1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

aanmelden bij ziggo een ramp

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door taz3d, 26 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Excuses, maar zelfs voor een modem aansluiten hoef je geen systeembeheerder te zijn... zegt dus niets. Ik hoor Najib Amhali al zeggen: Ja hey ja echt wel -> hij is systeembeheerder :D (grappig bedoeld)
     
  2. Volgens de helpdesk zouden we vanmorgen zijn aangesloten (centrale), echter analoog beeld is er nog altijd niet.
    Dit zou volgens de helpdeskmedwerker van Ziggo nog geactiveerd moeten worden.
    Als ik het nu over een digitaal signaal zou hebben dan zou ik me er iets bij kunnen voorstellen, echter gaat het op dit moment nog altijd over het analoge signaal.:roll:

    Trouwens komende maandag is het precies 2 weken geleden dat ik het 'all in one' pakket heb aangevraagt. Ik heb begrepen dat het 2 a 3 weken kan duren... dwz dat ik dus ergens volgende week met een :frons: druk zappende op de bank moet zitten?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2008
  3. Waarschijnlijk volledig overbodige vraag, maar hoe heb je gecontroleerd of je al wel of geen analoog signaal hebt?
     
  4. Klopt helemaal. Het is zelfs de bedoeling om het hele 'van afstand schakelen' eruit te halen, ook in het Multikabel gebied waar het nu nog wel gebruikt wordt.
     
  5. Heb nog eens de hele boel gecontroleerd, en wat blijkt... de antenne doos die in de meterkast zit ist stuk :shock: ... dit is raar want hij is nog nooit gebruikt (nieuwbouw).
    Heb in de bouwmarkt een nieuw doosje gekocht en aangesloten en jawelllll... dus toch signaal.

    Ik ging er al vanuit dat als eenmaal in de wijkcentrale de 'knop' om gaat het signaal op de kabel moet staan (afgezien het digitaal signaal natuurlijk).

    Het beeld dat ik nu heb is echter zeer matig (zelf na alle stekkers nieuw aan te sluiten), onze buren hebben het zelfde probleem als ze op analoog overschakelen, digitaal is bij hun perfect beeld maar dat is normaal omdat digitaal slechts een bepaalde signaalsterkte nodig heeft, en dan of wel of niet werkt.

    Maar goed het wachten is dus nu op de receiver (track en trace code heb ik al maar op de site van TNT post is nog niets bekend).

    Wie weet komt alles toch binnen afgesproken tijd goed....... we wachten af :wink:
     
  6. Bij een bouwmarkt kun je over het algemeen niet het juiste type AOP doos krijgen. Een goede aansluitdoos is galvanisch gescheiden en heeft een bepaalde kwaliteit. Dit kan nu een oorzaak zijn van je slechtere signaal bijvoorbeeld. Of ook een oorzaak van storingen in de toekomst.

    Je kunt het beste een TRAS-1000 kopen (indien tenminste de bouwmarkt doos niet al een TRAS1000 is). Zie google of zie de webshop van Ziggo.
     
  7. Bedankt voor de tip... zal ik zeker naar kijken, echter bij de buren is het nanaloge beeld ook slecht, ze hebben daar geen last van want ze kijken digitaal.
    Zolang straks de rest normaal werkt ben ik tevreden.

    Ik hoop alleen dat ik volgende week de receiver+modem in huis krijg (1 december aangevraagt).
     
  8. Heb vandaag even contact opgenomen met de technische dienst van Ziggo over het opleveren van mijn internet lijntje.
    De medewerker van Ziggo zei dat mijn lijn a.s woensdag klaar zou zijn, ik zei mooi maar gaat de online lamp op mijn motorola modem dan ook binnenkort branden want anders kan ik niet veel natuurlijk.
    Die zou al moeten branden meneer als u het modem aansluit :shock::shock:
    Ik dacht aah nee nou dat weer :evil:
    Nu heb ik alle kabels gecontroleerd, een keer los gemaakt en ook alle kabels inclusief filter vervangen door een ander setje wat van mijn vriendin haar oude @home aansluiting is geweest maar geen resultaat.
    Power lamp brandt constant, DS lamp brandt knippert meestal ( en blijft soms branden ) , als de DS lamp blijft branden gaat de US lamp knipperen.
    Verder kom ik niet.
    Heb ze daarna weer terug gebeld, en kreeg als antwoord dat mijn modem waarschijnlijk defect is.
    Ik denk zelf dat het modem niet defect is maar dat mijn signaal gewoon te zwak is.
    Echter mijn analoog tv signaal is gewoon perfect, geen sneeuw strepen of andere onzin op mijn tv.
    Weten iemand misschien wat dit zou kunnen zijn ?
     
  9. Als het US lampje blijft knipperen kan dit erop duiden dat er geen retour signaal mogelijk is. Dit kan mogelijk veroorzaak worden door niet-retour geschikte apparatuur tussen binnenkomst signaal en het modem.

    Hoe en waar is bij jou het modem precies geplaatst en zit daar materiaal tussen zoals bv een extra splitter oid?
     
  10. Mijn modem is geplaatst in de meterkast en de splitter die er bij geleverd was zit er tussen.
    Heb ook een andere splitter en coax kabels geprobeerd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina