1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ruis rtl4 gebied 3905 (Veenendaal)

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door mwoe, 27 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Aan Veenendaalhuz,

    Telefonisch de storing melden en vragen of er een monteur komt.
    De storing is bij Ziggo bekend.
    Ook bij jou komt hoogstwaarschijnlijk de Ziggo-kabel al gestoord je huis binnen.
    Je kunt dit even checken. Zet een tv bij de meterkast (of een ander punt waar de kabel het huis binnenkomt) en sluit m.b.v. de geleverde kabels daar de tv op aan. Je zult zien dat RTL4 nog steeds stoort. Dus ligt het niet aan jouw bekabeling in huis.

    Gerrit
     
  2. invoeren

    op kanaal 791mhz ofzo en kanaal 61 is rtl 4 goed
     
  3. Is inderdaad beter dan de oorspronkelijke frequentie. maar niet geheel vrij van ruis.
    Onder andere MTV, Belgie1, TV5Monde, WDR3 zijn slechter.

    Gerrit
     
  4. Zie het, bedankt voor de tip!
     
  5. Het je wel alle bekabeling bij je thuis gecontroleerd/vervangen? Als je het toegestuurde kabelsetje aansluit, maar er lopen nog oude kabels naar een 2e/3e tv op de slaapkamer oid dan heeft het kabelsetje geen zin. Alles is zo sterk als de zwakste schakel, wanneer er elder in huis nog niet voldoende afschermde componenten liggen lost het probleem zich niet op.
     
  6. Als je de goedgekeurde kabel direct aansluit op de kabel die je huis binnenkomt (b.v. in de meterkast) zou het signaal dus vrij moeten zijn van storing. Zit er dan nog steeds ruis op de eerdergenoemde zenders dan zal Ziggo hier iets aan moeten doen, toch?

    Gerrit
     
  7. Ja dat klopt. (wel alle andere kabels en splitters tijdelijk even weghalen voor die test)
    (tenzij de instraling direct in je TV plaatsvindt als die niet goed is afgeschermd, maar dat komt niet vaak voor.)

    Het kan ook zijn dat in dit geval de aansluitdoos op de kabel die je huis binnenkomt niet goed is. (verkeerde type of niet goed aangesloten). Door dit goed te controleren kan een monteur dit ook oplossen. Als het probleem al eerder het netwerk binnengekomen is (in de straat of wijkkast) dan zal Ziggo dit ook moeten oplossen)
     
  8. IK heb de oplossing! gratis!!

    als uw rtl 4 ruist heeft u waarschijnlijk bij de kanaal instellingen uw rtl 4 op channel 28 staan als u verder gaat zoeken vind u op channel 61 een scherpe rtl 4 dus gewoon even uw rtl 4 zender opnieuw afstemmen !
    graag hoor ik van u of uw probleem is opgelost bij ons in huis bij alle tv's wel mijn email RM1983@hotmail.com oja bij de firma ten Hove in de corridor proberen ze je een versterker van 85 euro aan te smeren trap daar niet in! Succes:!:
     
  9. Dat stond al een stukje eerder in dit topic genoemd (22-dec)
     
  10. En ook op de Ziggo site (storingenpagina):

    [​IMG][​IMG][​IMG] Groepsstoring sinds dinsdag 23 december 19.27 uur
    Sinds de ingebruikname van de nieuwe mast voor Digitenne in Veenendaal, kunt u onder andere op RTL 4 problemen ondervinden met de ontvangst van het analoge televisiesignaal.

    Wij zenden in de regio Veenendaal nu tijdelijk RTL4 ook uit via de frequentie 791,25 MHz (kanaal 61).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina