1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Onverklaarbare instabiliteit

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door markie, 27 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Onder het regeltje "Details van bovenstaande opzet (router - vista pc):" zie ik een plaatje van de netwerkeigenschappen waar een publiek ip staat vermeld. Misschien dat ik het verkeerd zie of interpreteer, maar daar baseerde ik mijn post op.

    Daar staat het volgende plaatje
     
  2. @Excalibur:
    Oeps; typefoutje. Inmiddels hersteld!
    Bedankt voor de scherpheid; het moest dus modem ipv router zijn. Dat lijkt mij dan ook gelijk weer verklaarbaar.
     
  3. Misschien een oplossingsrichting:
    Zodra de internetverbinding wegvalt, komt er in het log van de router de volgende melding te staan:
    DHCP Client: Send Discover
    http://img247.imageshack.us/img247/3493/logap3.jpg
    Kan dit iets verklaren?

    Wat kan anders een oplossingsrichting zijn..... Kan het een hardwareprobleem zijn bij bijvoorbeeld de modem?

    Ik heb in ieder geval al meerdere kabels gebruikt; het kan dus niet aan een kabelbreuk liggen (dat zou ik sowiezo onlogisch vinden aangezien de opstelling van modem, router en kabels gewoon stilliggen)
     
  4. Er vallen mij verschillende dingen op...

    Er is geen vinkje bij Internet Protocol versie 6 geplaatst in je Vista PC.

    Ik zie bij je Vista Pc bij netwerk een melding van de Firewall.. Waarom?

    De eigenschappen van TCP/IP zijn nog meer tabbladen waar iets fout
    kan staan.

    Ik zou ook de router eens resetten zodat die weer op de standaard waarden staat zoals Excalibur ook zegt.

    Geef de Pc's eens alle een unike naam.. Vista - XP-Pc en niet allemaal
    CC..... De CC heb je niet meer nodig tegenwoordig..
     
  5. @BertK:
    Ik heb de router een hard reset gegeven (20s knopje ingedrukt).
    Vervolgens aangesloten op de modem en de modem gereset (30s uit).
    Resultaat:
    1 minuut internetverbinding, vervolgens valt de WAN-verbinding weer weg.
    (de vista pc laat ik even buiten beschouwing; deze is ook nergens meer op aangesloten).
     
  6. @Markie:

    Het aparte blijf ik vinden dat het met de xp machine rechtstreeks op het modem wel goed blijft werken. Geeft toch mijn verdenkingen richting de andere apparatuur of een instelling daarvan.
     
  7. Ik heb dit ook eens gehad met een Netgear Router en via de Helpdesk
    van Netgear heb ik toen een nieuwe Firmware mogen ontvangen..

    Toen waren de verbindingen pas stabiel...

    Nog een vraag... Als je nu helemaal NIETS op het Modem aansluit
    blijven de lampen dan branden????
     
  8. Zou het de constante stroom DHCPOFFER-messages kunnen zijn die Ziggo uitstuurt (waarschijnlijk i.v.m. telefonie)?
    In het log van mijn DrayTek-router kom ik dit soort entry's tegen:

    357:57:34.380 <----DHCP Len=300 Offer XID = 0xd50fd12
    Client IP = 0.0.0.0
    Your IP = 10.191.51.91
    Next server IP = 10.1.127.4
    Relay agent IP = 10.191.51.1
    Option 53: Message Type = 2
    Option 54: Server Identifier = 10.1.127.4
    Option 51: Lease Time = 300
    Option 01: Subnet Mask = 255.255.255.0
    Option 02: 04 00 00 0e 10
    Option 03: Router = 10.191.51.1
    Option 04: 04 0a 01 7f 04
    Option 06: Domain Name Server = 10.1.127.4
    Option 07: 04 00 00 00 00
    Option 122: 06 01 04 0a 01 7f 04
    357:57:39.600 <----DHCP Len=300 Offer XID = 0x24f28f86
    Client IP = 0.0.0.0
    Your IP = 10.191.51.247
    Next server IP = 10.1.127.4
    Relay agent IP = 10.191.51.1
    Option 53: Message Type = 2
    Option 54: Server Identifier = 10.1.127.4
    Option 51: Lease Time = 300
    Option 01: Subnet Mask = 255.255.255.0
    Option 02: 04 00 00 0e 10
    Option 03: Router = 10.191.51.1
    Option 04: 04 0a 01 7f 04
    Option 06: Domain Name Server = 10.1.127.4
    Option 07: 04 00 00 00 00
    Option 122: 06 01 04 0a 01 7f 04
    357:57:49.400 <----DHCP Len=300 Offer XID = 0xd50fd12
    Client IP = 0.0.0.0
    Your IP = 10.191.51.91
    Next server IP = 10.1.127.4
    Relay agent IP = 10.191.51.1
    Option 53: Message Type = 2
    Option 54: Server Identifier = 10.1.127.4
    Option 51: Lease Time = 300
    Option 01: Subnet Mask = 255.255.255.0
    Option 02: 04 00 00 0e 10
    Option 03: Router = 10.191.51.1
    Option 04: 04 0a 01 7f 04
    Option 06: Domain Name Server = 10.1.127.4
    Option 07: 04 00 00 00 00
    Option 122: 06 01 04 0a 01 7f 04

    En dit gaat zo onafgebroken door, elke paar seconden en soms meerdere malen per seconde, zolang de verbinding bestaat. Mijn router trekt zich er niets van aan (heeft geen DHCPDISCOVER gestuurd, dus verwacht niets...), maar misschien hebben andere routers er wel moeite mee.
     
  9. @markie

    Als je zeker weet dat je UTP kabel in orde is (je hebt de Router en XP pc met dezelfde kabel probeert en niet met verschillende) ging ik het volgende doen.

    Maak alle Coax kabels los en zet deze opnieuw vast, niet te vast maar gewoon
    goed vast.

    Als je dan het probleem nog hebt met de Router ga dan naar Media Markt en haal een nieuwe Router (ik zou eens Netgear WGR 614 proberen)
    Probeer het met de nieuwe Router en als dit niet werkt kun je de Router naar Media Markt terug brengen.. Dit is nu maar Media Markt waar je iets terug kunt brengen als het niet werkt.... Als het probleem dan nog niet is opgelost moet je toch maar contact opnemen met de HD van Ziggo en een ander Modem vragen..
     
  10. Kijk, dit is misschien een richting!
    Via de site van Sitecom heb ik nieuwe firmware gevonden. Ik ga daar straks eens mee aan de slag.
    Bij de FAQ op de sitecom-site stond echter ook de volgende vraag:

    Q Ik verlies regelmatig mijn verbinding met @home internet
    A @home heeft wel eens problemen met de DNS server. Dit heeft tot gevolg dat er geen internetverbinding mogelijk is om te surfen. De gebruikersvereniging van @home abonnee's ('troubles at home') biedt hier een lijst aan van back-up DNS servers welke geschikt zijn voor een @home verbinding. U kunt deze back-up DNS'en invullen bij de TCP/IP instellingen van uw netwerkkaart of in de router tijdens de set-up.

    Nu kom ik helaas niet echt uit die lijst welke versie ik nou moet kiezen. Wie heeft een idee?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina