1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Onverklaarbare instabiliteit

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door markie, 27 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ondersteuning alleen als je ook bij hun gekocht hebt...

    Maar haal eens een andere Router en vervang de Coax en dan
    zien we wel verder....
    Ik ben overtuigt als je dit allemaal gedaan hebt en het nog steeds
    niet werkt dat je van Ziggo een ander modem krijgt..
     
  2. Ik denk dat je hier een hele rake opmerking hebt. Er worden af en toe zelfs klanten afgesloten voor iets dergelijks. Doordat ze te veel DHCP aanvragen uitsturen (zoals deze router doet), kan de DHCP server in de stress raken. Mogelijk dat deze daarom na verloop van tijd niet meer reageert. Een andere router proberen kan zeker geen kwaad.

    Dit verklaart echter niet waarom de Vista PC rechtstreeks ook niet stabiel werkt...
     
  3. Nou, een nieuwe router gekocht (https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1039418.jsf) en heb helaas nog steeds hetzelfde probleem.
    Wat mij wel opvalt bij de modem is dat het lampje van 'Cable' een paar keer per minuut 3x achter elkaar knippert als er een router aanhangt. Bij de combinatie modem-XP pc knippert het lampje minder "georganiseerd": met minder regelmaat en tot wel 6x knipperen in een keer/serie.
    De overige lampjes branden altijd normaal:
    power - continu
    online - continu
    cable - continu + knipperen (zie hierboven)
    usb - uit
    ethernet - snel knipperend
    [edit]: zodra er activiteit van een router of computer komt, begint het 'Cable'-lampje te knipperen. Bij geen activiteit brand hij continu. Bovenstaande zal dus wel logisch te verklaren zijn.[/edit]

    Nog een log uit de nieuwe router:
    Nov 28 08:53:40 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.*.***
    Nov 28 08:53:40 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending OFFER of 192.168.*.***
    Nov 28 08:53:13 [SYSTEM]: DNS, DNS Proxy Starting
    Nov 28 08:53:05 [SYSTEM]: NTP, Local time=2008/11/28 08:53
    Nov 28 08:53:05 [SYSTEM]: NTP, Daylight saving status: Disable
    Nov 28 08:53:05 [SYSTEM]: NTP, Time zone = +0.0 Greenwich Mean Time: Dublin, Edinburgh, Lisbon, London

    O ja, en wederom uitval van de WAN-verbinding tussen router en modem na enkele minuten als modem niet op de coax is aangesloten. Hetzelfde gebeurt dus als de modem wel op de coax is aangesloten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2008
  4. Bedankt voor de link; het lost echter helaas het probleem tussen de router en modem niet op.
     
  5. Het totale log uit de Arris 450b modem:

    DOCSIS(CM) Events
    Date Time Event ID Event Level Description
    11/18/2008 2:49 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
    11/18/2008 2:49 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
    11/18/2008 2:49 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
    11/18/2008 2:50 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
    11/18/2008 2:50 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
    11/18/2008 2:50 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
    11/18/2008 2:50 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
    11/18/2008 2:50 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
    11/18/2008 2:50 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
    11/18/2008 2:50 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
    11/18/2008 2:51 17000400 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
    11/18/2008 2:51 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
    11/18/2008 2:59 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
    11/26/2008 22:30 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
    11/26/2008 22:30 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
    ***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
    ***** 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
    11/28/2008 10:18 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
    11/28/2008 12:40 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
    11/28/2008 12:40 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing


    Kan iemand hier iets uit op maken?
     
  6. Helaas niemand met hernieuwde inzichten nav mijn laatste posts? :cry:
     
  7. Ik zou je graag willen helpen maar ik weet het gewoon niet meer...

    Misschien een beetje geduld dan komen misschien andere die het wel kunnen.

    UPC heeft recentelijk geconstateerd dat bepaalde routers van het merk Sitecom (WL-025 Wireless Network Broadband Router) niet goed omgaan met het verkrijgen van een IP adres. De router blijft ten onrechte om een nieuw IP adres vragen, waardoor onze server onnodig wordt belast. Dit kunt u internetsnelheid nadelig beïnvloeden. Om het probleem te verhelpen stelt Sitecom op haar website software beschikbaar waarmee de router geüpdate kan worden. Sitecom heeft een nieuwe versie van de software op hun site staan. Voor het ophalen en installeren van deze software verwijzen wij u naar:

    http://www.sitecom.com/drivers_result.php?groupid=5&productid=240

    Als u niet weet hoe u de software moet installeren dan raden wij u aan contact op te nemen met de leverancier van de router.

    Daarom was ook mijn advies een Netgear...

    http://www.google.nl/search?q=inter...&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
     
  8. Ik denk dat jullie op het verkeerde pad zitten met de router.

    Vanaf wanneer hangt de binnenhuisinstallatie (splitter en wandcontactdoos incl kabels) bij jou?
    Dit lijkt namelijk verdacht veel op een wegvallend internet signaal.

    Verder geen storing op RTV?

    Als je de verbinding modem - Vista PC probeert en de verbinding valt weg, is de verbinding er dan weer na een powecycle van het modem?

    Verder is er uit je modemlog duidelijk te zien dat je modem problemen heeft met synchronisatie met de server (T3 time-outs). Wijst ook al in de richting van signaalprobleem.

    Dus als je binnenhuisinstallatie al langer dan een half jaar hangt pm me dan even en dan kunnen we even verder kijken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2008
  9. De binnenhuisinstallatie hangt al een aantal maanden. Een nieuw setje is inmiddels door Ziggo opgestuurd.
    Met tv/radio heb ik geen problemen. En ook de XP-computer werkt dus correct op de modem.
    De verbinding met de Vista-pc is er weer na het resetten van modem (hetzelfde als met de router).
    Morgen ga ik kijken of een andere Ziggo-modem het probleem oplost.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina