket extra, en of dat ook zou kunnen naar een alles in 1 pakket waarbij ik in internet Z31 zou kunnen behouden (evt tegen een meerprijs).
    De producten die ik nu heb:
    Telefonie Z1
    Internet Z3i
    Digitale televisie, 2 smartcard met digitaal totaal pakket en op 1 card film 1 En Sport

    Bijkomende verrassing: mijn vrouw heeft het 'gewone' kabeltv pakket op haar naam staan, en natuurlijk is dat ook op een ander klantnummer, en ook op een andere achternaam.

    Welnu, de volgende vragen;
    Hoe krijg ik nu van al deze pakketten een Alles in 1 pakket, en is het mogelijk om in een alles in 1 pakketinternet Z3i als extra te nemen.

    De vriendelijke helpdeskmedewerker wist mij te vertellen dat ik in ieder geval naar 1 klantnummer moest gaan voor alle produkten (omzetting van bv 'gewone kabelpakket naar mijn klantnummer, echter dit gaat telefonisch niet, moet via een formulier op de website, in hemelsnaam welke formulier),

    Daarnaast wist zijn mij te vertellen dat internet Z3i niet kon met een Alles in 1 pakket, sterker nog, Internet Z3i zou er helemaal uit gaan. Ik neem aan dat mevrouw nog niet helemaal geinformeerd is over de recente ontwikkelingen zoals een verhoging naar
    30.0 Mbit per seconde.

    Waarom is dit niet telefonisch te regelen met de helpdesk? Als ik kijk naar mijn facturen van maandelijks tussen de 115 en 120 euro (rond de 5 euro voor het bellen), en ik besef nu dat mijn vrouw ook nog wat betaald, dan ben ik wellicht wel heel duur uit.

    Zo, niet bedoeld als klaagzang, wel ben ik benieuwd naar een welgemeend advies :pompom:


     
  2. Oei, zo'n gecompliceerde wijziging in één keer goed doorvoeren? Bij ziggo?
    Bezint ongelukkige, nu het nog kan! :wink:

    Overigens is het b*llsh*t dat dat niet telefonisch kan, gewoon in het telefonisch menu bij de afdeling "wijzigen" uitkomen en je wensen doorgeven. Maar zoals gezegd, dit zijn wel een hele hoop aanpassingen en ik weet uit ervaring dat dat niet ziggo's sterke punt is...
     
  3. Het kan niet telefonisch omdat het analoge TV abo van zijn vrouw opgezegd moet worden, en dat kan alleen schiftelijk. Vervolgens kan hij zich zelf aanmelden voor analoge TV onder zijn eigen klantnummer, en kan hij overstappen naar Ai1.

    Z3i kan inderdaad niet samen met een bundel. Dat het zou verdwijnen heb ik alleen in geruchten gehoord, en de aangekondigde snelheidsverhoging lijkt deze geruchten te ontkrachten.
     
  4. allesin1 pakket procedure gaat zo

    Wat een helpdeskmedewerker zeg. Erg slecht moet ik zeggen.
    Wat nou het geval is is zoals de eerdere reactie aangeeftm dat je 2 klantenkaarten hebt, terwijl de allesin1 > 1 klantenkaart moet hebben. Op de vraag waarom op die manier kan ik makkelijk zijn:
    - efficient voor ziggo en goedkoper
    - overzichtelijk voor jou
    Tevens is het voor de helpdeskmedewerkers niet mogelijk om dit soort handelingen telefonisch direct te regelen omdat er meerdere afdelingen hieraan moeten meewerken. >verkoop > factuur > opzegging
    lees verder voor meer info hierover

    Jij moet zowiezo de kabeltv opzeggen die op de klantenkaart van je vrouw staat en vervolgens de allesin1 pakket aanvragen op de klantenkaart met internet telefonie en dtv. waarom? omdat je op die klantenkaart je telefoonnummer hebt en die wil je niet verliezen neem ik aan en dat geldt ook voor +email+dtvpakketen.
    Maar het houd niet op. Omdat de kabeltv (zogenaamd) nieuw wordt aangevraagd op jou klantenkaart, zal er eenmalig 29,95 euro aanmeldkosten voor kabeltv in rekening worden gebracht. Maar dit kun je makkelijk bij de afdeling facturen verekenen, omdat zij hiermee al bekend zijn. (erg omslachtig weet het maar zie hieronder voor de stappen)

    kortom gaat het dan zo >>>

    1. kabeltv opzeggen via brief of contactformulier (www.ziggo.nl > klantenservice > contact. geef ook duidelijk je reden aan !!!!!
    2. wachten op de bevestiging van de opzegging van kabeltv en af en toe bellen of dit binnen is. ( 1 x na 1 week bijv)
    3. is de opzegging binnen? dan direct aanmelden voor allesin1 pakket via de verkoopafdeling > 0900 1884 > optie 5
    4. vervolgens na aanmelding de factuur afdeling spreken voor verekening van de aanmeldkosten (die dus eigelijk niet in rekening gebracht moet worden. wederom 0900 1884 > optie 1 en dan 2
    5. Nadat dat goed is gegaan, afwachten op de bevestiging brief en als alle stappen op de juiste manier zijn uitgevoerd door de medewerkers en jij goed hebt uitgelegd. Zul je zien dat het allemaal goed gaat.

    Trouwens betaal je de kabeltv via automatisch incasso of via acceptgiro?
    want als het via de acceptgiro is, betaal je per kwartaal en dat betekend dat je ook een gedeelte van de betaalde kabeltv ook terug moet vragen bij de factuur afdeling.

    ik weet dat dit geen makkelijke procedure is, en dat dit om inspanning van je vraagt, maar op dit moment is dit de oplossing.

    Op jou vraag van de allesin1 pakket in combinatie met z3i moet ik zeggen dat dit helaas niet mogelijk is.
    er zijn 3 alles in 1 pakketten en 4 internet abbonementen. Misschien zal dit in de toekomst beschikbaar zijn, maar daar twijfel ik aan.
    neem de allesin1 extra pakket zou ik dan zeggen, heeft ook een goed internetsnelheid > 20 mbit.

    is iets niet duidelijk, reageer dan nogmaals.
    Ben bereid om je hier mee te helpen.

    succes
    grtjs
    carrizo
     
  5. ik zal dit stappenplan maar eens gaan volgen, eingenlijk zou je dit zo via de helpdesk ook moeten kunnen krijgen. In de trand van: zo meneer, wij snappen uw probleem, wij sturen u een mail met daarin de stappen die u moet volgen zodat wij uw probleem kunnen oplossen. Een schone taak voor de leidinggevende helpdesk om dit eens goed neer te zetten.

    thks

    jeroen
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina