1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

aanmelden bij ziggo een ramp

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door taz3d, 26 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb vanavond mijn alles in een pakket opgehaald bij dynabyte.
    Was ik mijn bank pas nog vergeten waar hij een kopie van moest hebben, ik wist het nummer uit me hoofd maar ik moet toch nog langs komen om een kopie te laten maken.
    Kreeg het pakket van hem toch mee gelukkig, ik zei EINDELIJK, snel naar huis, aansluiten dat modem en surfen maar.
    Maar helaas, de medewerker van dynabyte zei tegen me dat ik eerst moet wachten tot ik de activatie code van het internet gedeelte thuis gestuurd krijg en dat kan maximaal 14 dagen duren :shock::shock::shock:
    De rest zou wel moeten werken volgens hem.
    Nou dat is lekker dan, nu heb ik nog geen internet.
    Dacht even lekker slim te zijn en het aanmelden niet via internet te doen omdat een collega van me weken op het alles in een pakket heeft moeten wachten.
    Heeft iemand enig idee of dat echt 2 weken gaat duren of kan ik het misschien wat sneller regelen door naar de helpdesk te bellen ?
     
  2. Vorige week maandag vol goede moed aangemeld bij Ziggo.
    Vandaag zou ik worden aangesloten in de wijkcentrale maar........... jawellll, helemaal niks dus.
    Inplaats van de beloofde (2x toe door de helpdesk toegezegd) aansluiting krijgen we een brief in de bus met de mededeling dat er volgens afspraak (nooit gemaakt) een monteur bij ons aan huis is geweest, maar dat wij niet thuis waren... of we graag 35 euro willen betalen (denk het niet).

    vandaag het hele verhaal aan de helpdesk verteld met de belofte dat Ziggo het bedrag NIET zal afboeken.
    Vrijdag 12 december 2008 is beloofd zal er weer een monteur komen om ons in de wijkcentrale aan te sluiten.
    Ik heb er niet veel vetrouwen in...maar goed.

    p.s. beste monteur de wijkcentrale staat niet in onze woonkamer dus niet meer aanbellen... zoals veel Nederlanders werken wij overdag.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2008
  3. Bij kabelinternet wordt je niet in een 'wijkcentrale' aangesloten. Het enige wat moet gebeuren is een modem bij je thuis plaatsen wat aangesloten wordt op je kabel-tv aansluitpunt in huis. Daar wordt je telefoon en internetkabel op aangesloten. Het enige wat buiten je huis soms nodig is om je aansluiting open te zetten voor retour-verkeer, maar dat is vaak al gedaan en daarvoor hoef je niet thuis te zijn.

    Ik denk dus dat er een monteur langs zal komen met een modem die dit bij je thuis wil aansluiten. Daar zou normaal gesproken altijd een afspraak voor gemaakt worden waarbij je een dag-deel opkrijgt wanneer ze langskomen. Ik dacht dat dit (misschien alleen in sommige gebieden?) ook savonds kan.
     
  4. Inderdaad, hier kon een monteur ook 's avonds langskomen.
     
  5. Ik heb het hier over het aansluiten van het tv signaal.
    Een modem aansluiten kan ik zelf ook (systeembeheerder).

    Binnen in huis is alles afgemonteerd.
    Maar goed, we wachten rustig af tot vrijdag.... ik zal toch niet de zoveelste "klant" zijn die uren en uren met de helpdesk gaat bellen ?
     
  6. We zijn nu 6 dagen verder en heb me activatie code nog steeds niet binnen.
    Het modem heb ik al aangesloten maar die is nog offline.
    Dat ze maar opschieten :wink:
     
  7. Ze hebben toch ook gezegd: 14 dagen? Kunnen zelfs wel 14 werkdagen zijn, ben je 3 weken verder ;) Haha, nee 2 weken.
     
  8. Deze meneer heeft ook nog geen tv-signaal, er moet dus nog iets opengezet worden en hangt het er vanaf of ziggo mtaps (handmatig tap) of etaps (electronisch schakelbare taps) gebruikt.

    Bij een mtap zal er een monteur naar de wijkkast/eindversterker moeten om de kabel voor de betreffende aansluiting op de tap aan te sluiten en zo het signaal open te zetten. Bij een mtap word hiermee zowel het down- als upstream signaal opengezet. Dit is bij een mtap niet los van elkaar te regelen.

    Bij een etap kan met vanaf afstand het signaal voor de betreffende aansluiting aan uit of uit zetten, hierbij hoeft er geen monteur naar de wijkkast/eindversterker. Hiermee is het ook mogelijk om het down- en upstream signaal los van elkaar aan of uit te schakelen.
     
  9. Een groot gedeelte van het voormalige Multikabel gebied is schakelbaar van afstand, de rest dient op locatie door een monteur ingeschakeld te worden.
     
  10. Correct me if i'm wrong, maar waarschijnlijk zal een steeds groter deel handgeschakeld gaan worden? Voor zover mijn informatie strekt worden de electronisch schakelbare taps weinig tot niet meer gemaakt?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina