1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ruis rtl4 gebied 3905 (Veenendaal)

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door mwoe, 27 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Instraling

    Als gevolg van de grote hoeveelheid klachten over instraling in en rond Veenedaal gaat Agentschap Telecom (de voormalige Radio Controle Dienst) metingen doen.
    Binnen Ziggo is men van de problemen op de hoogte en men probeert een oplossing te bedenken.
     
  2. Ik heb de storing inmiddels telefonisch gemeld.

    De vriendelijke Ziggo-medewerkster meldde mij dat men op de hoogte is van de storing. Ze stuurt me nog een setje kabels. ('je weet maar nooit')
    Ik wacht nu netjes op die kabels en meld dan het resultaat.

    Daarna ga ik verzoeken een Ziggo-monteur bij ons langs te laten komen. Deze kan dan vast kan stellen dat het signaal al gestoord bij ons het huis binnenkomt.

    Ik ben alvast blij dat ik een goede rechtsbijstandverzekering heb.

    Het zou echter fijn zijn als Ziggo het probleem met die stoorzender zelf zou oplossen.

    Gerrit
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2008
  3. Houd rekening met de optie dat de monteur ook kan constateren dat het signaal goed en ongestoord de woning binnenkomt, in dat geval zal jezelf weer aan de bak moeten en kan ziggo en je rechtsbijstandverzekering je niet helpen bij het oplossen van het probleem.
     
  4. KPN meldt altijd aan STAI wanneer en op welke kanalen de zenders de lucht in gaan. Dat Ziggo er voor gekozen heeft om de kanalen niet te veranderen en de klanten met storing op te zadelen is de keuze van Ziggo. Veenendaal is niet de eerste waar dit probleem optreed.
    In Arnhem was er ook een digital kanaal bij betrokken. In Veenendaal blijkbaar niet, als je dus overstapt op digitaal ben je van de problemen af. Is dit misschien wat Ziggo graag wil (=meer inkomsten)?
    Ze kunnen makkelijk de Digitenne en DVB-H kanalen vrij maken op hun kabelnet maar doen dit niet. Iedereen met wat oudere kabels schepen ze nu op met dit probleem.
    Even offtopic: Als Digitenne zo hard is dat het stoort op je kabel dan heb je ongetwijfeld een zeer goede ontvangst van Digitenne:pompom:Je kan ook overstappen:thankyou:
     
  5. Het digitenne signaal is niet per defenitie "hard", het is echter wel een signaal wat op lage niveau's al een vervelende storing kan veroorzaken.

    Ja ziggo kan de kanalen vrij maken, maar als er dergelijke kanalen voor oa digitenne blijven bijkomen kunnen ze wel bezig blijven met aanpassen. Het probleem word veroorzaakt door niet voldoende afgeschermde kabels en dat is gewoon niet meer van deze tijd.
     
  6. Het grappige is wel dat die digitenne zender geplaatst is op de ziggo mast in Veenendaal.
    Ja de tijd van coax van de gamma en plugjes met witte plastic kapjes ligt nu wel definitief achter ons.
     
  7. Beste Excalibur,

    Die monteur zal vaststellen dat de kabel bij binnenkomst bij de vele woningen in de wijk Petebos al gestoord is.

    Ik zou ook graag zien dat het niet het geval was. En zou daar graag voorrijkosten voor over hebben.

    Gerrit
     
  8. Toch kan dat niet onbeperkt, de digitenne zender staat in Veenendaal zelf en heeft meerdere zenders die totaal met vele kilowatts aan effectief uitgestraald vermogen uitzendt. Zelfs met een goede coax die 90dB of meer dempt kun je nog steeds problemen hebben als je heel dicht bij die zender in de buurt woont. Elke niet helemaal goed gemonteerde stekker van je huisinstallatie, of een beetje roest op de kabelaansluiting in je AOP kan dan al funest zijn. Ook directe instraling in je TV kan dan een oorzaak zijn. Het feit dat agentschap telecom de veldsterkte komt meten kan een goede indicatie zijn als die meetresultaten bekend worden. Je kan dan redelijk simpel uitrekenen hoeveel afscherming je bekabeling minimaal moet hebben.

    Hier in de buurt zijn recent ook digitenne zenders bijgeplaatst en we hadden in de buurt vergelijkbare problemen (zie elders in dit forum). In veel gevallen was dit opgelost door betere huisinstallatie kabels, maar ook in een aantal gevallen bleek de afscherming van de groene kabel niet helemaal goed afgemonteerd en door die goed vast te zetten verdween ook het probleem. Ik hoop dat de monteur dat laatste ook even controleert (dat kun je zelf overigens ook alvast even doen)
     
  9. Ik ben het met je eens.

    Het is alleen het geval dat het digitenne signaal niet "hard" hoeft te zijn om problemen te veroorzaken, het is een vrij aggressief signaal wat op een lagere sterkte al andere signalen flink kan verstoren. Hoe dichter mensen bij een mast zitten hoe eerder een zwakke plek in de afscherming aan het licht komt, of dit nu bij ziggo is of bij de mensen thuis.
     
  10. Dragonder oost

    Ja en als dan de opgestuurde kabels ook niet eens werken!!!!!!!!!!!!!!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina