1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ruis rtl4 gebied 3905 (Veenendaal)

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door mwoe, 27 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. - Je geeft aan dat je de opgestuurde kabels hebt aangelsloten. Het is echter wel heel belangrijk dat je gehele installatie binnenshuis goed afgeschermd is. Als er dus nog ergens een splitter, apparaat of stuk kabel zit die niet voldoende afgeschermd is dan zal het probleem niet gaan verdwijnen.

    - Jij geeft aan een overeenkomst met ziggo te hebben en dat zij de kanalen moeten leveren die ze beloven, dit doen ze ook. Dat er echter in de binnenshuis situatie storing door interferentie ontstaat is niet iets waar ziggo iets aan kan doen of verantwoordelijk voor is. Ziggo is verantwoordelijk voor hettot aan het AOP, vanaf daar ben je zelf verantwoordelijk voor de installatie.
     
  2. Geachte Excalibur,

    Ik heb de proef op de som genomen en de TV voor de meterkast geplaatst. Daarna de door STAI geleverde kabel aangesloten op de splitter met keurmerk. Deze splitter zit dus direct aangesloten op de kabel die de woning binnenkomt. De TV aangezet en vastgesteld dat RTL4 nog steeds zeer veel ruis bevat. NL1, 2 en 3 geven wel een goed beeld.
    Hoe nu verder?

    Gerrit
     
  3. In dat geval kun je ziggo bellen en om een monteur vragen. Grote kans dat er iets in je aansluiting niet goed zit. De "groene kabel" die in je meterkast uitkomt is soms niet helemaal goed afgemonteerd in de (TRAS100) aansluitdoos waardoor de afscherming van de coax van de groene kabel slecht contact maakt of onderbroken is. Dat kan een oorzaak zijn bijvoorbeeld. (of je moet zelf handig zijn en de groene-kabel aansluiting zelf willen controleren)

    In elk geval zag je blijkbaar wel verbetering, dus je huisinstallatie zelf is ook niet helemaal goed, maar als RTL4 in de meterkast niet goed is moet dat ook verholpen worden.

    Als je Ziggo belt om het probleem uit te leggen moet je er wel bij vertellen dat je de TV direct op het AOP gezet hebt in de meterkast, anders krijg je eerst weer het hele verhaal dat je betere kabels moet gebruiken.
     
  4. Beste CeeS,

    Je schrijft dat ik in elk geval wel verbetering zag. Waar lees je dat?
    Sorry hoor, maar ik zie geen enkele verbetering.
    Nog steeds dezelfde ruis op: RTL4, MTV, Belgie1 en TV5Monde.
    NL1, 2 en 3 waren reeds goed. Ik heb alleen deze zenders even geprobeerd om een vergelijking te kunnen maken met RTL4

    Ik heb vorige week de storing gemeld bij ZIGGO en ben benieuwd wanneer men reageerd.

    Mijn buren hebben overigens hetzelfde probleem.

    Gerrit
     
  5. Waarom neem je niet digitaal ivm analoog kijken? Als ik met zo'n probleem had gezeten was ik gelijk overgestapt naar DTV van Ziggo en niet bij het analoge blijven hangen.
     
  6. Klaag bij het agentschap voor telecom, de nieuwe Digitenne zender is de boosdoener.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2008
  7. Ik vind het vooralsnog de taak van Ziggo om daar te protesteren.
    Het is Digitenne die Ziggo belemmert een goed signaal bij mij thuis aan te leveren.
    Ik heb een contract (abonnenment) met Ziggo en ik zie hen als de leverancier die verantwoordelijk is voor goed signaal.

    Gerrit
     
  8. Met als nototie tot dat die verantwoordelijkheid tot aan het AOP in de woning is, vanaf daar ben je volledig zelf verantwoordelijk.
     
  9. Omdat je schreef dat nederland 1/2/3 wel goed waren, dacht ik dat die nu nadat je de boel in de meterkast had aangesloten wel goed waren en daarvoor niet.

    Het feit dat nederland 1/2/3 wel goed zijn is omdat ze op een ander kanaal uitzenden. De kanalen van de programma's waar jij storing op hebt worden ook door digitenne gebruikt. In Veenendaal is een zender in gebruik genomen door KPN/Digitenne waar met duizenden watts effectief uitgestraald vermogen de programma's uitgezonden worden. Omdat je daar relatief dicht bij zit komt dit dus direct op je televisie binnen. Meestal is dit erger als je huis-installatie niet helemaal goed is (lek) waardoor hij dus het digitenne signaal sterk binnenkrijgt. Digitenne drukt dan het kabelsignaal weg. Dat is niet op te lossen door het kabelsignaal sterker te maken, maar kan alleen opgelost worden door de bekabeling zo goed mogelijk te maken. Als je in de meterkast aangesloten dus ook hetzelfde probleem hebt, dan is vermoedelijk de bekabeling van de AOP (de aansluitdoos in de meterkast) niet helemaal lekker, of je TV zelf heeft last van directe instraling.

    Je schrijft dat je dit aangemeld hebt bij Ziggo en dat je nu wacht op een antwoord. Vermoedelijk heb je dus een formulier ingevuld op de website. Dat gaat niet werken op die manier. Je zult misschien over een paar weken een antwoord krijgen met de vraag of je de helpdesk wilt bellen.
    Ik raad je aan om per telefoon met de helpdesk te bellen en je probleem uit te leggen en daarbij ook te melden dat je de boel al direct met goede kabels in de meterkast hebt aangesloten. Dan zullen ze vermoedelijk een monteur voor je inplannen die je installatie gaat controleren. Maar als je niet belt kan het wel lang duren voordat je probleem opgelost wordt.
     
  10. Beste CeeS,

    Bedankt voor je reactie.
    Ik zal je raad opvolgen en mijn klacht telefonisch melden bij Ziggo en ga ik ervanuit dat het signaal wat bij mijn meterkast binnenkomt niet goed is.

    Gerrit
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina