1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Onverklaarbare instabiliteit

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door markie, 27 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb niet echt het idee dat het met de DNS te maken heeft aangezien de router de verbinding verliest met "het internet". DHCP werkt op basis van IP-adressen en heeft geen DNS nodig, immers wanneer een apparaat een IP-adres aanvraagt zijn op dat moment de automatisch toegewezen dns-adressen voor dat apparaat ook nog onbekend.
     
  2. Ik heb de ff in het plaatje van je router gekeken en de twee DNS'sen
    die er staan heb ik ook in mijn Router staan en die staan hier al heeeel
    lang in...

    En als je echt met DNS wilt knoeien dan hier..
    https://www.opendns.com/
     
  3. Ok, helder; zeer waarschijnlijk toch geen probleem met de DNS.
    Ik ga de modem maar even updaten; hopelijk helpt dat.
     
  4. Helaas heeft het updaten van de router ook geen bevredigend resultaat geboekt.
     
  5. Ik had je eerder een stappenplan hier neergezet...

    Alle Coax los, controleren en weer vast (niet te vast).
    Zeker van je UTP kabel???

    Andere Router (ander merk) Media Markt..
    Netgear Router wordt door Ziggo ondersteunt.

    Als het niet werkt... Ziggo bellen.

    Jammer dat je niet in de buurt woont.. kon je van mij ff een andere Router
    lenen en proberen.... we kwamen er wel uit ..
     
  6. Wat ik ook vreemd vind is het log van je router wat je in dit plaatje had staan.
    Uit het log van je router blijkt dat je router steeds maar DHCP discover frames blijft sturen (een paar keer per minuut) terwijl hij een aantal keren een ip-adres toegewezen krijgt. Daarmee help je misschien je eigen lease om zeep bij de DHCP server die dan op een gegeven moment geen verkeer meer van je accepteert.

    Staat er nog meer in dat routerlog, kun je het hele log hier eens pasten (als tekst aub en niet al plaatje)
     
  7. @BertK:
    Alle kabels zijn al gecontroleerd. Ziggo stuurt een nieuw setje op 'voor het geval dat'. Echter; de verbinding tussen router en modem valt ook na een tijdje weg als er geen coax-kabel aan de modem is bevestigd. > Het WAN-lampje gaat na een paar minuten uit.
    De helpdesk van Ziggo wil ook niet verder helpen voordat de nieuwe kabels zijn bevestigd (wat enigzins verklaarbaar is). Toch heb ik niet het idee dat het daaraan ligt omdat de verbinding tussen router en modem (zonder coax-aansluiting) dus ook wegvalt en omdat de xp-pc wel gewoon goed en stabiel werkt (directe aansluiting op router).
    Ik acht de kans vrij groot dat ik morgen een retourtje MM ga. Nu maar hopen dat ze daar een eenvoudige netgear modem hebben.
     
  8. Ik heb hier nog een paar stappen die je kunt proberen..

    Je hebt de XP PC aan de router hangen...

    Ga naar start - uitvoeren.
    Type in CMD en dan enter

    Achter de prompt type je in

    ipconfig /flushdns
    Enter geven
    Ipconfig /release
    enter geven
    Ipconfig /renew
    enter geven

    Je kunt het ja eens proberen ofschoon het eigenlijk niets met
    je router probleem te maken heeft... dit zou je ook met je Vista
    Pc kunnen doen...
    Ik had dit bij de buurman.. de PC wou zich niet aanmelden op
    het Modem en ook niet op de Router.. na die commando's werkte
    het weer...
     
  9. http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs...topNavId=A_0002_NL&catalogId=17101&langId=-11

    Als ze de WGR614 hebben dan beter deze... Die wordt ook door Ziggo aangeboden.
     
  10. Hmmm.... ik zie op de verkoopsite van Ziggi dat mijn router ook door hun wordt verkocht..
    https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1021391.jsf
    Je zou dan verwachten dat deze goed wordt ondersteund.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina