1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Moet ik mijn modem terugsturen?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Beegirl, 27 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb in januari 2007 bij @Home een contract afgesloten voor internet / telefonie en TV. Dit pakket heb ik onlangs opgezegd.

    Bij de bevestiging zat een brief waarin mij verzocht werd om het modem retour te sturen. Ik vraag mij alleen af of dit verplicht is.

    Zover ik weet zijn de modems pas vanaf juli 2007 in bruikleen, maar ik heb mijn contract al in januari van dat jaar afgesloten.

    Weet iemand of ik het modem toch terug moet sturen?
     
  2. Ja je bent verplicht je modem terug te sturen.
     
  3. Maar waar staat dat dan? De modems zijn toch pas vanaf juli 2007 in bruikleen?
     
  4. ik heb toendertijd het installatie pakket bij @home gratis gekregen ivm actie, maar volgens mij moest je ergens iets van 137 euro normaal betalen voor het pakket, het lijkt me dus als je betaald hebt voor het pakket, je niks hoeft terug te sturen, als je het gekregen hebt, kun je het in bruikleen hebben, en ben je volgens mij verplicht de boel terug te sturen als je opzegt.
     
  5. Ik heb er niks voor betaald, maar ik kan in de papieren nergens terugvinden dat ik hem in bruikleen zou hebben.

    Dat zou toch wel in de algemene voorwaarden moeten staan?
     
  6. Ziggo heeft tegen mij gezegd dat ik mijn oude @Home modem niet terug hoef te sturen. Het extra Motorola modems wat ik in Juni om volkomen onduidelijke redenen kreeg hoefden ze ook niet terug. Ik ken nog een aantal mensen die ook twee keer een nieuw modem hebben gekregen. Misschien was er een modem overschot.:lol:
     
  7. http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/Aanvullende Voorwaarden Ziggo Internet.pdf

    artikel 4 – Internetmodem ​
    [FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]
    1. Het Internetmodem wordt door Ziggo aan de Klant in bruikleen gegeven en blijft eigendom van Ziggo. De bruikleen eindigt van rechtswege bij het einde van het Abonnement Ziggo Internet.

    2. De Klant volgt alle instructies van Ziggo in verband met het gebruik en installatie van het Internetmodem op. Het Internetmodem kan op verzoek van Ziggo worden omgewisseld.

    3. De Klant mag het Internetmodem niet met (beperkte) rechten bezwaren, vervreemden, verhuren, of anderszins aan derden ter beschikking stellen.

    4. De Klant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen van beschadiging, verlies, diefstal of verduistering van het Internetmodem. Als een van deze omstandigheden zich voordoet, meldt de Klant dit onmiddellijk aan de Klantenservice.

    5. Alle kosten van reparatie, herstel of vervanging van het Internetmodem die het gevolg zijn van door, of in opdracht van de Klant veroorzaakte beschadigingen, verrichte reparaties of aangebrachte veranderingen, of die om een andere reden aan de Klant zijn toe te rekenen, komen voor rekening van de Klant.

    6. Als sprake is van een zodanig defect of onbevoegd aangebrachte verandering aan het Internetmodem, dat het Internetmodem niet meer gerepareerd kan worden, is de Klant een direct opeisbare boete van € 60 aan Ziggo verschuldigd. De Klant is daarna niet meer verplicht het Internetmodem te retourneren.

    7. Als sprake is van een zodanige verandering aan het Internetmodem, dat de mogelijkheid wordt gecreëerd onbevoegd c.q. zonder toestemming van Ziggo gebruik te maken van het Internetmodem of Ziggo Internet, is de Klant een direct opeisbare boete van € 225 aan Ziggo verschuldigd.

    8. De Klant retourneert op eigen kosten het Internetmodem, met toebehoren, in goede staat binnen vijftien dagen na beëindiging van het Abonnement Ziggo Internet op de door Ziggo aan te geven wijze. Als de Klant het Internetmodem niet, niet volledig, niet op tijd, niet in goede staat of niet op de voorgeschreven wijze retourneert, is hij een direct opeisbare boete van € 60 aan Ziggo verschuldigd. De Klant is daarna niet meer verplicht het Internetmodem te retourneren.

    [/FONT]
    [/FONT]
     
  8. ja, leuk stukje ziggo tekst..

    maar volgens mij gaat het hier over oude @home afspraken.
    Ik heb zelf ook nog een collectie modems liggen en voorzover ik weet heb ik deze nooit van @home in bruikleen gekregen maar gekocht bij aangaan van abo. Overgaan aan ziggo zal daar weinig aan veranderen.

    Mijn auto garage heeft ook een nieuwe eigenaar, deze zal echt niet aankomen dat mijn auto ineens een 'bruikleen' ding is....
     
  9. Je hebt ze dan nog eerder gratis gekregen dan dat je ervoor betaald hebt. De kans dat je er geld voor betaald hebt is erg klein.

    Het mag een leuk stukje tekst zijn, het zijn wel de actuele voorwaarden. Bij de overgang ben je door klant te blijven bij je akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden van Ziggo behorenden bij hun diensten ;)

    Komt er op neer dat je het modem in bruikleen hebt tenzij jij dit kan weerleggen en kan bewijzen dat dit niet van toepassing was ten tijde dat jij het abonnement afsloot bij @home.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina